A Ferrari továbbra is egyedül maradt

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.01.26. 21:43
Címkék
Kilenc Formula-1-es csapat hivatalosan is megegyezett arról, hogy az idény első és utolsó versenye között mindössze 30 napot töltenek el fejenként teszteléssel.
A Ferrari távollétében megtartott londoni találkozón az F1-es költségek csökkentéséről értekezett a kilenc résztvevő, akik arról is döntöttek, hogy a jövőben limitálják a második számú versenyzők fizetését és életkorát.
A legfontosabb, már az idén életbe lépő megállapodás a tesztekre vonatkozik. A 30 napos tilalomhoz hozzátartozik, hogy egy nap egy csapat csak egy pályán, legfeljebb két autóval gyakorolhat. A versenynaptárban szereplő pályák közül csak Barcelonában, Monzában és Silverstone-ban szabad tesztelni, a gyakorlás pedig kizárólag Európában megengedett.
A már a Brazil Nagydíjon előjegyzett megállapodást az első naptól kezdve ellenezte a Ferrari, amelynek saját tesztpályája van, és nem ritka, hogy egy nap három pályán is készül a csapat. Ráadásul az új autója február végére készül el, tehát az előidény alatt már nemigen tudja tesztelni (az első négy versenyt a tavalyi gép felújított változatával teljesítik Michael Schumacherék). "Nem csodálkozunk a Ferrari ellenállásán, már régóta tudtuk, hogy nincs ínyére ez a változtatás. Brazíliában sokan azt mondták, hogy ez a megállapodás nem éli túl a telet, de mégis megtörtént, sőt erősebb lett, mint akkor. Ne higgyék, hogy kizártuk a Ferrarit a tárgyalásokról, mindig meghívtuk, de sohasem jöttek el" - árulta el Paul Stoddart, a Minardi csapatvezetője.

Jean Todt csapatfônök és a Ferrari többi vezetôje nem igazán örül a csapatok tesztekre vonatkozó döntésének
Jean Todt csapatfônök és a Ferrari többi vezetôje nem igazán örül a csapatok tesztekre vonatkozó döntésének
Jean Todt csapatfônök és a Ferrari többi vezetôje nem igazán örül a csapatok tesztekre vonatkozó döntésének
A tesztelési költségek csökkentése mellett a második számú pilóták életkorának és fizetésének felső határa is szóba került, de ebben még néhány évig nem várható döntés. 2008-ban viszont mindenképpen egyre csökken a gumiszállítók száma; tíz százalékkal fogy a légterelők leszorító ereje; kétnaposra zsugorodik a versenyhétvége; megszűnik a tartalék autó; standard fékek lesznek; és tilos lesz a telemetria használata.
Már ha a csapatok 2008-tól is az F1-ben maradnak - amihez azonban alá kell írniuk a Concorde-szerződést 2012-ig. Természetesen ez is szóba került Londonban, ahol a csapatok megegyeztek arról, hogy nem sürgetik az aláírást Bernie Ecclestone-nal. A Ferrari már korábban megtette ezt, és állítólag kapott is érte 50 millió dollárt. "Az a legfontosabb, hogy a Formula-1-et a csapatok számára jövedelmezővé tegyük" - mondta Max Mosley, a Nemzetközi Automobilszövetség elnöke.

Szavazás

Hol folytatja Baumgartner Zsolt?


Szavazás

Ön szerint ki lesz Michael Schumacher első számú kihívója 2005-ben?


Szavazás

Az alábbiak közül ki szerzi meg élete első futamgyőzelmét 2005-ben?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik