Vörös salak a pályán (no meg a nézők arcán, fülében, kabátzsebében) és vörös köd a versenyzők szeme előtt. Noha a hagyományos salakpályás prológ nem számít bele a verseny végeredményébe, a pilóták mind izgatottan várták a tegnapi próbatételt, hiszen bár a gyorsasági szakaszok mentén is rengeteg a néző, sehol máshol nincs ehhez hasonló hangulat. Amerre csak a szem ellát, lelkes szurkolók tolonganak a palánkok mentén - csak egy aréna nyújthat ehhez fogható élményt.
Ifjabb Tóth János ma hat gyorsasági szakaszon teheti próbára a Peugeot-ját – és persze saját magát is (Fotó: Mirkó István)
Ifjabb Tóth János ma hat gyorsasági szakaszon teheti próbára a Peugeot-ját – és persze saját magát is (Fotó: Mirkó István)
És nem bánták meg azok, akik kilátogattak a népkerti arénába (körülbelül ötezren voltak), mert parádés küzdelmet láthattak a 130 induló páros jóvoltából. Már a ladások produkciója láttán elkezdett tombolni a tömeg, de az igazi hangulat természetesen a végére alakult ki. Mert ahogyan az előző években mindig, most is a végére maradt a csattanó, vagyis a World Rally Carok összecsapása. És most nemcsak négy-öt percig tartott, hanem sokkal tovább, mivel erre a viadalra 11 WRC-s páros adta le a nevezését.
Az egyikük nem volt túl boldog a körverseny rajtja előtt: kiderült ugyanis, hogy a rengeteg munka ellenére még mindig nem tökéletes Michna Ottóék Skoda Octaviája. De mostanra végre egyértelművé vált, hogy miért robbant fel három motor is - a lambdaszonda volt a ludas. Így bár a prológot vészvillogóval teljesítette a duó, legalább a remény megmaradt arra, hogy mire elkezdődik az igazi küzdelem, végre ütőképes lesz a gép. Nagyon ráférne már Michnára egy kis sikerélmény, hiszen az Octavia Egerben is közvetlenül a rajt előtt döglött be. De nézzük, mi történt a prológon!
A nevezők magas létszáma miatt ezúttal nem négy, hanem csak három kört tettek meg a párosok a salakpályán, és a nézőknek abban a nem mindennapi élményben lehetett részük, hogy párharcokat láthattak - normálisan ugyanis csak a stopper az ellenfél. A rendezők persze arról is gondoskodtak, hogy az azonos kategóriában versenyző pilóták (rajtszámtól függetlenül) egymással kerüljenek össze, hogy még szorosabb legyen a csata.
Először az derült ki, hogy az első futam N-csoportos győztese, Szabó Gergő továbbra is uralkodószerepre tör - legalábbis ezt mutatja a prológon elért legjobb kategóriaideje. Ezután következett az A8-asok és a World Rally Carok összecsapása. Aschenbrenner György mindjárt rá is ijesztett a élkategória résztvevőire egy parádés, 58 másodperc alatti időeredménnyel (addig senkinek sem sikerült 58 alá mennie), és már csak négyen voltak hátra. Az első körben Herczig Norbertnek és Benik Balázsnak nem sikerült megjavítania ezt az eredményt (a két Ford-pilóta különharcában a Herczig győzedelmeskedett), a fináléban viszont megdőlt az ideiglenes rekord. A bajnoki címvédő Turi Tamás a hatszoros bajnok ifjabb Tóth Jánossal csapott össze, és Janika a vadonatúj festésű Peugeot 206 WRC-vel legyőzte az egyik legnagyobb riválisát. Persze, egyelőre ebből az eredményből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni - az igazi küzdelem ugyanis csak ma kezdődik: hat gyorsasági szakasszal.
12. Vredestein Miskolc-rali, az ob 2. futama, Miskolc A Suzuki prológ abszolút végeredménye: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 57.5, 2. Aschenbrenner, Domonkos (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 57.7, 3. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC) 58.1, 4. Benik, Vinoczai (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 58.2, 5. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 58.4, 6. Hideg, Szenner (Hideg Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 59.1