Jarno Trullié lett a rajtelsőség Indianapolisban, de nem biztos, hogy a Toyota első pole pozícióját megszerző olasz pilóta élhet is a remek rajthely kínálta lehetőséggel. Ralf Schumacher pénteki balesete óta ugyanis pánik van a Michelin-táborban, és még az sem zárható ki, hogy a francia gumigyár némelyik - vagy összes - partnere visszalép a mai versenytől.
A Renault már csomagol? A Michelin rossz abroncsokat szállított Indianapolisba, a Renault ezért komolyan fontolgatja, hogy visszalép
A Renault már csomagol? A Michelin rossz abroncsokat szállított Indianapolisba, a Renault ezért komolyan fontolgatja, hogy visszalép
"Indianapolisban és a clermont-ferrand-i gyárban is számos elemzést végeztünk, de nem tudjuk biztosan, mi okozta Ralf Schumacher defektjét" - vallotta be Nick Shorrock, a Michelin Formula-1-es programjának vezetője tegnap reggel az Indianapolis Motor Speedwayen. A Toyota német pilótájának falhoz csapódását követően a Michelin tanácsokkal látta el a csapatokat (a Renault-t, a McLarent, a Williamst, a Red Bullt, a Toyotát, a BAR-t és a Saubert), hogyan állítsák be autóikat, hogy csökkentsék a gumikra nehezedő nyomást. Tegnap délelőtt a harmadik szabadedzésen alig-alig körözött Michelin gumis kocsi a pályán, összesen nyolcan értek el minősíthető köridőt, közülük hat bridgestone-os (a Ferrarik, a Jordan-Toyoták és a Minardi-Cosworthok) volt, és csupán két michelines - igaz, a mclarenes Juan Pablo Montoya így is megnyerte a tréninget.
A negyedik szabadedzésen a michelinesek már a gumigyár adatai szerinti beállításokkal hajtottak ki a pályára, és bár Kimi Räikkönen, Jenson Button és Fernando Alonso megelőzte Michael Schumachert, a Minardi-Cosworthok és a Jordan-Toyoták pedig a rajtrács végére kerültek, továbbra is elégedetlenek voltak az istállók.
A Michelin azonnal felvetette, hogy Franciaországból gyorsan új gumikat repítenek Indianapolisba, a barcelonai Spanyol Nagydíjra tervezett abroncsok ugyanis jobban bírják a Brickyard új, csíkozott borítását, mint azok, amelyeket elhoztak. A Michelin tervei szerint közvetlenül a verseny előtt teszik a kocsikra a biztonságosabb gumikat, de ezzel csapatai előnyhöz juthatnak, ráadásul ehhez a bridgestone-os teamek beleegyezése is szükséges.
A szabályok szerint ugyanazzal a készlettel kell menni az időmérőn, mint a versenyen, ellenkező esetben büntetést kap az a csapat, amely a regulát megszegi. A Bridgestone istállói jelezték, csak akkor mennek bele a kerékcserébe, ha büntetést kapnak a michelinesek. Erre a franciák partnerei vegyesen reagáltak, a Renault azonnali visszalépésről beszélt, a Red Bull és a BAR az indulás mellett foglalt állást, míg a többiek hezitáltak. Az esetleges kicsúszásokkal a pilóták testi épségét kockáztatják, de ezt senki sem vállalhatja. A Michelin a pilóták érdekében a versenyről való távolmaradást ajánlotta csapatainak, így nem lehet kizárni, hogy ma csupán a hat bridgestone-os autó áll rajthoz.
Lapunk zártáig nem értesültünk a további fejleményekről. Nagy kár, hogy a körülmények miatt háttérbe szorult a Formula-1 sport oldala: Trulli csapata, a Toyota első, pályafutása harmadik pole pozícióját szerezte meg, mellőle Räikkönen indulhat, az első soros kettős mögül meg Button és Giancarlo Fisichella.
Az Egyesült Államok Nagydíja, a hivatalos időmérő edzés végeredménye, egyben nem hivatalos rajtsorrend: