Bitter Sándornak egészen az elmúlt hét végéig nem volt túl szerencsés az idénye. Assenben taktikai hibák miatt a hatodik helyett csak a tizenötödik pozíciót sikerült elcsípnie, Albacetében pedig súlyos sérüléseket szenvedett. A sikertelenség miatt Bitter elvesztette az önbizalmát - ezek után hatalmas meglepetés, hogy a hét végi, oscherslebeni 24 óráson pályafutása legjobb motorozását mutatta be, és a szakág eddigi legjobb magyar eredményét elérve a hatodik helyen végzett.
Bitter Sándor a hét végén bizonyította, hogy nem ismer lehetetlent
Bitter Sándor a hét végén bizonyította, hogy nem ismer lehetetlent
- Mennyit számít a csapatmunka egy ilyen eredmény elérésében? - Szinte csak az számít: az endurance csapatsport, amelyben az összmunka határozza meg egy alakulat sikerességét. Az elmúlt hét végén pedig a Suzuki Austrián belül minden százszázalékos pontossággal működött. Két csapattársam, Gerhard Klein és Malec Marjan nagyon gyorsan és kiegyensúlyozottan motorozott, a boxkiállások is jól sikerültek, és végre a motorral sem volt gond.
- Az optimális beállításokat könnyen megtalálták? - Igen, és ebben főszerepet játszott személyes segítőm, a korábbi 500-as vb-menő Karl Truchsess. Óriási fejlődésen ment át a csapat, mióta ő intenzívebb szaktanácsadói munkát végez nálunk. Könnyebben találjuk meg a helyes beállításokat, és én is gyorsabb lettem - ez Oscherslebenben is megmutatkozott.
- Az egynapos viadal során tizenhat órán keresztül benne voltak a legjobb hétben, a hetedik pozícióból azonban csak egyet tudtak előre lépni. - Ennek két oka van. Egyrészt az élversenyzők nagyon gyorsak, másrészt a csapatom számára a biztonság volt a legfontosabb, egyáltalán nem kockáztattunk. Meglepett, hogy sokan voltak pokoli gyorsak esőben, így egyszerűen nem volt reális esély arra, hogy befogjuk az ötödiket. Ha a hajrá száraz pályán lett volna, talán másképp alakulnak a dolgok.
- Milyen visszhangja volt a boxutcában a hatodik helyének? - Két meghívást is kaptam a leghíresebb európai endurance-viadalra, a Bol d’Orra , de még nem döntöttem el, hogy az olasz Yamaha-, vagy a német Suzuki-csapat ajánlatát fogadom el…