Aschenbrenner György és Turi Tamás tizedmásodpercre azonos időeredményt ért el az idénynyitó Start Autó-rali péntek délutáni prológján, amely ugyan nem számít bele a végeredménybe, de megadta a verseny alaphangulatát.
Mirkó István
Jól sikerült Turi Tamás elsô fabiás menete, 2004 bajnokát csak alacsonyabb rajtszáma miatt sorolták a második helyre
Mirkó István
Jól sikerült Turi Tamás elsô fabiás menete, 2004 bajnokát csak alacsonyabb rajtszáma miatt sorolták a második helyre
Eger, Dobó tér, délután négy óra. A háttérben a vár és a Dobó-szobor, most mégsem a turisztikai látványosságok miatt gyülekeznek az emberek. A város szívében ugyanis ott áll az Eger-rali rajtdobogója, és bár még egy óra van a ceremóniáig, már mindenki helyezkedik. A szurkolók négyes oszlopokban tolonganak, lassan az első versenygépek is befutnak, hiszen a mezőkövesdi reptéren vége az 5.3 kilométeres prológnak, amelynek eredménye ugyan nem számít a végelszámolásnál, a presztízs miatt mégis mindenkinek fontos.
Új autók, régi pilóták és hihetetlen hév, amellyel az öt hónapos téli szünet után belevetik magukat a versenyzésbe. A legtöbben az októberi idényzáró óta nem ültek versenyautóban, kiéheztek a versenyzésre. No meg a sikerre.
A mezőkövesdi reptéren kialakított szlalompálya nem kifejezetten ralis gyorsasági, de senki sem bánja, csak száguldozni lehessen. A szurkolók át-átlépnek a kordonon egy-egy közös fénykép erejéig, a pilóták és navigátoraik mosolyogva állják a rohamot, pedig feszült arcvonásaik izgatottságról árulkodnak. Hát persze hogy idegesek, hiszen annyi minden változott a télen, hogy az erőviszonyokról csupán halvány elképzelésük lehet még a szakembereknek is.
A körversenyt a helyiek nagy kedvence, Turi Tamás nyeri, tizedmásodpercre azonos időt autózva, mint Aschenbrenner György (néhány éve még tizedeket sem mértek, de ha ilyen szoros lesz a küzdelem, nincs meszsze az idő, amikor századokat is fognak). Az eredménylista összeállításánál ilyenkor az kerül előrébb, akinek magasabb a rajtszáma, s ez most Aschenbrenner volt, így hivatalosan övé a prológsiker. Persze ez semmit sem von le a vadonatúj Fabia WRC-t először vezető Turi érdemeiből.
Aschenbrennerrel kapcsolatos érdekesség, hogy bár korábban megvonták a rajtengedélyét (a tréningen történt sebességtúllépés miatt), fellebbezett, ami halasztó hatályú, úgyhogy részt vehet a küzdelmekben.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára Turán Frigyes állhat, a bajnokság esélyesei közül pedig a negyedik helytől lefelé Benik Balázs, ifjabb Tóth János, Tagai Tamás, Spitzmüller Csaba sorrendben követik egymást a pilóták.
Már esteledik, amikor az első World Rally Car Egerben felgurul a rajtdobogóra, hatalmas az ováció, a pilóták nagy részének azonban már a szombat reggeli első gyorsaságin jár az agya…
Start Autó-rali, az ob 1. futama, Eger Prológ. Abszolút sorrend: 1. Aschenbrenner György, Percze Nándor (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 3:35.8, 2. Turi, Tóth I. (Skoda Rally Team, Skoda Fabia WRC) 3:35.8, 3. Turán, Benics (Top Speed Racing, Mitsubishi Lancer Evo6) 3:41.9