Fantasztikus utolsó körének köszönhetően Mika Kallio mellől, a második starthelyről vághat neki a Katari Nagydíjnak Talmácsi Gábor. Vb-menőnk az eddigi két futamgyőzelmét ilyen felállásból szerezte meg&
Vb-menônk (jobbra) egyhuzamban harmadszor rajtolhat az elsô sorból
Vb-menônk (jobbra) egyhuzamban harmadszor rajtolhat az elsô sorból
Pedig hosszú ideig úgy tűnt, Talmácsi Gábor csak kőkemény felzárkózás árán érhet oda a katari dobogóra. A péntek délelőtti szabadedzésen nem sikerült rátalálni az ideális beállításokra, Talmácsi csak a 15. helyet tudta megcsípni, miközben csapattársai közül Julian Simon az első, Mika Kallio pedig a negyedik helyen végzett. A második hivatalos tréning sem indult túl jól, a magyar pilóta hátrább csúszott a csütörtöki tizedik helyéről, miközben az összetett két éllovasa, az első nap még mögötte végző Thomas Lüthi, illetve Kallio ideig-óráig még az élre is tudott ugrani.
Az edzéskirály finn - az idén már nyolcadszor rajtolhat a pole pozícióból - a tréning második felében az élre állt, és a helyét már nem is adta át senkinek. Az utolsó körét különösen megnyomta, még a spanyol Jorge Lorenzo tavalyi körrekordját (2:09.569) is megdöntötte - és hatalmasat segített Talmácsinak. Valósággal húzta magával az addigra legalább a második sorba feljövő magyart, aki a kanyarokban is sokat kockáztatva motorozott, és végül másfél tizeddel Kallio idejétől elmaradva, a második helyen robogott a célba. Kallio és Talmácsi nagy vetélytársa, a vb-éllovas Lüthi csak a kilencedik lett, miközben a harmadik számú KTM-es, a spanyol Simon - Mattia Pasini mögött - bejött az első sor végére, a negyedik helyre.
Talmácsi sorozatban harmadszor indulhat az első sorból (legutóbb, Malajziában a harmadik helyről, előtte Japánban a pole-ból), és reméljük, ezúttal sokkal több tőkét kovácsol majd belőle, mint az előző két alkalommal, amikor összesen egy ötödik helyet tudott összehozni a remek startpozíciókból. Akik egyébként hisznek a számmisztikában, már dörzsölhetik a tenyerüket, hiszen Talmácsi az eddigi két győzelmét hasonló pozícióból szerezte meg. Mugellóban, majd Assenben is a második helyre kvalifikálta magát, rendre csapattársa, Mika Kallio verte meg (ráadásul Hollandiában és most Katarban is Pasini volt a két KTM-es mögött a harmadik), aztán a futamon a magyar bukósisakos ünnepelhetett. A forgatókönyv félig már elkészült…
Mint ahogyan a nagyobb géposztályokban is ismert menetrend szerint haladnak a pilóták: a királykategóriában, a MotoGP-ben az előző két futamon taroló, az edzést és a futamot is megnyerő, olasz Loris Capirossi most is iskolázott, a negyedlitereseknél pedig a tavaly még a 125-ösök között körrekordot felállító Lorenzo kvalifikálta magát az első helyre - természetesen mindketten új csúccsal.
KATARI NAGYDÍJ, A VB 14. FUTAMA, LOSZAIL A rajtsorrend 125 kcm: 1. Mika Kallio (finn, KTM) 2:09.455, 2. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 2:09.601, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 2:09.653, …34. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:13.679. 250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Honda) 2:02.154, 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:02.303, 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:02.473. MotoGP: 1. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 1:56.917, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:56.994, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:57.360 ---- A