A csütörtöki londoni terrortámadás miatt példátlan óvintézkedéseket vezettek be Silverstone-ban, a Brit Nagydíj helyszínén. A pilóták és a szerelők csak azután juthattak be a paddockba, hogy megmotozták őket és átnézték a táskájukat. A pilóták egyébként részvétüket nyilvánították az áldozatok hozzátartozóinak, a zászlót félárbocra eresztették Silverstone-ban, ahol a futam előtt egyperces csenddel adóznak az elhunytak emlékének.
Az összetett pontversenyben élen álló Fernando Alonso nem tudta ma tartani a McLarenek és a Toyoták tempóját. Igaz, neki nem is ma kellett gyorsnak lennie (fotó: Reuters)
Az összetett pontversenyben élen álló Fernando Alonso nem tudta ma tartani a McLarenek és a Toyoták tempóját. Igaz, neki nem is ma kellett gyorsnak lennie (fotó: Reuters)
Felipe Massa a BMW pilótája lenne
Felipe Massa szerint Rubens Barrichello 2006-ban is a Ferrari pilótája marad. A versenyző erről a Reuters hírügy- nökségnek beszélt. A fiatal dél-ame- rikai pilóta szívesen maradna annál a Sauber csapatnál jövőre is, amelyet a BMW autógyár a közelmúltban fel- vásárolt. Korábban arról volt szó, hogy Barrichello egy évvel a szerző- dése lejárta előtt távozik a Ferraritól, és Massa érkezik a helyére. „Azt hiszem, jó esélyünk van a BMW-nél, hiszen mindenki jól ismer engem a csapaton belül, és tudják, mire vagyok képes – idézte a Reuters Massát. – Jó esély van tehát arra, hogy maradok.” Massa nemrégiben már tesztelte is a Ferrari autóját. Érdekesség, hogy a mostanáig 43 nagydíjon indult, Olaszországban élő Felipe Massa menedzsere Nicolas Todt, aki történetesen Jean Todt, a Ferrari csapatvezetőjének a fia.
A kétszer egyórás tréningen nem történt váratlan esemény, ahogy az lenni szokott, a McLaren harmadik számú autóját visszafogottság nélkül hajtó Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb. A második helyre némi meglepetésre Ricardo Zonta, a Toyota tesztelője jött be, míg a holnapi versenyen indulók közül Jenson Buttoné lett a legjobb köridő. A BAR brit sofőrje a délelőtti tréningen érte el jó eredményét, délután csak a 11. lett.
A második edzésen a McLaren-Mercedesek és a Toyoták vették át a főszerepet, az első hatban a két csapat három-három autója végzett. Juan Pablo Montoya, a wokingi istálló kolumbiai sofőrje elégedett volt, de még emlékszik, hogyan járt a to-yotás Trulli mögött a Ferrari duója Franciaországban. A kölniek edzésmenője kiváló rajtjával Michael Schumacher elé került, és mire a boxban megelőzte őt a német, az élről induló Fernando Alonso már túl messze volt. "Az elmúlt néhány versenyen már közel kerültem a dobogóhoz, sőt a győzelem sem tűnt elérhetetlennek. A Renault-nál mindenképpen erősebbnek tűnünk, de sok múlik az időmérésen. Ha Trulli mögé kerülünk a rajtrácson, és ő a start után is jól eljön, vége a versenyünknek" - fogalmazott Montoya, aki még nem állt dobogóra a McLaren pilótájaként.
Csapattársa, a verseny favoritjának kikiáltott Kimi Räikkönen nem aggódik különösebben. "Bár a kocsi nem volt tökéletes, az időeredményünk még így is több mint biztató. Lesz időnk finomítani a beállításokat, és jó pozícióból várhatjuk a versenyt. Bár a többiek első napi programját nem látjuk át, nem panaszkodunk" - mondta Räikkönen, aki 24 ponttal áll Fernando Alonso mögött a vb-n.
A Renault spanyol pilótája társához, Giancarlo Fisichellához hasonlóan nem teljesített mért kört az első órában, a motor kímélése érdekében mindketten csak a második edzésre mentek ki. Ezen a ferrarisokkal és a kiválóan kezdő Red Bull-osokkal voltak partiban, a McLaren és a Toyota pilótáitól jócskán elmaradtak. A Williams az első nap alapján a Francia GP-hez hasonlóan nehezen juthat előre, ráadásul Mark Webber még mindig érzi a múlt héten elszenvedett csípősérülését. Az ausztrálnak a futam alatt azért égett meg a bőre, mert lyuk keletkezett a pilótafülke oldalán, és a motor hőt sugárzott a pilótára.
A britek közül Button és David Coulthard is elégedett lehet, bár amíg a BAR-os a dobogóra kerülésben bízik, a Red Bull skótja már a pontszerzéssel is elégedett lenne. "Nagyon várom a szombatot és a vasárnapot, úgy érzem, megfoghatjuk a Renault-t és a Ferrarit" - mondta Button. Tegnapi hír, hogy a Jordan kicserélte a motort Tiago Monteiro autójában, így a portugálnak minden bizonnyal a mezőny végéről kell rajtolnia.
56. BRIT NAGYDÍJ, az első szabadedzés eredménye:
1.
Pedro de la Rosa
spanyol
McLaren-Mercedes
1:19,205
2.
Ricardo Zonta
brazil
Toyota
1:20,139
3.
Jenson Button
brit
BAR-Honda
1:20,211
4.
Kimi Räikkönen
finn
McLaren-Mercedes
1:20,411
5.
Ralf Schumacher
német
Toyota
1:21,080
6.
Juan Pablo Montoya
kolumbiai
McLaren-Mercedes
1:21,091
7.
Michael Schumacher
német
Ferrari
1:21,453
8.
Szato Takuma
japán
BAR-Honda
1:21,582
9.
Rubens Barrichello
brazil
Ferrari
1:22,216
10.
Felipe Massa
brazil
Sauber-Petronas
1:22,350
11.
David Coulthard
brit
Red Bull-Cosworth
1:22,420
12.
Christian Klien
osztrák
Red Bull-Cosworth
1:22,456
13.
Vitantonio Liuzzi
olasz
Red Bull-Cosworth
1:22,615
14.
Jacques Villeneuve
kanadai
Sauber-Petronas
1:23,370
15.
Mark Webber
ausztrál
Williams-BMW
1:23,394
16.
Nick Heidfeld
német
Williams-BMW
1:24,321
17.
Narain Karthikeyan
indiai
Jordan-Toyota
1:24,581
18.
Tiago Monteiro
portugál
Jordan-Toyota
1:25,488
19.
Robert Doornbos
holland
Jordan-Toyota
1:25,560
20.
Christijan Albers
holland
Minardi-Cosworth
1:25,897
21.
Patrick Friesacher
osztrák
Minardi-Cosworth
1:27,246
56. BRIT NAGYDÍJ, a második szabadedzés eredménye: