Solberg először nyert havon

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.02.13. 20:20
Címkék
Petter Solberg pályafutása első győzelmét aratta Svédországban, méghozzá a vártnál sokkal simábban, ugyanis két legnagyobb riválisa a verseny feladására kényszerült.
Petter Solberg szerint korai még a vb-címrôl beszélni, de a mostani gyôzelem kezdetnek nem rossz
Petter Solberg szerint korai még a vb-címrôl beszélni, de a mostani gyôzelem kezdetnek nem rossz
Petter Solberg szerint korai még a vb-címrôl beszélni, de a mostani gyôzelem kezdetnek nem rossz
Petter Solberg szerint korai még a vb-címrôl beszélni, de a mostani gyôzelem kezdetnek nem rossz
Petter Solberg szerint korai még a vb-címrôl beszélni, de a mostani gyôzelem kezdetnek nem rossz
Petter Solberg szerint korai még a vb-címrôl beszélni, de a mostani gyôzelem kezdetnek nem rossz

Reggel még úgy tűnt, tovább folytatódik a tizedmásodpercekre menő küzdelem az éllovasok között, ám először Marcus Grönholm kényszerült búcsúra a második helyről (a finnek kétszeres világbajnoka a tegnapi második szakaszon felborult és kitörte a Peugeot-ja bal első kerekét), nem sokkal később pedig Sebastien Loeb (a címvédő francia Citroenjének motorja már szombaton "betegeskedett", és utóbb meg is adta magát).

Solberg ezzel egy időben viszszavett egy kicsit a tempóból - az első gyorsaságit még megnyerte, utána azonban átengedte a részsikereket a riválisoknak -, mivel sokkal fontosabb volt számára a végső győzelem, mint a pillanatnyi dicsőség.

A subarust a navigátora nyugtatta meg

"Nem ez volt a legkiélezettebb csata életemben, de az egyik legnehezebb rali, amelyen valaha részt vettem - mondta Solberg a célban. - A második szakaszon láttam egy Peugeot-t az árokban kitört kerékkel, és olyan óvatosan kerültem ki, hogy veszítettem vagy húsz másodpercet. Utána meg azon kezdtem idegeskedni, hogy mi van, ha nem is Grönholm volt az, hanem Märtin. Szerencsére a navigátorom, Phil profin kezeli ezeket a helyzeteket és sikerült megnyugtatnia. Örülök a győzelemnek, és bár tudom, hogy az idénynek ebben a szakaszában még korai a világbajnoki címről beszélni, szerintem ez kezdetnek nem rossz…"

Markko Märtin második helye a kiesések után egyetlen percig sem forgott veszélyben, hiszen előnye több mint egy perc volt az őt üldöző trióval szemben. Az észt pilóta egyébként Grönholm búcsúja után a Peugeot egyetlen pontszerzője maradt. Az első nap után valószínűleg nem számított ilyen jó eredményre, mivel a viadal elején az autója beállításaival küszködött.

Gardemeister a pontverseny élén

Mégsem ő szerezte a legnagyobb meglepetést ezen a napon, hanem a harmadik helyen érkező Toni Gardemeister, aki kiegyensúlyozott produkciójának köszönhetően átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A 29 éves finn pilóta, aki az idén versenyez először igazán ütőképes csapatban, csattanós választ adott azoknak, akik bírálták a Ford vezetőit, amiért mellette döntöttek. Gardemeister egyébként pályafutása során először áll ilyen előkelő helyen az összetettben, igaz, korábban nem is vezetett túl versenyképes autókat.

54. Svéd Rali, a 16 futamos vb 2. versenye, Karlstad

Abszolút végeredmény: 1. Petter Solberg, Phil Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:00:52.1, 2. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 2:11.1 perc hátrány, 3. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 3:14.7 p h., 4. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 3:26.4 p h., 5. H. Solberg, Menkerud (norvég, Ford Focus WRC) 3:29.8 p h., 6. D. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 307 WRC) 3:42.5 p h., 7. Galli, D’Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) 4:04.0 p h., 8. Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus WRC) 4:39.6 p h.

A vb állása. Pilóták: 1. Gardemeister 14, 2. Märtin 13, 3. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és P. Solberg 10-10, 5. Rovanperä 8, 6. G. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) 6. Gyártók: 1. Ford 20, 2. Peugeot és Mitsubishi 17-17, 4. Citroen 11, 5. Subaru 10, 6. Skoda 3

Következik (március 11–13.): Mexikó-rali, a vb 3. futama
"Egyszerűen fantasztikus, el sem hiszem, hogy ez velem történik - lelkendezett Gardemeister. - Az első nap még voltak gondjaim a kocsival, a végére azonban már jól éreztem magam a Focusban, bár egyetlen pillanatig sem kockáztattam. Szerencsénk is volt, mert ketten kiestek az élről, de a raliban a megbízhatóság is fontos, márpedig a Ford ebben a tekintetben hibátlan."

A finn pilótának és norvég "csapattársának", az ötödik helyen érkező Henning Solbergnek (a győztes Petter bátyja) köszönhetően egyébként a Ford a gyártók pontversenyében is hárompontos előnyre tett szert az őt üldözőkkel szemben.

Carlsson parádézott a hazai pályákon

A Mitsubishi is elégedett lehet, nemcsak az összetettbeli második helye miatt, hanem azért is, mert mindkét pilótája pontszerző helyen fejezte be a viadalt: Harri Rovanperä a negyedik, a brilliánsan kezdő Gianluigi Galli pedig a hetedik pozícióban ért célba.
Mindenképen szót kell még ejtenünk a hazai pályán autózó svéd Daniel Carlssonról, aki egy privát Peugeot-t kormányozva két szakaszgyőzelmet is aratott és az első napi visszaesése után (az ötödikről a 16. pozícióba csúszott vissza, mert közelebbi ismeretséget kötött egy sziklával) vissza tudott zárkózni a hatodik helyre.

A havas terep után merőben más körülményekre (melegre és murvás pályákra) kell felkészülnie a világbajnoki mezőnynek, ugyanis legközelebb Mexikóban "randevúznak" egymással a világ legjobb raliversenyzői.

Írásaink a Svéd-raliról:

Solberg nem bosszankodott
Grönholm minimális előnyt szerzett
Mégis van hó a pályákon

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik