A McLaren és a Ferrari gőzerővel dolgozik azon, hogy az idény hátralévő nyolc versenyén utolérje és legyőzze az idénynyitó óta a konstruktőrök pontversenyének élén álló Renault-t. A világbajnoki címvédő Scuderia, amely 28 pontos lemaradásának ledolgozásán fáradozik, mindenféle egyezménytől mentesen még tegnap is gőzerővel tesztelt Olaszországban.
Montoya (balra) és Räikkönen a Német Nagydíj két legnagyobb esélyese, de a gyôzelemhez nem elég a gyorsaság, megbízható autó is kell
Montoya (balra) és Räikkönen a Német Nagydíj két legnagyobb esélyese, de a gyôzelemhez nem elég a gyorsaság, megbízható autó is kell
Mégpedig Michael Schumacherrel a volánnál, a hétszeres világbajnok Marc Genével együtt körözött Mugellóban, a csapat vadonatúj aerodinamikai fejlesztéseit próbálgatva. Bár a Formula-1-ben a versenyek hetében évek óta csupán ötven kilométert lehetett tesztelni, a csapatok idei egyezményével semmissé vált ez a korlátozás, amely alól a Ferrari kihúzta magát. Az pedig, hogy a tesztpilóták mellett Schumi is beszállt a munkába, pontosan mutatja, mennyire komolyan gondolják Maranellóban, hogy még vissza lehet kapaszkodni az élre.
A szakemberek többsége szerint csupán aerodinamikai változtatásokkal nem leküzdhető a Ferrarik több mint egy másodperces hátránya a Renault-kkal és a McLaren-Mercedesekkel szemben, a legnagyobb hátrányt ugyanis a Bridgestone gumik jelentik. A címvédőnél azonban mindent lehetségesnek vélnek, Schumi pedig a hazai pálya előnyében bízva még a győzelmet sem tartja elérhetetlennek. "Erős a konkurencia, de ez nem gátol meg minket abban, hogy mindent beleadjunk" - fogalmazott a német.
A győzelemre a McLarennek van a legnagyobb esélye, az ezüstnyilak már hetek óta gyorsabbak a Renault-knál, ám technikai gondjaik miatt ezt a fölényt nem tudják pontokra váltani.
Räikkönennek két győzelme úszott el a Mercedes motorhibái miatt, Franciaországban és Angliában is a középmezőnyből rajtolt, de onnan nem tudta megverni Alonsót. Norbert Haug, a stuttgarti gyár sportigazgatója már elnézést kért a finntől a fiaskókért, s megígérte, nem fordul elő több ilyen eset.
Ezután különösen aggasztó volt, hogy a jerezi teszten a Brit GP-t megnyerő Juan Pablo Montoya mögött tönkrement az erőforrás. Haug azonban derűlátó maradt, mint mondta, sokkal több oka van a bizakodásra. "Bár volt egy motorhibánk, két másik erőforrásunk ezerkétszáz, illetve ezernégyszáz kilométert bírt ki. Keményen dolgozunk, ennek eredménye, hogy Barcelonában senki sem szerzett nálunk több pontot, és továbbra is az a célunk, hogy Kimi és Juan Pablo a lehető legjobb feltételekkel álljon rajthoz" - fogalmazott Haug.
A McLarenhez fűződő érdekesség, hogy bár a húsz pilótából tizenkettő jelezte, mindenképpen elmegy augusztus elsején Cannes-ba, hogy találkozzon Max Mosleyval, egyik wokingi sem tart a többiekkel. A tesztelések biztonságáról tartandó egyeztetés a Magyar Nagydíjat követő háromhetes nyári szünet első napjára esik, s Montoya elmondta, neki már más programja van.
"Mindenben támogatom társaim törekvéseit, de már elterveztem, hogy Kolumbiába utazom, ezért nem tudok elmenni Cannes-ba" - fogalmazott a dél-amerikai. Räikkönen kevésbé volt diplomatikus: "Engem ez cseppet sem érdekel, inkább nyaralok egyet."
53. Német Nagydíj, a 19 futamos Formula-1-es világbajnokság 12. állomása, Hockenheim A menetrend. Péntek. 11: 1. szabadedzés, 14: 2. szabadedzés (tv: DSF, 17, 21 - felvételről). Szombat. 9: 3. szabadedzés (tv: DSF - élő), 10.15: 4. szabadedzés (tv: RTL, 11 - felvételről), 13: hivatalos időmérő edzés (tv: RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 14: a verseny rajtja (tv: RTL, RTL Klub - élő) ---- A Ferrari és a Red Bull után a Jordan-istálló a harmadik, amely a 2008 és 2012 közötti időszakra elkötelezte magát a Formula-1 mellett. A silverstone-i gárdát gardírozó Midland-csoport tegnapi bejelentésében Bernie Ecclestone szerepét méltatta. "Bernie Ecclestone segítsége nélkül aligha sikerült volna a Midlandnek a Formula-1-be kerülnie. Alex Shnaider, a csoport első embere mindenben támogatja Ecclestone urat, és büszke rá, hogy csapata zászlóvivő lehet a Formula-1 új arcának kialakításában" - mondta Colin Kolles csapatfőnök.
A Jordan bejelentése után kitisztult a kép: három istálló áll a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) oldalán, a többi hét pedig a másikon. Az önálló versenysorozat kialakítását tervező autógyárak készek e hét végén átnyújtani az FIA-nak a 2008-ban megalapítandó széria szabályzatát. A gyárakhoz közel álló források szerint a tervezet nem sokban tér el az FIA F1-es reformjaitól, azaz nagyon valószínű, hogy végül megegyeznek, és nem következik be a szakadás. ---- Tovább késik a Jordan. A Jordan-istálló elárulta, hogy még mindig gondok vannak új autójának hűtőrendszerével, így az EJ15B Hockenheimre tervezett debütálását az augusztus 21-i Török Nagydíjra halasztotta. Az eredetileg a Francia GP-re kiírt első bevetés a korai műszaki hibák miatt tolódott, de ezeket máig sem sikerült megjavítani.
Friesacher nem tágít. Patrick Friesacher, a Minarditól fizetésképtelensége miatt kitett pilóta máris azon dolgozik, hogy visszakerüljön a Formula-1-be. Az osztrák elmondta, minden megoldás érdekli, még az sem zárható ki, hogy a Minardinál a helyét átvevő Robert Doornbos által üresen hagyott, harmadik számú Jordan-Toyotába ül bele.
Kanaan a BAR-nál tesztel. A BAR-istálló bejelentette, hogy szeptember végén tesztlehetőséget ad Tony Kanaannak, az IRL IndyCar-bajnokság címvédőjének. A brazil pilóta a Honda segítségével jut el Jerezbe, ahol esetleges jó szereplése megnyithatja előtte az F1-be vezető utat.