Ezüstnyilak aranyhajszája

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.10.12. 01:40
Címkék
A Renault az idényzáró Kínai Nagydíj előtt csupán két ponttal előzi meg a McLarent a konstruktőrök pontversenyében. Kétrészes összeállításunkban visszapillantunk a két gárda eddigi idényére. Kezdjük a hátrányban lévő, ám sokak által esélyesebbnek vélt McLaren kivesézésével!
Kimi Räikkönennek (a kis képen) az idén ötször volt motorhibája, az idényt remekül kezdô Renault-val ellentétben a McLarennek kockáztatnia kellett, s nem kímélte V10-eseit sem
Kimi Räikkönennek (a kis képen) az idén ötször volt motorhibája, az idényt remekül kezdô Renault-val ellentétben a McLarennek kockáztatnia kellett, s nem kímélte V10-eseit sem
Imago
Kimi Räikkönennek (a kis képen) az idén ötször volt motorhibája, az idényt remekül kezdô Renault-val ellentétben a McLarennek kockáztatnia kellett, s nem kímélte V10-eseit sem
Kimi Räikkönennek (a kis képen) az idén ötször volt motorhibája, az idényt remekül kezdô Renault-val ellentétben a McLarennek kockáztatnia kellett, s nem kímélte V10-eseit sem
Kimi Räikkönennek (a kis képen) az idén ötször volt motorhibája, az idényt remekül kezdô Renault-val ellentétben a McLarennek kockáztatnia kellett, s nem kímélte V10-eseit sem
Imago
Kimi Räikkönennek (a kis képen) az idén ötször volt motorhibája, az idényt remekül kezdô Renault-val ellentétben a McLarennek kockáztatnia kellett, s nem kímélte V10-eseit sem

A McLaren-istálló volt az utolsó, amely képes volt legyőzni a Ferrarit, 1998-ban Mika Häkkinen révén az egyéni és a konstruktőri címet is elhódította, 1999-ben pedig, bár a finn ismételni tudott, csapatban már átvette az uralmat a Scuderia. A következő évadokban a vörös gépek mindent vittek, de – nagyban a Michelin közreműködésének köszönhetően – az idén befogták az olaszokat, akik nem készültek el idejében az új autójukkal.

Pazar teszteredmények után csalódások

Az idény előtti teszteken a McLaren szenzációsan szerepelt, már februárban biztosnak tűnt, hogy a Renault mellett Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya lesz a legveszélyesebb Michael Schumacherre. Ám az idény elején rövid távon nem voltak elég jók, az időmérő edzéseken csak a középmezőnybe tudták kvalifikálni magukat. A szezon első nagydíján az eső nagyban közrejátszott a rajtrács kialakulásában, és mindkét mclarenes a mezőny végére került. Ehhez jött még, hogy az első körök káoszában Montoya és Räikkönen is többször hibázott, és csak egy hatodik és nyolcadik hely jött össze nekik.

A csalódás a Malajziai és a Bahreini GP-re is kihatott, nem tudta összeszedni magát a team. Mindeközben Montoyának eltört a válla – hogy teniszezés vagy motorozás közben-e, az máig nem derült ki egyértelműen –, így Pedro de la Rosa és Alex Wurz is lehetőséget kapott. Ám a minőségi változás mellett az is ártott, hogy lendületet vesztett a Williamstől elcsábított kolumbiai, aki csak a nyáron kezdte el szállítani a tőle elvárt eredményeket.

A módosított autó már az edzésen is remekelt

Wokingban arra törekedtek, hogy megoldják az egykörös időmérés közben felvetődő problémákat, és az első európai futamra ez sikerült is. Az aerodinamikai és egyensúlyi változtatásoknak köszönhetően a hátsó gumik hamar bemelegedtek, és jobban tapadtak. Imolában Räikkönené lett a pole pozíció, és összejött volna az első győzelem is, ha nem törik el a kocsi féltengelye.

Spanyolországban és Monte-Carlóban már Räikkönen nyert, és elkezdett felzárkózni az idényt káprázatos formában kezdő Fernando Alonsóra. A Nürburgringen egy rosszul sikerült fékezés során annyira deformálódott a finn jobb első gumija, hogy az utolsó körre teljesen szétrázta a felfüggesztést.
Kanadában a McLaren volt a szerencsésebb, a két Renault kiesése után Räikkönen nyert, igaz, a diadalra szintén esélyes Montoyát kizárták, mert a biztonsági időszakban piros jelzés ellenére tankolt. A Michelin melléfogása miatt a vb szempontjából érdektelenné vált Egyesült Államok Nagydíja után elképesztő balszerencse-sorozat kezdődött Räikkönen számára: Franciaországban és Nagy-Britanniában is ki kellett cserélni a motorját, emiatt tíz rajthelyes büntetést kapott, és le kellett mondania a győzelemről. Németországban a versenyen ment tönkre a motorja, és akárcsak korábban kétszer, Alonso ölébe hullott a győzelem.

A sorozatos motorhibák oka, hogy a hátrányban lévő csapat sokat kockáztatott, a motort a lehető legnagyobb teljesítményűre tekerték, ebben az állapotában azonban megnőtt a motorhiba kockázata. A szabály, amely szerint egy motornak két versenyt is ki kell bírnia, szintén nem kedvezett Räikkönennek, hiszen minden júliusi hétvégét olyan V10-essel kezdett el, amelylyel már végigküzdött egy versenyt.

A Hungaroringen kezdődött a sikerszéria

A Hungaroringen aztán a Mercedes kárpótolta magát a júliusi bakijaiért, és megszerezte a győzelmet. Ezzel elkezdődött a csapat máig tartó, hat versenyt felölelő győzelmi sorozata, amelynek azért egyetlen versenye sem volt felhőtlen. A Silverstone-ban nyerő Montoya Olaszországban – Räikkönen újabb, edzésen bekövetkezett motorhibája után – és Brazíliában is tíz pontot szerzett, de társa többi győzelménél nem volt szerencsés.

Mogyoródon ő esett ki motorhiba miatt, Törökországban a Tiago Monteiróval történt ütközése után az utolsó előtti körben vesztette el a második helyet Alonsóval szemben, Belgiumban Antonio Pizzoniával ütközött, Japánban pedig Jacques Villeneuve előzése közben szorult le a pályáról és vágódott a gumifalba.
Az egyetlen kettős győzelem Brazíliában jött össze, de ott sem nagyon örülhettek, mert bár átvették a vezetést a konstruktőrök világbajnokságában, a nagy rivális Alonsót ott koronázták világbajnokká. Szuzukában a Renault visszavette az első helyet, de továbbra is nyílt a küzdelem. ---- A ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik