Az elmúlt hetekben többször is kikezdte egymást a sajtóban napjaink autós-motoros sportjának két jeles egyénisége, Fernando Alonso F1-es és Valentino Rossi MotoGP-világbajnok.
A teszteléseken apró hibái ellenére meggyôzô teljesítményt nyújtó Rossi nincs jóban az F1-es világbajnok Alonsóval, aki, ahol csak tudja, támadja
A teszteléseken apró hibái ellenére meggyôzô teljesítményt nyújtó Rossi nincs jóban az F1-es világbajnok Alonsóval, aki, ahol csak tudja, támadja
Valentino Rossi hónapok óta kacérkodik a gondolattal, hogy a MotoGP-ből a Formula–1-be szerződjön. Ennek érdekében többször is tesztelt már Ferrarit, és jelezte, hogy a jövőben is jelentkezik majd a maranellóiaknál.
A négykerekűben mutatott sebessége és gyors fejlődése miatt több szakember is úgy gondolja, érdemes lenne váltania, mert a száguldó cirkuszban is sikeres lehet. A csábítás fő oka azonban más: Rossi a karizmájával színt vinne a Formula–1-be, egyéniségével rengeteg rajongót szerezhetne a sportágnak. Emiatt Bernie Ecclestone is hívogatja, számára ugyanis továbbra is az F1 népszerűsége és magas piaci értéke a legfontosabb.
Rossi közeledését egy ember nézi rossz szemmel, és ő nem is titkolja ellenszenvét: Fernando Alonso, a sorozat címvédője. Az ellentét akkor kezdett kialakulni, amikor a MotoGP bajnoka a Ferrarival elment Valenciába Formula–1-es tesztelésre, és Alonso kiborult az olasz pilótát körülvevő felhajtás miatt.
,,Rossi szórakozik, ezt bárki megtehetné – mondta Fernando Alonso. – Ám nagyon rosszul gondolja, ha azt hiszi, hogy a Formula–1-ben esélye nyílhat a sikerre. Nem lehet csak úgy belecsöppenni valamibe, és legyőzni azokat, akik kiskoruk óta ennek a műfajnak élnek.”
Míg a többi F1-es versenyző továbbra is lelkesen támogatta az olaszt a tesztelésen, Alonso azt hajtogatta, hogy ő is hasonlóan jó lenne két keréken.
,,Nagyon ritkán talán a dobogóra állhatna nálunk, de némi gyakorlás után én is az első három között lehetnék a MotoGP-ben” – jelentette ki Alonso.
Több sem kellett Rossinak, felajánlotta a spanyolnak, hogy mérkőzzenek meg egymással Barcelonában F1-es és raliautókkal, valamint MotoGP-kkel, adják össze az időeredményeket, és akkor kiderül, ki a jobb. Alonsónak elsőre megtetszett az ötlet, de a Malajziai Nagydíj hétvégéjén már hűvösebben reagált.
,,Formula–1-es pilóta vagyok, nagyon zsúfolt a naptáram, Rossival ellentétben nekem nincs időm ilyen játékokra – magyarázkodott Alonso. – Tisztelem Valentinót azért, amit a MotoGP-ben elért, de az F1-ben nincs és nem is lehet a legjobbak között. Ez a véleményem, többé ne rabolják az időmet ilyen kérdésekkel!”
A különcsata nagy valószínűséggel a Renault miatt egyébként is meghiúsulna, hiszen Alonso más autóba nemigen ülhet bele, a franciák pedig attól tarthatnak, hogy ha a pompás műszaki ismeretekkel megáldott Rossi beül az autójukba, sok mindent elmond a Ferrarinak. A vitába éppen ezért Flavio Briatore, Rossi honfitársa és Alonso csapatfőnöke is beszállt. A Renault vezére Alonso védelmére kelt, és kihasználta az alkalmat, hogy odaszúrjon a Ferrarinak.
