A Londontól 200 kilométerre északra található Donington Park-i pályának több jellegzetessége is van. A pálya kiszolgáló épületei a múltat idézik, hiszen olyan kevés a box, hogy a legtöbb 250-es és 125-ös nagycsapatnak is sátrakban kell szerelnie.
Talmácsi Gábor a hetedik helyrôl vághat neki a futamnak (Fotó: MTI)
Talmácsi Gábor a hetedik helyrôl vághat neki a futamnak (Fotó: MTI)
A közeli repülőtér miatt - az East Midland reptér öt kilométerre van a pályától - az aszfalt kerozinos, ezért a Donington Park az átlagosnál sokkal csúszósabb. A pálya a vb egyik legszebb helyszínének számít, hiszen a motorosoknak vakítóan zöld dombságon keresztül kell száguldozniuk, igaz, a klíma kiszámíthatatlan. A Donington Park első számú ismérve azonban a pálya kettőssége: az első része nagyon gyors, a másik fele olyan, mint a Le Mans-i Bugatti-pálya, tele vészfékezős és kigyorsítós kanyarokkal, ezért nehéz megtalálni a motorok helyes beállítását.
A nehézségek, sajnos, Talmácsi Gáboron is kifogtak, idei leggyengébb edzéseredményét volt kénytelen elkönyvelni: a hetedik lett. Talma motorjának egyáltalán nem fekszik a pálya lassú, éles kanyarokkal teli része, a hajrában pedig nagyon feltartották. Ennek ellenére vasárnap nem kell félteni, hiszen szereti a pályát, továbbá vasárnap eshet az eső, és különben is, a délelőtti warm-upon sokat segíthet neki a KTM, amely a másik pilótájának, Mika Kalliónak tökéletes motort adott szombaton - a finn idei hatodik pole pozíciójának örülhetett. Kallio mellett Valentino Rossi és Daniel Pedrosa is megtalálta a legjobb beállításokat.
Valentino Rossi képességeit ismerve valószínûleg azt mutatja, hogy hányadik helyen végez majd a futamon…
oA legjobb jelző nem túlzás: Pedrosa hat, míg Rossi kilenc tizedmásodperccel javította meg a pályacsúcsot. Rossi a csalódást keltő Amerikai GP után - úgy lett harmadik, hogy egy pillanatra sem volt esélye a győzelemre - a Donington Parkban egyből magára talált, és a szombaton látottak alapján kijelenthető: nehéz lesz megverni a Doktort. A hatszoros világbajnoknak pénteken futóműgondjai akadtak, de a második edzésnapon már utolérhetetlen volt: már a harmadik szabadedzésen is a leggyorsabb volt, míg a mindent eldöntő időmérőn tarolt, egyedül ő volt képes 1 perc 28 másodperc alá jutni, a versenyszimulációkban pedig körönként egy másodpercet adott a második legjobbnak, Sete Gibernaunak.
Pedrosáról talán még többet beszélnek, mint Rossiról. A kétszeres világbajnok folyamatosan azt nyilatkozza, hogy 2006-ban gyári hondás lesz, ám a gyári Honda sportigazgatója, Carlo Fiorani kategorikusan tagadta ezt, sőt azt is hozzátette, hogy Pedrosa jelenleg a Gresini-csapattal tárgyal, amelynél Gibernau és Melandri versenyez. A szövevényes ügy - az ellentétes nyilatkozatok hátterében az húzódik meg, hogy a Honda meg akarja tartani Pedrosa jelenlegi fő szponzorát, amely kilépne a vb-ből, ha a spanyol pilóta a gyári csapatba igazolna - nem igazán foglalkoztatja Pedrosát, hiszen elsősorban a motorozásra összpontosít; ő az első spanyol hondás a 250-ben, aki rajtelső lett a Donington Parkban, jóllehet, így sem tudta megmutatni, mire is képes valójában. Az utolsó körében Pedrosa folyamatosan javított, amikor egy lassabb ellenfele feltartotta, és ennek következtében elesett.
Gyorsasági motorkerékpáros vb, Brit Nagydíj, 125 kcm, a rajtsorrend: