A Ferrari gőzerővel dolgozik a számára balul sikerült Ausztrál Nagydíj óta, Maranellóban jó néhány módosítást végrehajtottak a vörös versenygépen annak érdekében, hogy Michael Schumacher győzelmi esélyekkel induljon a következő futamon Imolában.
Nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy megállapítsuk: Schumi Ferrarija itt messze van a tökéletestôl
Nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy megállapítsuk: Schumi Ferrarija itt messze van a tökéletestôl
Michael Schumacher az ígéretes bahreini szereplése után Malajziában és Ausztráliában visszaesett. A melbourne-i lebőgés után riadóztatták a Ferrari mérnökeit: valamit tenni kell, mert ez az évad is olyan lesz, mint az előző, és a Scuderia megint trófea nélkül marad. Maranellóban, a csapat főhadiszállásán, ahol egyébként is keményen dolgoznak az autó folyamatos fejlesztésén, megsokszorozott erővel láttak neki a munkának.
Az újításokat gyorsan kellett elvégezni, Schumacher pedig Ausztráliából hazatérve azonnal tesztelni is kezdte a javított 248 F1-est. A csapat szerint az volt az ausztráliai rossz szereplés oka, hogy az autó nem tudta felmelegíteni a Bridgestone gumikat, és ettől nem volt jó a tapadásuk. A baj orvoslását az aerodinamikai elemek és a felfüggesztés megváltoztatásával igyekszik megoldani a Ferrari, és emellett a motoron is javít.
,,Úgy volt, hogy most pihenek, de az ausztráliai élmények után nem tudtam volna nyugodtan otthon feküdni – mondta Michael Schumacher a vallelungai tesztelésen. – Imolában mindent ki kell hoznunk a gumikból, nincs mese. A San Marinó-i Nagydíj mindig is a legjobb futamaink között volt, ha itt nem tudunk robbantani, nagy bajba kerülünk.”
A csapatok a héten Barcelonában vesznek részt kollektív tesztelésen, Schumachernek eredetileg csak ott kellett volna csatlakoznia a csapathoz. Ám ebben a két hétben nagyon sok minden eldőlhet, a tavaszi erőltetett menet során Európában nem sokat lehet tesztelni, viszont hat hét alatt négy futamot is rendeznek. ,,Ha nem teszteltem volna Vallelungában, rengeteg dolgunk lenne Barcelonában, és félő, hogy nem érnénk a munkánk végére – tette hozzá Schumacher. – Spanyolországban már csak a felfüggesztéssel és az aerodinamikai módosításokkal akarunk foglalkozni. Vallelungában a gumikat próbálgattuk, és a motort is csúcsra járattuk.”
Schumacher és csapattársa, Felipe Massa Bahreinben az első sorból rajtolt, és a német kis híján meg is nyerte a versenyt. Malajziában aztán Schumacher autójában egyszer, Massáéban kétszer kellett motort cserélni, és ott nem sok babér termett a Ferrarinak (Massa legfeljebb annak örülhetett, hogy vert helyzetből megelőzte Schumachert). Ausztrália még rosszabb volt, Massa az időmérőn és a rajtnál is összetörte autóját, míg Schumacher verseny közben csapta a falnak a 248 F1-est.
,,Az autó sokkal jobb, mint tavaly, csak még nem volt lehetőségünk kihozni belőle a maximumot – vélekedik Schumacher. – Reméljük, nem ismétlődik meg az előző idény betlisorozata, ehhez folyamatosan kell jó teljesítményt nyújtanunk, nem csak időnként. Nem tudok jósolni az imolai futam előtt, csak reménykedem.”
Schumachert sokan támadták az ausztráliai kicsúszása miatt, de Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a védelmére kelt, ami meghatotta a hétszeres világbajnokot: ,,Örülök, hogy kiállt mellettem, de nem lepett meg. Jól ismerem, régóta dolgozunk együtt, tisztában vagyunk egymás képességeivel. Hibáztam, és megkaptam érte a méltó büntetésemet, így van ez a Formula–1-ben.” ---- E ---- A