Az olaszok mindig a legkisebb géposztályban vitézkedtek a motokrossz-vb-n, és a hagyományok az idén is folytatódtak. Beérett egy új generáció.
Cairoli gyors karriert futott be
Cairoli gyors karriert futott be
A 20 éves Davide Guarneri megszerezte első futamgyőzelmét, a 21 éves Manuel Monni először került be az első háromba egy nagydíjon, a 22 éves David Philippaerts pedig az első futamgyőzelme mellé az első nagydíjgyőzelmét is begyűjtötte. A legnagyobb sikert azonban a 20 éves Antonio Cairoli érte el: harmadik vb-évadjában első lett a 125-ös géposztály utódának számító MX2-ben. Ilyen ifjú korban még egyetlen olasz krosszos sem ült fel a trónra!
A szíciliai születésű pilóta négyéves kora óta motorozik, az első krosszversenyén egy 60 köbcentis Kawasaki nyergében, nyolcévesen vett részt. Ezt követően bajnoki címeket szerzett az olasz minikrossz-, kadett- és juniorbajnokságokban, ám hazáján kívül nemigen szerzett hírnevet magának.
Mégis hamar bemutatkozott a vb-n, 2002-ben néhány nagydíjon - akkor még egy Honda nyergében - elindulva. 2004 a fordulat éveként vonult be karriertörténetébe: szerződést kötött az egyik legnevesebb olasz csapattal, a yamahás De Carli-alakulattal. Cairoli számára nem csak a csapat- és a márkaváltás jelentett változást, új csapata segítségével az év jelentős részében Belgiumban készülhetett, és a kétütemű motorról átült négyüteműre. Hamarosan jött is az eredmény: megszerezte az első futam- és nagydíjgyőzelmét, az összetettben pedig a harmadik helyen végzett. Az idén már ő volt a vb egyik esélyese. Tizenhárom futamot meg is nyert, és hat nagydíjon végzett az élen. Kemény talajon és sárban egyaránt otthon érezte magát. Összesen 268 körön át vezetett; a világbajnokságot egy látványos felzárkozást követően nyerte meg. A Francia GP edzésén a pályán összeverekedett Guarnerivel, amiért kizárták a nagydíjról. Cairoli 31 pontos hátrányba került, ám ez sem zavarta: szinte verhetetlenné vált ezt követően, és megszerezte a koronát.