Az NSO ajánlja:
Az NSO ajánlja:
"Rengeteg olyan ember jött itt öszsze, aki szeretne egy pillanatra megemlékezni Michael Park csodálatos életéről, a félárbocra eresztett lobogók az ő tiszteletüket és bánatukat jelképezik. Mindannyian úgy érezzük, hogy Michael is azt szeretné, ha a verseny és az élet haladna tovább a megszokott medrében, ezért az első autó elrajtolása előtt felvonjuk az összes zászlót" - mondta Riudzsi Makita, a Japán Rali versenyigazgatója.
A végzetes walesi balesetnek persze így is lesz hatása a távolkeleti futamra, a sokkal inkább lelkileg, mint fizikailag sérült Märkko Märtin - mellette ült Park - ugyanis értelemszerűen nincs ott a mezőnyben, ezért a konstruktőri világbajnoki címre törő Peugeot-nak csak Marcus Grönholm szállíthat pontokat. Igaz, az oroszlános márkának amúgy sincs túl sok esélye az előzésre, elsősorban azért, mert a citroënes Sebastien Loeb az idén megállíthatatlan, és már Japánban szeretné megszerezni a második világbajnoki címét.
A pontversenyt toronymagasan vezető francia az eddigi tizenkét futamból tulajdonképpen kilencet nyert meg, ám legutóbb Walesben utólag inkább akkora időbüntetést szedett össze, hogy csak harmadikként fejezze be a futamot. Azért, mert Grönholm eredményét töröltette a Peugeot-csapat, így az ölébe hullott volna a világbajnoki cím, amit a tragédia árnyékában érthető módon nem akart megünnepelni.
Loeb megkoronázásához nem kell sok: ha dobogóra kerül, világbajnok. Egyéb esetekben kell némi matematikai is, de Loeb idei statisztikáját elnézve, feltehetőleg nem kell majd ennyit számolgatni.
A VB ÉLCSOPORTJA 12 FUTAM UTÁNPilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) 99 pont, 2. P. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 65, 3. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 61
Márkák: 1. Citroën 137 pont, 2. Peugeot 117, 3. Ford 76, 4. Subaru 72, 5. Mitsubishi 54, 6. Skoda 12