Barrichello a rutinjában bízik

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.01.26. 01:23
Címkék
Rubens Barrichello hat év alatt öt világbajnoki címhez segítette a konstruktőröknél a Ferrarit, de kedden már nem volt otta mugellói csapatbemutatón. Megvált a maranellóiaktól, az új autóját szerdán leleplező Hondához szerződött. Sokak szerint csöbörből vödörbe került, ám ő biztos benne, hogy jól döntött.
A három pilóta, Rubens Barrichello (balra), Anthony Davidson és Jenson Button között most még teljes az összhang
A három pilóta, Rubens Barrichello (balra), Anthony Davidson és Jenson Button között most még teljes az összhang
Reuters
A három pilóta, Rubens Barrichello (balra), Anthony Davidson és Jenson Button között most még teljes az összhang
A három pilóta, Rubens Barrichello (balra), Anthony Davidson és Jenson Button között most még teljes az összhang
A három pilóta, Rubens Barrichello (balra), Anthony Davidson és Jenson Button között most még teljes az összhang
Reuters
A három pilóta, Rubens Barrichello (balra), Anthony Davidson és Jenson Button között most még teljes az összhang

A Ferrarinál Michael Schumacher miatt nem tudott érvényesülni, a német ugyanis négy évvel korábban került a Scuderiához, amelyet teljesen köré építettek. Barrichellónak csak morzsák jutottak, és bár kilenc futamgyőzelem és két vb-ezüstérem után általában kevesen panaszkodnak, a brazil úgy érzi, ha a Schumacherével egyenlő feltételeket kap, ma már ő is világbajnoknak mondhatná magát.
„Michael talán kicsit tehetségesebb nálam, de cseppet sem gyorsabb – mondta Rubens Barrichello. – Néha többet ki tud hozni az autóból, máskor ez nekem sikerül. Összességében leheletnyivel jobb, mint én, de ha egyszerre kerülünk a csapathoz, biztos vagyok benne, nem hét nulla lenne a vébécímek aránya. Rájöttem, a Ferrarinál nem lehetek világbajnok, ehhez tovább kell lépnem.”

Rubens Barrichello

Született: 1972. május 23., Sao Paulo
Állampolgársága: brazil
Magassága/testsúlya: 172 cm/77 kg
Lakhelye: Monte-Carlo
Első nagydíja: 1993, Dél-afrikai GP
GP-rajtjai: 214
Győzelmei: 9
Pole pozíciói: 13
Leggyorsabb körei: 15
Formula–1-es csapatai: Jordan (1993–1996), Stewart (1997–1999), Ferrari (2000–2005), Honda (2006–)
Legjobb eredményei: 2x vb-2. (2002, 2004); 5x konstruktőr-világbajnok (2000–2004)
Barrichello legnagyobb baja a Ferrarinál az volt, hogy a csapat Schumacher köré épült. Ehhez képest a mostani váltása kísértetiesen hasonlít a 2000-es idény előtti helyzethez, amikor elhagyta a Stewartot. Jenson Button ugyanis három éve versenyez a BAR-nál, hosszú távú szerződés köti őt az immár Honda néven futó gárdához, amely szerdán Barcelonában megtartotta az RA106-os autó bemutatóját.
„Nem hiszem, hogy bármi is rosszabb lenne, mint Michael csapattársaként versenyezni. Jenson kedves ember, csupa jót hallottam róla, azt hiszem, igazi csapatjátékos. Én is ilyen vagyok, úgyhogy nem lehet gond közöttünk. A csapat sok energiát fektetett a megszerzésembe, minden bizonnyal tisztában vannak vele, meg tudom mutatni, hogyan kell versenyeket és vébét nyerni. Felbecsülhetetlen értékű tapasztalatot hozok, amit értékelnek, és nem kivételeznek Jensonnal.”

Az egyenlő feltételekre garancia lehet Gil de Ferran sportigazgató, Barrichello honfitársa. A brazil pilóta nem érzi úgy, hogy visszalépés lenne a váltás, nagyon bízik a Hondában, amely a nyolcvanas és a kilencvenes években sikert sikerre halmozott a Formula–1-ben, és a mostani esztendőre is futamgyőzelmeket tűzött ki célul. A 2004-es idényben meg tudták szorongatni a Ferrarit, és bár 2005 óriási csalódást hozott, Rubinho szerint a sikertelenség rengeteg tanulsággal szolgált, ez hasznos is lehet.

„Évek óta figyelem a BAR-t, a Honda ugyanis mindig képes eljutni a csúcsra. A mezőnyből ez a csapat tesztelte elsőként a V8-as motorját, amely az első gyakorlástól kezdve megbízhatóan működött. Ayrton Senna egykor rengeteg jót mondott nekem a Hondáról, Gil pedig minden fontos részletbe beavatott már. Nem félek Jensontól, jól kijövünk majd, már alig várom, hogy eljöjjön az idény első versenye Bahreinben.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik