A gumikról beszélt a Formula-1-es pilóták többsége a Kanadai Nagydíj első napján a Circuit Gilles Villeneuve-ön, ahol az első és a második szabadedzésen is a harmadik számú McLaren-Mercedest Alex Wurztól visszakapó Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb. Montrealban felhős, de forró időben köröztek a pilóták, eső nem esett.
Villeneuve szerint a Sauber hibázik, amikor elutasítja a segítségét, és inkább a számítógépes adatokban bízik
Villeneuve szerint a Sauber hibázik, amikor elutasítja a segítségét, és inkább a számítógépes adatokban bízik
Így mindenki próbálgathatta a száraz pályára való abroncsait, amelyekről az elmúlt két hétben rengeteget vitáztak. A pilótákat is két táborra osztotta a biztonsági kérdés, Kimi Räikkönen nürburgringi kicsúszása óta többen is aggódnak az esetleges újabb balesetek miatt. Az Európai Nagydíjon a McLaren finn pilótája elfékezte magát, gumijának egy része szögletessé vált, emiatt rázkódni kezdett a McLaren-Mercedes, a jobb első kerékfelfüggesztése az utolsó körben elpattant, és Räikkönen kicsúszott.
Mark Webber, a pilóták szövetségének (GPDA) tagja az aggódók közé tartozik. "Attól tartok, nem Kimié volt az utolsó, ilyen jellegű baleset. Bárki elfékezheti magát, és az ilyen esetben mindig ugyanúgy reagál az autó. Persze, mi felemelhetjük a hangunkat, az itt senkit sem érdekel, mi a véleményünk. Charlie Whiting (az FIA biztonsági vezetője) nagyon rendes, amikor velünk beszél, de ha tovább kell adnia a véleményünket, már nem áll a helyzet magaslatán" - mondta Webber.
Az ausztrál és a vele azonos véleményt formálók szerint az FIA vezetői alárendelik a versenyzők biztonságát a látványnak. Az autók és a pályák szerintük annyira biztonságosak, hogy senkinek az egészségét nem kockáztatják azzal, ha valaki háromszáz kilométer per órás sebességgel kicsúszik. Persze, ugyanez volt a helyzet 1994-ben Roland Ratzenberger és Ayrton Senna halála előtt - akkor is azt hitték, hogy azok az autók mindent kibírnak…
Rubens Barrichello azon a tragikus imolai hétvégén már pénteken kórházba került, miután fejre állt Jordan-Hartjával. "Nem nagyon mélyedtem bele Kimi problémájába, de azt elmondhatom, hogy ha én lettem volna hasonló helyzetben, mindenképpen megállok kereket cserélni. Nem azért, mert életveszélyes volt így versenyezni, csupán azért, mert tudni lehetett, hogy az autó nem fogja végigbírni. Néha jobb egyet hátralépni az előrehaladás érdekében" - fogalmazott bölcsen a Ferrari brazilja.
Räikkönen még mindig úgy gondolja, helyesen cselekedett, és elmondta, hogy ha legközelebb ugyanilyen helyzetbe kerül, megint kockáztat. A Montrealban hazai pályán versenyző Jacques Villeneuve szerint nincs gond a gumiszabállyal, és Räikkönennel is egyetért. "Kimi vérbeli autóversenyző, aki kockáztatott a győzelemért. Ebben a helyzetben nem a gumi a kulcs, ha Kiminek véletlenül a légterelője hibásodott volna meg, akkor is vállalta volna, hogy esetleg letörik, és ugyanúgy kicsúszik" - mondta a Saubernél egyre nehezebb helyzetbe kerülő Villeneuve.
A mezőny kanadai pilótája nem késlekedett sokáig, máris válaszolt Peter Sauber ama kijelentésére, mely szerint túl lassú, és elmarad a várakozástól.
"Azért hoztak ide, mert világbajnok vagyok, és a tapasztalatom révén akartak fejlődni. Azonban szinte semmiben sem kérik a véleményemet, úgy tesznek, mintha itt sem lennék, mintha csak az lenne a dolgom, hogy vezessem az autót. Szeretnék segíteni, hiszen én igazán érzem, mit kellene tenni, hogy gyorsabb legyek, ám nem érdekli őket a véleményem. Olyan vagyok, mint egy drága eszköz, amelyet nem mernek használni" - vélekedett Villeneuve.
37. Kanadai Nagydíj, a 19 futamos Formula-1-es világbajnokság 8. állomása, Montreal A pénteki szabadedzések összesített eredménylistája: 1. Pedro de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:14.662 (átlag: 210.275 km/óra) (56 kör), 2. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:14.858 (60), 3. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:15.376 (35), 4. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, M) 1:15.625 (28), 5. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:15.679 (31), 6. Fisichella (olasz, Renault, M) 1:15.846 (38), 7. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:16.190 (43), 8. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:16.313 (42), 9. R. Schumacher (német, Toyota, M) 1:16.364 (33), 10. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:16.459 (34), 11. Trulli (olasz, Toyota, M) 1:16.638 (32), 12. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 1:16.661 (36), 13. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M) 1:16.718 (30), 14. Massa (brazil, Sauber-Petronas, M) 1:16.727 (37), 15. Heidfeld (német, Williams-BMW, M) 1:16.826 (31), 16. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:16.872* (38), 17. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) 1:17.299 (37), 18. Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth, M) 1:17.922 (36), 19. Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth, B) 1:18.115 (37), 20. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota, B) 1:18.234 (49), 21. Albers (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:18.463 (40), 22. Speed (amerikai, Red Bull-Cosworth, M) 1:18.499* (37), 23. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota, B) 1:19.186 (35) A csillaggal jelölt pilóták az első időmérőn érték el a legjobb eredményüket, míg a dőlt betűvel szedett sofőrök tesztpilóták.
A további menetrend (magyar idő szerint). Szombat. 15: 3. szabadedzés (tv: DSF - élő), 16.15: 4. szabadedzés (tv: RTL, 18 - felvételről), 19: hivatalos időmérő edzés (tv: RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 19: a verseny rajtja (tv: RTL, RTL Klub - élő)
A hivatalos időmérő edzés indulási sorrendje: 1. Klien, 2. Webber, 3. R. Schumacher, 4. Friesacher, 5. Albers; 6. Karthikeyan, 7. Monteiro, 8. Massa, 9. Villeneuve, 10. Szato; 11. Räikkönen, 12. Button, 13. Trulli, 14. Montoya, 15. Fisichella; 16. M. Schumacher, 17. Coulthard, 18. Barrichello, 19. Heidfeld, 20. Alonso