Teljes nyugalommal utazhat Németországból hazánkba a Renault-istálló, hiszen Fernando Alonso 36, a csapat 22 pontos előnnyel vezet a világbajnoki pontversenyben. Az ellenfelek, köztük a McLaren, már-már lemondtak arról, hogy utolérjék a spanyol pilótát, aki eddig nyújtott kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően kiemelkedik a mezőnyből. A csapatnak azonban még van min dolgoznia, ez az előny egy verseny alatt minimálisra csökkenhet, ezért Flavio Briatore megköveteli csapatától, hogy továbbra is az eddigi erőbedobással dolgozzon, sőt.
Flavio Briatore ebben az évben már hatszor ugorhatott Fernando Alonso nyakába, a 2005-ös szezon elôtt pedig éppen a Hungaroringen ünnepeltek gyôzelmet – még 2003-ban
Flavio Briatore ebben az évben már hatszor ugorhatott Fernando Alonso nyakába, a 2005-ös szezon elôtt pedig éppen a Hungaroringen ünnepeltek gyôzelmet – még 2003-ban
"A Német Nagydíj nagy lépés volt Fernandónak és az istállónak, amely végre valódi álomcsapattá vált. Minden a helyére került, és tökéletes gépezetként működünk - fogalmazott Briatore, aki olaszként nem is hozhatott volna fel jobb példát az ellustulás elleni figyelmeztetésképpen, mint a májusi Bajnokok Ligája-döntőt, amelyben a Liverpool 0-3-as első félidő után diadalmaskodott. - Sohasem szabad kiengedni, mert úgy járunk, mint a Milan, amelynek első félideje után egész Olaszország elkönyvelte a diadalt. A csapat is leírta az ellenfelet, nem tartott tőle tovább, és bumm, kikapott. Nem szabad esélyt adni az ellenfélnek, a McLaren nagyon erős, keményen fog dolgozni. Csak úgy tudjuk magunk mögött tartani, ha rendszeresen a dobogóra állunk. El kell felejtenünk, hogy állunk most, úgy kell iparkodnunk, mintha a nulláról indulnánk."
Briatore a Hungaroringen még a győzelemben is bízhat, Alonso ugyanis két éve nálunk aratta élete első győzelmét. Pályafutása hét sikeréből ez az egyetlen, amelyet nem az idén jegyzett, azaz a sikeres szezon során először érkezik olyan pályára, ahol már volt része győzelemben. "A Hungaroring érthetően különösebb pálya számomra, mint a többi, nagyon szeretem, és nemcsak azért, mert nyertem itt, hanem mert imádom a légkört, a főváros közelségét és hangulatát. A ring maga igen lassú, csak Monaco múlja alul ebben a tekintetben. Ugyanakkor roppant könnyen fel lehet venni a ritmust, bár a hőség miatt kimondottan jó fizikai állapotban kell lenni" - mondta Alonso.
Bár a Renault a McLarentől tart a leginkább, a Ferrari sem adja fel, hogy feljebb kapaszkodjon a listán. Jean Todt csapatvezető elmondta, valótlanok azok a híresztelések, amelyek szerint a Scuderia már nem foglalkozik ezzel a szezonnal, hanem minden erejével a következőre készül. "Nem csupán a jövő év lebeg a szemünk előtt, de azt nem tagadom, hogy az idei tapasztalataink nagyon hasznosak lesznek az előttünk álló idényben" - árulta el Todt. ---- A ---- &