Melbourne-ben az utóbbi évek egyik legizgalmasabb versenyét rendezték, ez nagyrészt a rengeteg balesetnek volt köszönhető. A roncsderbit követően a szócsaták sem maradtak el.
Christian Klien az elsô kanyar tömegjelenetét még megúszta, de aztán ugyanarra a sorsra jutott, mint vetélytársai:Felipe Massa és Nico Rosberg, Jarno Trulli, Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher és Vitantonio Liuzzi
Christian Klien az elsô kanyar tömegjelenetét még megúszta, de aztán ugyanarra a sorsra jutott, mint vetélytársai:Felipe Massa és Nico Rosberg, Jarno Trulli, Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher és Vitantonio Liuzzi
Az Ausztrál Nagydíjon a szokásosnál több esemény történt, kicsúszások és ütközések is tarkították a melbourne-i viadalt. Milliós autók törtek darabokra, és ahogy ilyenkor lenni szokott, a pilóták némelyike nem vállalta magára a felelősséget. A leghangosabb Vitantonio Liuzzi és Scott Speed, a Toro Rosso két sofőrje volt. Liuzzi szerint a kicsúszásáért Jacques Villeneuve hibáztatható, a 38. körben a kanadai tolta le a pályáról.
,,Amikor Villeneuve mellé értem, nem hagyott helyet – mondta Vitantonio Liuzzi. – Letolt a pályáról, egyenesen a falnak lökött. Fiatal pilóta vagyok, még nem szoktam hozzá Jacques furcsa stílusához, idővel majd én is megszokom, hogy így versenyez.”
A versenybírók nem adtak igazat neki, vétlennek találták Villeneuve-öt. A Toro Rosso másik pilótáját viszont elmarasztalták, Speed ötezer dolláros pénzbírságot és 25 másodperces büntetést kapott. Utóbbit azért, mert sárga zászlónál előzött – David Coulthard mellett akkor húzott el, amikor a skót Liuzzi baleseténél lassított. A pénzbírság azért járt, mert Speed a fegyelmi tárgyaláson ellenfelét és a versenybírókat is trágár szavakkal illette. Coulthard egy másik esetnél is szóba került. A Red Bull pilótája az első körben Jarno Trullival koccant, emiatt az olasz kiállni kényszerült. Az megfázással bajlódó, fülgyulladása miatt még néhány napig Ausztráliában vesztegelő (nem ülhet repülőre) Trulli és a skót egymást hibáztatta.
,,Mivel az egyenesben jobbra-balra rángatta az autóját, csak a kanyarban tudtam mellé férni – magyarázta Trulli. – Sokkal lassabb autót akartam megelőzni, mellé is mentem, de Coulthard rám húzta az autóját, összeütköztünk, eltört a kerékfelfüggesztésem, és nem volt tovább. Nem értem, miért tette ezt velem.” ,,Jarno már a harmadik kanyarban is tett egy próbát, akkor megelőzött, de kisodródott, és újra elé kerültem – reagált Coulthard. – Később nem láttam, amikor ugyanezzel próbálkozott. Nekem jött, lepattant a kocsimról, és kiesett. A hotelban többször is összefutottunk a hétvégén, nem volt valami jól, a betegsége az ítélőképességére is kihatott.”
Az első kanyarban történt koccanás miatt senki sem hibáztatott senkit. A Christian Klien, Felipe Massa, Nico Rosberg hármasból utóbbi kettő esett ki az első körben, de inkább csalódottak voltak, mint dühösek. Klien később a falnak ütközött, ő sem okolhatott ezért senkit. Mint ahogy Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya sem, a célegyenesben kicsúszó páros tagjai is csak magukra lehettek bosszúsak. Montoya triplán is, hiszen egyszer a felvezető körben perdült meg, majd a biztonsági autó mögött. A harmadik alkalommal a kerékvető kőre hajtott, autóját megdobta egy bucka. Az ütés hatására beindult az autó biztonsági rendszere, a motor kikapcsolt, és Montoya nem folytathatta a versenyt.