A rali vb küzdelmei folytatódnak, ebben az esztendőben azonban olyan sztárok hiányában, mint Carlos Sainz, Colin McRae vagy Richard Burns. Összeállításunk a 2005-ös indulókról.
Sebastian Loeb, Daniel Elena Francois Duval, Stephane Prevot
Az elmúlt esztendőben a Citroën mindent vitt - egyéniben és összetettben is elsők lettek. A csapat célja nem lehet más, mintsem megőrizni a bajnoki címeket, amelyre minden esély megvan, hiszen a Fordtól átigazolt ifjú titán - Francois Duval - és az aktuális világbajnok Sebastian Loeb bizonyára remek párost alkotnak majd. Egyes források szerint a legeredményesebb raliversenyző, Carlos Sainz ismét munkát vállal majd a franciáknál, szeretne továbbra is részese lenni az autósport ezen műfajának.
____________________________
FORD biztos háttér, tehetséges, de nem szupersztár versenyzők
Típus: Ford Focus WRC
Gumi: Michelin
Versenyzőpárosok:
Toni Gardemeister, Jakke Honkanen Roman Kresta, Jan Tománek
Nemrégiben a Ford vezetői arról gondolkodtak, hogy Markko Märtin mellé melyik brit pilótát szerződtessék a nem éppen önszántából távozott Duval helyére. Pár hét leforgása alatt Malcolm Wilsonnak azonban azzal a ténnyel kellett szembesülnie, hogy Märtin váratlanul a Peugeothoz pártolt át, míg az ezt követő gyors szerződéshosszabbítási ajánlatot visszautasító Francois Duval a Citroenhez igazolt. Az M-Sporttal karöltve biztos jövő elé néző csapat versenyzői székeibe Toni Gardemeistert és Roman Krestát választották.
____________________________
MITSUBISHI reményteli következő év
Típus: Mitsubishi Lancer ’05 WRC
Gumi: Pirelli
Versenyzőpárosok:
Gilles Panizzi, Hervé Panizzi Harri Rovanperä, Risto Pietilainen Gianluigi Galli, Guido D’Amore
A Mitsubishi nagy elánnal vágott bele a 2004-es szezonba, ám csalódnia kellett. Nem úgy sikerült sem a kezdés, sem a szezon, ahogyan ők azt szerették volna. Ezért is döntöttek úgy a világbajnoki sorozat körülbelül felénél, hogy 2005-ig szüneteltetik a versenyzést. A Peugeotól távozó Harri Rovanperä kitünő párost alkot Gilles Panizzivel (ők már a PSA csapatánál is versenyeztek együtt), a fejlesztések sokaságán átesett autóval és Pirelli kerekekkel jó esélyük van komoly eredmények felmutatására a következő szezonban.
____________________________
PEUGEOT sikerekre törően, hihetetlenül erősen
Típus: Peugeot 307 WRC
Gumi: Pirelli
Versenyzőpárosok:
Marcus Grönholm, Timo Rautianen Markko Martin, Michael Park
Bár a PSA konszern 2006-ban kivonja csapatait - így a Peugeotot is - a rali vb mezőnyéből, Corrado Provera és Marcus Grönholm mindent megtesznek azért, hogy ezt az utolsó évet bajnokként zárják majd. A francia csapat Pirelli gumikra váltott - akárcsak a Mitsubishi -, négyéves szerződést írtak alá a tavaly csak Subarut és junior csapatokat támogató gumigyártóval (bár már csak egy évig maradnak az autósport ezen szakágában). A jól értesültek már az Ausztrál Rali előtt tudni vélték, hogy Markko Märtin a Peugeothoz csatlakozik - igazuk lett. A Peugeotnál mindenki nagyon motivált, emellett kiváló (és 2005-re már kiforrott) autókkal rendelkeznek, a saját véleményük szerint a legjobb gumikkal felszerelve. Minden esélyük megvan, hogy kitörő sikert érjenek el - talán a legerősebb gárda ezúttal a mezőnyben.
____________________________
SKODA erős csapat, nagy lelkesedés
Típus: Skoda Fabia WRC
Gumi: Michelin
Versenyzőpárosok:
Armin Schwarz, Manfred Hiemer Janne Tuohino, Mikko Markkula Jani Paasonen, Jani Vainikka Alex Bengue, Caroline Escudero
A Skoda 2004-ben fél szezont futott. Amikor viszont rajthoz állt, rendre elégedett volt a vezetőség az eredményekkel. A cseheknél ebben az évben talán két dologból van a legtöbb: lelkesedésből és pilótából. Bár a ralicsillag Colin McRaevel nem sikerült megegyezni, nagyon erős versenyzősor állt össze a zöld-fehéreknél. Az elnyűhetetlen Armin Schwarz teljes szezont megy, míg a második Fabia WRC-n Tuohino, Paasonen és Bengue közösen osztoznak majd. Martin Muehlmeier csapatfőnök célja a 2005-ös esztendő következetes végigvitele.
____________________________
SUBARU ifjú tehetségek nyomában
Típus: Subaru Impreza WRC
Gumi: Pirelli
Versenyzőpárosok:
Petter Solberg, Phil Mills Stéphane Sarrazin, Jacques-Julien Ranucci
A japán gyártó nem lehetett maradéktalanul elégedett a 2004-es esztendővel. Petter Solberg kevéssel maradt le arról, hogy a végsőkig küzdjön a világbajnoki elsőségért. A Subaru 2004-ben Richard Burnsöt szerette volna látni a norvég világbajnok mellett a kettes számú autóban, ám a brit langaléta betegsége miatt pihenőre kényszerült. Az ő helyére lépett be Mikko Hirvonen, akitől - valljuk be - többet vártak a vezetők. A csapat úgy döntött, hogy egy másik ifjú tehetséget látna szívesen Solberg mellett, így esett a választás a 2004-ben többször is figyelemreméltó eredményt elért aszfaltmenőre, Stéphane Sarrazinre.
____________________________
SUZUKI teljes évad a nagyoknál
Típus: Suzuki Ignis Super 1600
Gumi: Michelin
Versenyzőpárosok:
Per-Gunnar Andersson, Jonas Andersson Guy Wilks, Phil Pugh
A Suzuki Motorsport december közepén jelentette be, hogy 2005-ben a Suzuki teljes szezont fut, ami a rali vb-t illeti. Rajthoz állnak majd mind a 16 futamon, valamint részt vesznek majd a Junior WRC-s versenyeken is. A japánok az A6-os elnevezésű csoportban versengenek jövőre, magyarán az 1600 köbcentiseknél. A 2005-ös esztendő első felét az Ignis Super 1600-assal teszik majd meg, míg az évad második részében bevetik a Swift Super 1600-at. A JWRC futamain Anderssonon és Wilksen kívűl Katajamaki és Baldacci is Suzukival fognak versenyezni. A Suzuki azt reméli, hogy jövőre rengeteg tapasztalatot szerezhet.