A Formula-1 november 23. és december 12. közötti tesztidőszaka után a csapatok visszavonultak gyáraikba, és ott készülnek tovább a 2005-ös idényre, egészen január közepéig, amikor újra lehetőség nyílik a versenypályákon való tesztelésre.
A holt időszakban a csapatvezetők az új szabályokról is tárgyalnak egymással, és azon törik a fejüket, hogyan lehetne több pénzt szerezni és jobb eredményeket elérni a következő idényben. A McLaren vezetői nemigen pihennek, miközben azon törik a fejüket, hogy érdemes-e külön autót építeni a versenyzőknél jóval magasabb tesztpilótának, Alex Wurznak, azt is fontolgatják, hogy éljenek-e ama jogukkal, miszerint a versenyek péntekjén három autóval gyakorolhatnak. A szabály szerint ugyanis csak a vb-pontverseny első négy csapata nem vetheti be harmadik autóját a nagydíjak első napján, és mivel a McLaren az idén az ötödik lett, 2005-ben őt is megilleti a kiscsapatok megsegítésére létrehozott regula adta lehetőség.
Lehet, hogy Wurz jövôre már nem tekerheti egy McLaren kormányát
A BAR 2004-ben kihasználta a szabályt, és sokan ennek tulajdonítják, hogy a csapat a második lett a konstruktőrök között. "El kell döntenünk, hogy nyerünk-e ezzel a lehetőséggel, és ha találunk elegendő érvet a háromautós péntekek mellett, mindenképpen élni fogunk a jogunkkal" - árulta el a McLaren szóvivője. Végül néhány hír az F1-be 2006-ban csatlakozó Midland-csapatról: az orosz érdekeltségű istálló állítólag máris megállapodott a Champ Car-sorozatban szereplő, mexikói Mário Domínguezzel, míg Borisz Jelcin egykori orosz elnök unokája, aki szintén Borisz, marketingigazgató lett az istállónál.