Ifj. Tóth János visszatér a magyar bajnokságba

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.03.08. 19:47
Címkék
Végre eldőlt: ifjabb Tóth János visszatérhet a ralipályákra. Hetek, sőt, hónapok óta foglalkoztatta a ralirajongókat, hogy a hatszoros bajnok (akinek anyagi okok miatt ki kellett hagynia a tavalyi versenyszezont) folytatni tudja-e a pályafutását. A helyzet nem volt túl biztató, és azt is tudtuk, ha most nem tér vissza, akkor jövőre még kevesebb esélye lesz, mert senki sem hagyhat ki büntetlenül két évadot. Sokan, nagyon sokat dolgoztak azért, hogy "Janika" visszatérjen, és már biztos: mind a nyolc versenyre megvan az anyagi keret, és a pilóta újra a bajnokság résztvevője lesz. Hozzá kell tenni: az egyik legnagyobb esélyesként.
Korábban hosszú évekig ezzel a Peugeot-val versenyzett ifj. Tóth János, aki most is 206 WRC-vel indul, de az már egy továbbfejlesztett változata az egykori sikerkonstrukciónak
Korábban hosszú évekig ezzel a Peugeot-val versenyzett ifj. Tóth János, aki most is 206 WRC-vel indul, de az már egy továbbfejlesztett változata az egykori sikerkonstrukciónak
Korábban hosszú évekig ezzel a Peugeot-val versenyzett ifj. Tóth János, aki most is 206 WRC-vel indul, de az már egy továbbfejlesztett változata az egykori sikerkonstrukciónak
Korábban hosszú évekig ezzel a Peugeot-val versenyzett ifj. Tóth János, aki most is 206 WRC-vel indul, de az már egy továbbfejlesztett változata az egykori sikerkonstrukciónak
Korábban hosszú évekig ezzel a Peugeot-val versenyzett ifj. Tóth János, aki most is 206 WRC-vel indul, de az már egy továbbfejlesztett változata az egykori sikerkonstrukciónak
Korábban hosszú évekig ezzel a Peugeot-val versenyzett ifj. Tóth János, aki most is 206 WRC-vel indul, de az már egy továbbfejlesztett változata az egykori sikerkonstrukciónak

- Kezd összeállni az évünk. Tavaly október óta azon dolgozunk, hogy az idén újra rajthoz tudjunk állni a magyar bajnokságon, és ebben rengeteg segítséget kaptunk a Peugeot Hungáriától.
- A fentiekből következik, hogy továbbra is Peugeot-val versenyez.
- Igen, más nem is jöhetett szóba, mint egy 206 World Rally Car, de ezt sem volt könnyű öszszehozni. A versenyautót egy francia csapat, a BSA Sport hozza hazánkba és ők is szervizelik.
- Korábban azt mondta, csak akkor folytatja, ha az összes futamon rajthoz tud állni. Ezek szerint mind a nyolcra megvan a pénz?
- Tudja, nekem az is öröm lett volna, ha egy-két versenyen indulhatok, de a támogatóknak ez nem elég. Ôk elvárják, hogy a bajnoki címért küzdjünk, és mivel a nyolcból hét futamot értékelnek, az összesen rajthoz kell állnunk. Egy technikai hiba ugyanis bármikor becsúszhat, nem beszélve a vezetéstechnikai bakiról, bár én nem szeretnék hibázni.
- Mióta tudja, hogy újra versenyezhet?
- Tegnapelőtt vált biztossá. A támogatók válaszaira vártunk, és bár még most is vannak függőben lévő tárgyalások, kezd kialakulni a végleges kép.
- Gondolom, nem volt izgalommentes az elmúlt néhány hét.
- Három-négy hete már nem vagyok teljes ember, a gondolataimat maximálisan leköti a versenyszezon - a folyamatos várakozás, a folyamatos izgalom.
- Mit érzett, amikor kiderült, hogy lesz folytatás? - Hatalmas megkönnyebbülést, örömöt és persze izgatottságot. Olyan lesz ez, mint amikor először ül versenyautóba valaki: álmodozik, álmodozik, látja, milyen nehéz megteremteni a feltételeket, aztán egyszer csak ott van - és nyomhatja a gázt.
- Vissza kell szokni a raliba, vagy olyan ez, mint a kerékpározás, sohasem felejti el az ember?
- Még sohasem kellett kihagynom több mint egy évet, így aztán nem tudom, de valószínűleg sokat kell tesztelni a kocsival ahhoz, hogy megfelelően felkészüljünk. Egyrészt a kihagyás miatt, másrészt azért, mert az autó egy kicsit más lesz, mint amelyikkel eddig versenyeztünk.
- Ki lesz a navigátora?
- Ezt egyelőre még nem szeretném elárulni. Van két hetünk, és ebben a két hétben rengeteg
munka vár ránk, ha azt elvégezzük, akkor a navigátort is megnevezhetjük.
- Az eddigieket hogy választotta?
- Alapvetően nehezen engedem közel magamhoz az embereket - ez a navigátorokra is érvényes -, egészen addig, amíg meg nem ismerem őket. Eddig a rutin döntött, meg az, hogy el tudjunk egymással tölteni hoszszabb időt is, hiszen néha napokat vagyunk együtt a versenyeken. Ez sokszor rosszabb, mint egy házasság, mert el kell viselni egymás rigolyáit. No és persze az is fontos, hogy a másikat is érdekelje a dolog, foglalkozzon vele, akarjon nyerni.
- Ön mennyire motivált?
- Jobban, mint valaha.
- Álmodik a ralival?
- Gyakran.
- És ilyenkor milyen képek peregnek ön előtt?
- Általában azt álmodom, hogy versenyen vagyunk, vezetem az autót, és minden jól sikerül.
- Ez így kicsit homályos megfogalmazás. Hatszoros bajnokként, gondolom, nem lehet más a célja, mint a győzelem.
- Minden idők legnehezebb bajnokságának ígérkezik az idei, de természetesen én is nyerni szeretnék. Egy igazi versenyző ezért ralizik, ez az életcélja. És én azt hiszem, igazi versenyző vagyok.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik