Annyi változás van mostanában a magyar raliban, hogy alig győzzük kapkodni a fejünket. Új autók, új verseny, új párosok - csak győzze az ember megjegyezni, hogy ki kivel van. A napokban a tavalyelőtti bajnok Benik Balázs is előállt egy érdekes hírrel: Vinoczai Attila navigálásával kezdi el az idényt.
Benik Balázs ezúttal Vinoczai Attilával próbálja meg visszahódítani a tavalyelôtt megszerzett abszolút bajnoki címet (Fotó: Danis Barna)
Benik Balázs ezúttal Vinoczai Attilával próbálja meg visszahódítani a tavalyelôtt megszerzett abszolút bajnoki címet (Fotó: Danis Barna)
Egyelőre csak az biztos, hogy április első hétvégéjén, Egerben együtt versenyeznek, a többit majd meglátják. Végül is igazuk van: a puding próbája az evés… - A tavalyi idényt két navigátorral, Doromby Zoltánnal és Rácz Bencével teljesítettem, de Bence csak kisegített a nehéz helyzetemben, neki igazából nincs ideje arra, hogy nemcsak a versenyeken, hanem a pályabejáráson is ott legyen velem az idén - mondta Benik. - A futamokra persze az idén is eljön, tagja marad a csapatunknak, csak éppen a "jobb egyben" veszi át valaki más a szerepét.
- Vinoczai Attila. Miért pont ő? - Hosszú évek óta ismerjük egymást, már a másodosztályban is ellenfelek voltunk, és rengeteget beszélgettünk egymással. Az ő rutinja sokat segíthet nekem. - Miért csak az első versenyről szól az egyezség? - Kipróbáljuk, hogyan tudunk együtt dolgozni. Mindketten így láttuk jónak. - Milyen tervekkel vág neki az idénynek? - Szeretném visszahódítani a bajnoki címet. Az ellenfelek rendkívül gyorsak, de minél többen vannak, bennem annál nagyobb a motiváció és a lelkesedés. A szurkolók biztosan nagyon élvezik majd a csatákat.
- Mi volt a baj tavaly? - Sem a csapat, sem a technikai háttér nem állt úgy össze, ahogyan korábban. Tanultunk a hibákból, az idén már nem követjük el őket. Az autónk marad az a Ford, amellyel tavalyelőtt megnyertük a bajnokságot, és amelylyel tavaly rajthoz álltunk néhány futamon. - A 2002-es Focusnál azért lesznek újabb kocsik is a mezőnyben. - Igen, de nemcsak az autó számít, hanem a háttér is, márpedig a GM Engineering nagyon profi csapat.
- Magát okolta a tavalyi hibákért? - Ötven százalékban biztosan. A rali technikai sport, a műszaki hibák ellen nem lehet mit tenni. Én viszont nem tudtam feldolgozni magamban a gondokat. Nem tudtam lehiggadni, koncentrálni - szinte egész évben görcsösen versenyeztem. - Mostanra sikerült túltennie magát az ügyön? - Igen, és nagyon várom már az idénykezdetet.