A Schumacher családban nincs teljes béke a monacói versenyfutam óta, amelyen a hétszeres világbajnok Michael az öccse szerint vitatható előzéseket hajtott végre. A pilóta szerint a ferraris túl sokat kockáztatott, miközben a hét végén két pontot szerző címvédő azt állítja: ő csak versenyezni próbált.
Button alig várja, hogy két, pálya szélén töltött verseny után végre újra harcba szállhasson a pontokért
Button alig várja, hogy két, pálya szélén töltött verseny után végre újra harcba szállhasson a pontokért
Az eset után a kisebbik Schumacher, Ralf nyilatkozatokban bírálta a bátyja viselkedését, és a vita vége az lett, hogy a két Formula-1-es pilóta édesapja is beszállt az ügybe - természetesen békítő szándékkal. "Ralf Monacóban túlságosan is hevesen reagált az eseményekre, a kijelentéseivel túllőtt a célon. Néhány nap távlatából biztosan másképp látja majd az eseményeket" - mondta Rolf Schumacher.
A hercegségbeli viadal azonban már a múlté, a csapatoknak szusszanásnyi idejük volt csak a két verseny között, hiszen a hét végén újra száguldanak a világ legjobb gyorsasági autóversenyzői. A Nürburgringen ráadásul visszatér a mezőnybe a BAR-istálló, amely ellen a legfrissebb hírek szerint nem tervez további intézkedéseket a Nemzetközi Automobilszövetség (FIA).
A technikai szabálytalanság miatt (az Imolában harmadikként végző Jenson Button autója könnyebb volt a megengedettnél) két versenyről eltiltott csapat ezen a hét végén újra ringbe száll. "Az FIA részéről a San Marinó-i incidens lezárult - tudatta a hivatalos közlemény. - A BAR-Honda ellen nem folyik további vizsgálat, az FIA sok sikert kíván a csapatnak a hátralévő tizenhárom versenyre." Természetesen a hat hónapos eltiltás (amit egy évre felfüggesztettek) továbbra is érvényben van, tehát a csapatnak egyetlen apró hibát sem szabad elkövetnie a közeljövőben. Az FIA egyébként eredetileg egy teljes szezonra való eltiltásról beszélt, plusz egymillió eurós pénzbüntetésről.
A BAR köszöni szépen, nem aggódik, sőt a csapatvezető korábban azt nyilatkozta, a pilótáinak jót is tett a rövid pihenő, mert így újult erővel vehetik fel a küzdelmet a vetélytársakkal. Akik közül a listavezető Renault-nak - legalábbis Giancarlo Fisichella szerint - nem kedvez majd az új időmérési rendszer. Az már néhány nappal ezelőtt eldőlt, hogy a nürburgringi viadaltól a kettő helyett egy időmérés dönt a rajtsorrendről, amit azzal indokoltak, hogy a vasárnapi kvalifikációs tréning (lévén ugyanazon a napon van, mint a verseny) egyáltalán nem hozza lázba a tévéket és az újságokat. A csapatok egyhangú szavazással döntöttek, de úgy tűnik, van, akinek nem kifejezetten tetszik az újítás.
Fisichella szerint a bivalyerős Renault-k számára büntetés, hogy nincs két időmérés, mert ezekkel az autókkal bizony előny volt, hogy két tréningen is bizonyíthattak. Az olasz még azt is hozzátette: ez az intézkedés azok számára nagy hátrány, akik kiestek az előző futamon, emiatt az elsők között kell a pályára gurulniuk szombaton.
Az Európai Nagydíj menetrendje
Péntek. 11.00: 1. szabadedzés, 14.00: 2. szabadedzés. Szombat. 9.00: 3. szabadedzés, 10.15: 4. szabadedzés, 13.00: időmérő edzés. Vasárnap. 14.00: Európai Nagydíj (60 kör, 308.863 km)