Benik szerint a pályák egyszerűen szörnyűek

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.05.11. 21:17
Címkék
Benik Balázs számára rendkívül fontos, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtse a rali-világbajnokságon, ezért is indul minden évben néhány viadalon az elitsorozatban. Egyrészt itt több versenykilométert tehet meg, mint itthon négy futamon, másrészt a körülmények is különbözőek: a vb-n minden pályán csak kétszer mehetnek végig a párosok a futam előtt, úgyhogy jóval többet kell improvizálni. Nos, most különösen nehéz versenyt választott a tavalyelőtti bajnok és újdonsült navigátora, Vinoczai Attila, hiszen a hétvégi Ciprus-ralit igazi túlélőversenynek tartják.
Benik Balázs szereti a kihívásokat – ezért döntött úgy, hogy indul a Ciprus-ralin (Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs szereti a kihívásokat – ezért döntött úgy, hogy indul a Ciprus-ralin (Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs szereti a kihívásokat – ezért döntött úgy, hogy indul a Ciprus-ralin (Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs szereti a kihívásokat – ezért döntött úgy, hogy indul a Ciprus-ralin (Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs szereti a kihívásokat – ezért döntött úgy, hogy indul a Ciprus-ralin (Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs szereti a kihívásokat – ezért döntött úgy, hogy indul a Ciprus-ralin (Fotó: Mirkó István)

- Miért pont Ciprus?
- Azért, mert ez fért bele a magyar bajnoki programba, és erre a hétvégére az autó is szabad volt. Az idén is mindenképpen szerettünk volna rajthoz állni egy-két világbajnoki futamon, és lehetőleg olyanon, amelyiken korábban még nem rajtoltunk. Az a véleményem ugyanis, hogy az embernek mindig meg kell ismerkednie valamilyen új körülménnyel, mert ha esetleg teljes sorozatot tudnánk menni, akkor kevés ismeretlen helyszín maradna.

- Mit szóltak, amikor először meglátták a pályákat?
- Csak néztünk egymásra, és nem is kellett megszólalnunk, tudtuk, hogy mire gondol a másik. Beszélgettem például a másik OMV-pilótával, Manfred Stohllal, aki kérdezte, hányadszor vagyunk itt, és amikor mondtuk, hogy először, látványosan letörölte a homlokáról a nem létező izzadságot. Szóval nem lesz egyszerű verseny.

- Már túl vannak a pályabejáráson. Hogyan írná le a gyorsasági szakaszokat?
- A szörnyű és a borzasztó között vannak félúton. Nehezek a pályák, szűk kanyarokkal, mély nyomokkal. Sokszor kocsiszélességű utakon kell autózni, úgy, hogy az út mellett háromszáz méter mély szakadék tátong. Na, ott nem lenne jó elnézni egy kanyart…

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

- Az eddigi futamai közül melyikhez tudná hasonlítani a ciprusit?
- Bizonyos részei a török viadalhoz hasonlítanak, mások a szardíniaihoz. De itt most csak az útminőségről beszélhetünk, mert ennyire keskeny utakon még nem raliztunk. Szerintem ez lesz az eddigi legnehezebb versenyem.

- Nem félelmetes, hogy ezeket a pokoli pályákat két tréning alapján kell teljesíteni?
- De egy kicsit igen, úgyhogy mindenképpen óvatosnak kell lennünk. És nemcsak a szakadékok miatt. Az autóra is nagyon kell vigyázni, egyrészt azért, mert a sziklák rendkívül defektveszélyesek, másrészt mert a kocsi alját is nagyon megüthetik.

- Milyen eredménnyel lenne elégedett?
- Nem tudom, én soha életemben nem szerettem jósolgatni. Ráadásul ez nekünk új környezet, és az autó is olyan beállításokkal érkezett ide, amilyenekkel eddig még nem ment, úgyhogy túl sok az újdonság a jósolgatáshoz. Mindenesetre igyekszünk gyorsan menni… ---- O ---- B
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik