A Formula1-es idény végeztével a pilóták szabadságra mennek, de a csapattagok nagy része ugyanúgy dolgozik tovább, mintha mi sem történt volna.
Fernando Alonso Renault-ja Sanghajban percek alatt meglógott a többiektôl, és ez döntônek bizonyult
Fernando Alonso Renault-ja Sanghajban percek alatt meglógott a többiektôl, és ez döntônek bizonyult
A Formula–1-es pilóták és azok a csapattagok, akik futamról futamra utaztak istállójukkal, a napokban megkezdik téli szabadságukat, de a gyárakban dolgozó mérnökök számára alig változik a munkarend. Ők már amúgy is rég elkezdték a felkészülést a következő évadra. A világbajnok Renault-nál sincs idő pihenésre, főleg ha szeretnék megismételni az idei sikereket. Márpedig ez a tervük.
Patrick Faure, a Renault sportrészlegének elnöke büszkeséggel beszélt arról, hogy a csapat korábban eljutott a csúcsra, mint ahogy azt tervezték. A Renault sikerének természetesen sokan örülnek Franciaországban és világszerte, de azért nem rohantak az utcára az emberek úgy, mint Oviedóban, Fernando Alonso szülővárosában tették, amikor a pilóta világbajnok lett. Az észak-spanyolországi városban egyébként vasárnap is tömegek lepték el az utcákat, örvendve Alonso idei hetedik sikerének és makulátlan idényzárásának.
A tudatos csapatmunkának tudta be a sikert Flavio Briatore csapatfőnök, aki a Benetton 1995-ös, Michael Schumacher segítségével elért duplája után ismételni tudott, és az F1 történetében példátlan módon két különböző csapat irányítójaként is eljutott a csúcsra. "A McLaren már hónapok óta a nyomunkban volt, tudatosan építette fel az idényhajráját. Ám a végén mi voltunk az eredményesebbek, amikor a legjobban kellett, nekünk mindent összejött" – mondta az olasz üzletember, aki annak ellenére, hogy alig ért a Formula–1 műszaki kérdéseihez, tökéletesen fel tudja építeni a csapatát. Tizenöt éve a ruhaiparból került a száguldó cirkuszba, és ma már itt is nagy tiszteletnek örvend.
Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke csalódott volt az elszalasztott lehetőség miatt, pilótái – elsősorban Kimi Räikkönen – az idén többször is dobogóra léphettek úgy, hogy a mezőny végéről rajtoltak (a finn Japánban a 17. helyről indulva nyert), ám ezúttal a harmadik és ötödik rajtpozíció is kevés volt a győzelemhez. A két ezüstnyíl a verseny első részében a harmadik, negyedik helyen száguldva még nagy veszélyt jelentett a Renault-ra, de miután Juan Pablo Montoya ráhajtott a hibás kerékvető kőre, Räikkönen magára maradt. "A kerékvető miatt úszott el a versenyünk. A világbajnoki cím ugyanakkor nem egy futamon múlik, az egészet az első négy viadalon szúrtuk el, mert túlságosan visszafogtuk magunkat. Tizenkilenc versenyen ugyanennyiszer álltunk a dobogón, tízszer nyertünk, mégsem mi vagyunk a bajnokok. Ez borzasztó" – állapította meg Dennis.
Sajtóvisszhang FRANCIAORSZÁG Le Figaro: "Ez makulátlan volt! A Renault diadala vitathatatlan. A Kínai GP-n aratott győzelmével az új világbajnok a csapatát is sikerre vezette. Királyi szezonzárás." Le Parisien: "Ez a produkció aranyat ér a francia autógyárnak, amely más területeken is kamatoztathatja majd a Formula–1-es diadalt." SPANYOLORSZÁG El Mundo: "Zárás világbajnoki stílusban: Alonso nem is fejezhette volna be jobban a szezont." El País: "Michael Schumacher újabb katasztrofális napot élt át. Szerteágazó gondjaihoz ezúttal két olyan hiba is társult, amely egy hétszeres világbajnoktól elfogadhatatlan." As: "We are the Champions! Ezt énekelte Alonso, aki idei hetedik futamgyőzelmével a Renault-t is vb-címhez segítette." NAGY-BRITANNIA Daily Telegraph: "Michael Schumacher után Jenson Button volt az idény legnagyobb vesztese." The Guardian: "Kétségkívül szokatlan, ahogy Michael Schumacher ezt az idényt befejezte." The Times: "Michael Schumacher cáfolja, hogy vissza akarna vonulni, de a Kínai GP után talán elgondolkozik a folytatáson, hiszen a sanghaji futamon kiesett, s ez már tényleg az utolsó csepp volt a pohárban." OLASZORSZÁG La Gazzetta dello Sport: "Szuper Alonso, kiütött Ferrari." La Repubblica: "Flavio Briatore diadala."