A világbajnoki címvédő gárda a tavalyi F2004-es módosított változatával kezdte el az idényt, és bár Michael Schumachernek balszerencséje volt (az utolsó sorból indult, majd ütközés miatt kiesett), Rubens Barrichello a második helyével megmutatta, milyen erős is a gép. "Ne feledjék, ez az autó tavaly tizenöt versenyt megnyert, és a télen sokat javítottunk rajta. Elégedettek leszünk, ha a második helyen maradunk az új autó bevetéséig" - folytatta Todt.
A csapatvezető elárulta, hogy Michael Schumacher kiesése ellenére nem cserélik ki a motort az autóban (csak akkor, ha kiderül, hogy a Nick Heidfelddel való ütközésben valami baja lett). A döntés ésszerű, hiszen a melbourne-i verseny előtt új motort kapott a címvédő, ezért úgy 100-150 kilométerrel kevesebb van benne, mint azokéban, akik egy motorral hajtották végig a hétvégét. Malajziában ez sokat érhet, és azért nem érdemes új motorral menni Sepangba, mert ha ott nem lesz gond, ugyanazzal az erőforrással kell nekivágni a bahreini futamnak is. Az pedig két forró verseny, ami rendkívül megterhelő egyetlen motornak. Talán a BAR is újraértékeli a helyzetet, legalábbis Szato Takuma esetében, a japán ugyanis Schumihoz hasonlóan új motort kapott a verseny előtt.
A Melbourne-ben a negyedik helyen záró David Coulthardról elárulta a menedzsere, Martin Brundle, hogy a Red Bull-lal kötött szerződése alapján minden vb-pontjáért 25 ezer fontot kap - azaz Ausztráliából 125 ezres prémiummal távozott. DC és a csapat is állítja, hogy az idén ennek a sokszorosát keresi még meg ilyen formában.