>
Tavaly éppen a Formula-1-es nagydíjhétvége idején söpört át Szuzukán a Ma-on elnevezésű tájfun, amely miatt az F1 történetében először a teljes szombati edzésprogramot törölni kellett. A jelenség magja ötven kilométerre elkerülte a ringet, amelyben így nem keletkezett akkora kár, hogy a vasárnapi futam is elmaradjon. (Ugyanakkor a hivatalos időmérőt vasárnap délelőttre tették, és ez egyeseknek annyira megtetszett, hogy az idén hivatalosan is vasárnap délelőttre került az időmérő második felvonása - ám azóta, nagyrészt a vasárnapi számaiból a rajtrácsot hiányoló sajtó nyomására, megszűnt.)
Az idén Tajvan és Kína szenvedte meg igazán ezeket a természeti csapásokat, csupán egy, a Nabi tájfun okozott károkat Japánban. Az is a déli Kiusu-szigetet érte, amely jó ötszáz kilométerre fekszik a Nagoja és Oszaka között félúton található Szuzukától.
Az Iszei-öbölben ugyanakkor napok óta esik az eső, és az időjósok szerint ez nem fog megváltozni a hét végén sem. Azaz vizes aszfalt várható, ami egyrészt nagy fejtörést okoz az istállók mérnökeinek, másfelől felboríthatja az erőviszonyokat.
A Formula-1-es csapatoknál külön felelőse van az időjárásnak, az ő feladata egyértelmű: a lehetséges külső hatások felmérése, előrejelzése. Ennek érdekében kiváló kapcsolatrendszert kell kialakítania, és a különböző forrásokból beérkező adatokat úgy kell összegeznie, hogy ezek alapján hasznos és a lehető legpontosabb információkkal lássa el csapatát.
Nem csupán azt kell megmondania, esni fog-e, vagy fúj a szél a pálya felett, hanem azt is, hogy a nap bizonyos pontján - az időmérő edzés egy órájában vagy a verseny kilencven percében - mi történik. Mennyire esik akkor, milyen irányból, mekkora erejű szél fúj, hány fok lesz. A legfontosabb pedig, mint a Formula-1 más területein is, a precizitás.
Ebben a boxban elhelyezett minilabor mellett műholdas felvételek, a közeli dombokon elhelyezett radarok és a környéket pásztázó helikopterek is segíthetik a csapatokat, és az is előfordult már, hogy egy-egy istálló a helyi hadsereg segítségét kérte az idő előrejelzéséhez. Ezekkel az eszközökkel a hirtelen változáskora is fel lehet készülni, nemcsak a könnyen megjósolhatókra, mint a tavalyi Ma-on tájfun.
Ha a csapat időjósa jól dolgozik (amit azért még a legbonyolultabb technika segítségével sem lehet garantálni), azt természetesnek veszik a főnökei, mert ez a dolga, ha viszont hibázik, a verseny elúszhat a team számára, és ő lehet a bűnbak. A csapatok ugyanis nagyrészt ezen adatok alapján készítik fel autóikat a futamokra. A hőmérséklet nemcsak a gumik, hanem az üzemanyag- és olajkeverékek kiválasztásában is fontos szerepet játszik, az eső pedig az abroncsok mellett a szárnybeállításokat és a forgatónyomaték meghatározását is érinti.
A Hondáé lehet az új csapatA napokban kiderült, hogy új csapat készül a Formula-1-be, a legfrissebb hírek szerint az üzemeltetésében nagy szerepet játszik a Honda. A BAR-istállót immár százszázalékosan birtokló gyár egyik vezetője elárulta, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a nulláról induló gárdával, amely a BAR idei 007-es kasztniját és a Honda jövő évi V8-as motorját használná. Az istálló egyik pilótája Szato lenne, míg a másik a BAR-nál évek óta tesztpilótaként dolgozó Davidson.
A pilóták és a csapatok közben már Japánba érkeztek, a BAR-os Button a Honda, a ferraris Michael Schumacher a Bridgestone dolgozóinak ígérte meg, hogy nyer még vb-t a gyár közreműködésével.