,,Fernando sohasem képzelte, hogy gyorsabb lesz Valentinónál két keréken – mondta Flavio Briatore. – Ha Valentino csatázni akar, válasszon inkább kötélhúzást, pisztránghorgászatot vagy zsákban futást. Mindig azt képzeli magáról, hogy gyors az autóban, de ez nem így van, szerintem Fernando legalább három másodpercet adna neki. Már csak azért is, mert Valentino Ferrarival menne. Ha azonban Valénak valóban elszánt F1-es tervei vannak, még szponzort is találhatnék neki.” ---- Született: 1979. február 16., Urbino Állampolgársága: olasz Sportága: gyorsasági motor Csapatai: Aprilia (1996–1997 – 125 kcm, 1998–1999 – 250 kcm), Honda (2000–2001 – 500 kcm, 2002–2003 – MotoGP), Yamaha (2004 – MotoGP) Nagydíjak: 158 Győzelmek: 79 Dobogós helyek: 117 Pole pozíciók: 40 Leggyorsabb körök: 65 Legjobb eredményei: 7x világbajnok (1997, 1999, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005) Rekordjai: egy idényben a legtöbb dobogó (16), a legtöbb pont (367); 125 kcm-ben egy évadban a legtöbb pont (321), a legtöbb győzelem (11); 250 kcm-ben elsőként jutott 300 pont fölé; zsinórban 23-szor dobogós; sorozatban öt szezonban legalább kilenc győzelem és legalább 300 pont; a legnagyobb különbséggel megnyert vb-cím (147 pont); a legfiatalabb, aki három kategóriában lett vb-első (22 éves); a legfiatalabb 50-szeres futamgyőztes (23 éves) ---- Született: 1981. július 29., Oviedo Állampolgársága: spanyol Sportága: Formula–1 Csapatai: Minardi (2001), Renault (2003–) Nagydíjak: 70 Győzelmek: 9 Dobogós helyek: 25 Pole pozíciók: 9 Leggyorsabb körök: 4 Legjobb eredménye: világbajnok (2005) Rekordok: legfiatalabb világbajnok (24 éves); a legfiatalabb futamgyőztes (22 éves); a legfiatalabb pole pozíciós (21 éves); a legfiatalabb dobogós (21 éves); az első spanyol világbajnok; a Renault első világbajnoka ---- John Surtees. Az ötvenes évek motoros menője hét vb-címet is nyert a 350 és 500 köbcentiméteres kategóriában, ezután váltott a Formula–1-re, ahol 1964-ben világbajnok lett a Ferrarival. A brit az egyetlen, aki két és négy keréken is világbajnok.
Mike Hailwood. A kilencszeres motoros világbajnok brit Surtees nyomdokaiba lépve került az F1-be, de nemhogy a vb-cím, a futamgyőzelem sem jött össze neki. Legnagyobb tette az F1-ben Clay Regazzoni megmentése volt az 1973-as Dél-afrikai GP-n (kihúzta a svájcit az égő autóból).
Johnny Cecotto. A venezuelai 1975-ben Giacomo Agostini legyőzésével a legfiatalabb motoros világbajnok lett, balesetekkel tarkított motoros pályafutását követően 1983-ban és 1984-ben indult el a Formula–1-ben, ahol 23 versenyen csupán egy pontot szerzett. 1998-ban német túraautó-bajnok lett.
Michael Doohan. Az ötszörös világbajnok 1998-ban tesztelt egy Williams-Mecachrome-ot, de nem sikerült jól a próbája, mert összetörte a gépet. Némi vigasz a számára, hogy ugyanazon a napon ugyanígy járt a ralivilágbajnok Tommi Mäkinen is.
Max Biaggi. Rossi örökös motoros ellenfele-ellensége (egy időben Rossi internetes honlapján Biaggi nevét le sem lehetett írni, ikszekkel helyettesítették) a Midland F1-es autóját tesztelte a télen, és oda is szúrt Rossinak egy kicsúszása után. A csapat továbbra is tárt karokkal várja az olaszt, akinek túraautós állást is felajánlott. Ezt visszautasította, mert inkább a motorozásnál marad.