Kettejük csatája százezreket mozgat meg versenyről versenyre. Sebastien Loeb és Marcus Grönholm – mindketten kétszeres világbajnokok, és most újra egymással küzdenek. Pillanatnyilag a francia van lépéselőnyben, de a játszma még korántsem dőlt el.
1. Hogy érzi magát az új csapatában? 2. Miként látja a Loeb–Grönholm csatában az esélyeit? 3. Van-e valamiféle előnye a küzdelemben, és ha igen, mi az? 4. A vetélytársak azt mondják, önök ketten azért emelkednek ki a mezőnyből, mert az első gyorsasági szakasztól kezdve száztíz százalékon teljesítenek. És bár ez néha rizikós, így tudnak előnyt kovácsolni már a verseny elejétől kezdve. Igaz ez? 5. Mivel foglalkozna, ha nem ralizna? 6. Mi az, ami a versenyek után vagy előtt pihenteti, kikapcsolja önt? 7. Gondolkodott már azon, hogy miként fog élni öt-tíz év múlva? 8. Van olyan álma, terve, amely még megvalósításra vár?
Marcus Grönholm szerint az lesz a vízválasztó, mennyit fejlôdik az év második felében a Ford
Marcus Grönholm a finnek kétszeres világbajnoka, mindkét címét Peugeot-val szerezte, az utóbbi két évben azonban nem volt túl szerencsés. A 38 éves pilóta az idén a Fordhoz igazolt, és bár ez az autó elég kicsi a langaléta pilóta számára, úgy tűnik, megtalálja vele a számítását. Ezt igazolják a szakaszsikerei és a futamgyőzelmei.
Marcus Grönholm azt mondja, az elképzeléseibe még belefér a harmadik, negyedik vagy akár az ötödik világbajnoki cím is
1. – Nagyon jól érzem magam a Fordnál, örülök, hogy itt lehetek. Szerencsére a szezon sem kezdődött rosszul, tehát nincs baj. Az autók között persze van különbség, de nem akarom összehasonlítani őket, hiszen a Ford a jelen, a másik meg a múlt volt. Aszfalton nagyon gyors a Focus, sajnos eddig murván még nem tudtam bizonyítani vele. Persze, a csapatok között is van különbség, míg a franciáknál állandóan ment a csivitelés, itt sokkal csöndesebbek a szervizesek. Nem ismerem még túl jól őket, de már kezdem otthon érezni magam náluk.
2. – Sebastien egy kicsit mindig gyorsabb volt az idén, mint én. Na jó, Svédországban én voltam a jobb, de Korzikán nem volt nagy esélyem. A huszonegy pontnyi különbség nagyon sok, nehéz lesz őt utolérni, ha nem hibázik.
3. – A technikai hátteret és a gumikat tekintve ugyanazon a szinten vagyunk. Viszont mi az év során még tudunk fejleszteni, és ha újítunk, talán jobbak leszünk, mint ők.
4. – Ritkán fordul elő velem, hogy túl sokat kockázatok. Persze néha kialakulnak rizikós helyzetek, de nem direkt idézzük elő őket.
5. – A farmomon dolgozgatnék. A ralizás előtt is azt csináltam, és szórakoztatott. Festegetném a kerítést, füvet nyírnék, satöbbi. Ezenkívül a motokrosszozást is nagyon élveztem, azt is jó lett volna folytatni, csak sajnos megsérült a térdem, úgyhogy muszáj volt befejezni. Nehéz ez a kérdés… Igazából fogalmam sincs, mi lenne velem a rali nélkül.
Marcus Grönholm
Született: 1968. február 5., Espoo Állampolgársága: finn Csapata: Ford Rally Team Autója: Ford Focus WRC Navigátora: Timo Räutiäinen Vb-futamgyőzelmei: 20 Legjobb eredményei: 2x világbajnok (2000, 2001)
6. – Kikapcsolódás? Mi az? Én afféle ember vagyok, aki mindig tesz-vesz, matat. De tudja, mit, jó lenne elmenni hajóval valami közeli szigetre, ahová senki sem követhetne. Télen pedig a sífutás az, amivel pihenek: tíz-tizenöt kilométer megtétele még edzésnek sem rossz.
7. – Fogalmam sincs.
8. – Mindennél jobban szeretném megnyerni a harmadik világbajnoki címemet. Aztán meg a negyediket, az ötödiket… Na jó, ne essünk túlzásokba! Egyelőre a harmadik a legfontosabb. ---- S ---- &