A Toyota volt a barcelonai és a jerezi tesztelések főszereplője, elsőként gurította aszfaltra 2006-os autóját, benne az új, nyolchengeres motorral. Ezzel sokak szerint óriási előnyt szerzett a többiekkel szemben, hiszen már most tudja a csapat, hol kell csiszolni a technikán az idénynyitó Bahreini Nagydíjig. Lesz dolga elegendő."A decemberben használt autó teljes egészében eltér attól, amellyel az idénynyitón márciusban Bahreinben rajthoz állunk – mondta Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazgatója. – A tesztautó tökéletes alap ahhoz, hogy kiderítsük, hol kell újragondolnunk a tervezést. Biztos, hogy finomítunk az alkatrészeken."A Formula–1-ben a legmagasabb költségvetéssel gazdálkodó csapat megteheti, hogy ne az idén használt autóval gyakoroljon, hanem új gépet rakjon össze, mások azonban visszafogottabban álltak neki a tesztelésnek. A világbajnok Renault-csapat például teljes egészében az idei négykerekűjét vetette be, a tízből két hengert lefojtott, így szimulálta a motor alacsonyabb teljesítményét.A vb-címvédő Fernando Alonso – még mielőtt bejelentette volna, hogy 2007-re a McLarenhez szerződik – egy napot tesztelt."Bíztam benne, hogy elég lesz januárban gyakorolnom, de iderendeltek, így teszteltem – mondta Fernando Alonso. – A gyengébb motor ellenére cseppet sem változott a vezetés élménye, ez így is a Formula–1, az autóversenyzés csúcsa."
Michael Schumacher hívás nélkül érkezett Spanyolországba, a Ferrari német pilótája nem bírt januárig várni, már karácsony előtt ki akarta próbálni V8-as, 2.4 literes motorral felszerelt autóját. Korai kicsúszása után remekelt, a jerezi két hét során az övé lett a legjobb, nyolchengeres motorral elért eredmény.
"A csapat és a Bridgestone is remek munkát végzett az idényzárás óta, az autó zseniális; kár, hogy szünetet kell tartanunk" – vélekedett a hétszeres világelső, aki a gumikat azután dicsérte, hogy a Ferrari idei gyenge teljesítményéért sokan a Bridgestone-t okolták.
A V8-as motorokkal elért eredmények listáján világbajnok végzett a második helyen is, a Sauber-BMW-t kormányzó Jacques Villeneuve a teszt első hetében futotta a Schumacher érkezéséig megdönthetetlen időt. A Sauber-BMW mögött az újonc Nico Rosberg Williams-Cosworthja végzett – ahhoz képest, hogy a pilóta, a motor és a gumi egyaránt új, ez remek eredmény.
A Bridgestone javulása a kerékcserék újraengedélyezésének köszönhető, a rövid távon gyors abroncsokkal jól járhat a Williams és a Toyota. Főként, hogy a Michelin bejelentette: 2006 után kiszáll az F1-ből, 2007-ben így a Ferrarival együtt egyéves előnnyel indulnak a McLarenhez és a többi, Michelinnél maradó istállóhoz képest. A Toro Rosso e szempontból rosszul járt, hiszen most állt át a Michelinre, hogy az év végén muszájból visszaváltson a Bridgestone-hoz. Az exminardi testvércsapata, a Red Bull Michelin gumikkal és Ferrari-motorral indul, David Coulthard már ki is próbálta a maranellói V8-assal felszerelt RB2-est, amellyel Silverstone-ban tette meg első köreit.
Január 10-től Jerezben láthatjuk az új gépet, amelyet már össze lehet vetni a többiekkel. Az esztendő második hetében a hivatalos csapatbemutatók is elkezdődnek.