Michael Schumacher vasárnap nyerni tudott a Nürburgringen saját szurkolói előtt. Most Fernando Alonsón a sor, hogy meghálálja a spanyol rajongók buzdítását.
Kibôvítették a lelátókat Barcelonában, hogy még többen buzdíthassák a helyszínen a világbajnokként elsô Spanyol Nagydíján induló Alonsót
Kibôvítették a lelátókat Barcelonában, hogy még többen buzdíthassák a helyszínen a világbajnokként elsô Spanyol Nagydíján induló Alonsót
A legutóbbi két versenyen nyilvánvalóvá vált, hogy Fernando Alonso mellett Michael Schumacher számít a világbajnokság esélyesének. Az Imolában és a Nürburgringen is nyerő ferraris újra régi pompájában tündököl, és bár a San Marinó-i Nagydíj után sokan kétségbe vonták a Scuderia valós erejét, az Európai GP-n aratott sikere már osztatlan elismerést váltott ki.
Telt ház lesz a hétvégi futamon
A német pilóta számára is kulcsfontosságú volt a verseny, hiszen Németországban, hazai földön sikerült győznie. Alonso otthonában, Spanyolországban vághat vissza a hét végén, ráadásul a barcelonai pályán sohasem látott közönség, 130 ezer ember előtt. A futamra már több mint egy hete nem lehet jegyet kapni, azaz továbbra is tombol az Alonso-láz Ibériában. Tavaly égszínkékbe öltözött a lelátó, Alonso esetében ugyanis tökéletesen egyezik Asztúria és a Renault színe. A nagy szurkolósereg buzdítása ellenére nem tudott nyerni a spanyol, Kimi Räikkönen mögött csak a második helyen végzett. „Az egész világbajnoki sorozatból kiemelkedik a Spanyol Nagydíj – mondta Fernando Alonso. – Kicsit nagyobb ilyenkor a nyomás, de könynyű elviselni, ha látja az ember a rengeteg szurkolót, akik már szerdán ellepik a pálya környékét. Nagyon sajnálom, hogy évente csak egy verseny van Spanyolországban.”
Csöppet sem zavarja a ránehezedő nyomás
Michael Schumacher negyedik nekifutásra tudta megnyerni a Német Nagydíjat, ez 1995 júliusában egyszeres világbajnokként sikerült neki. Alonso a negyediken már túl van, de ez az első alkalom, hogy világbajnokként indul hazai versenyén. Ez az összevetés azonban nem különösebben zavarja a címvédőt. „Az emberrel szemben mindig nagyok az elvárások, de nyomás csak akkor nehezedik rá, ha nem teljesíti a maximumot. Ám ez rám nem vonatkozik – mondta Alonso, aki hozzátette, hogy a tavalyi visszafogott teljesítményével ellentétben az idén mindent megtesz a győzelemért. – Egy éve nagyon is a világbajnokságra összpontosítottam, és nem érdekelt, hogy hol nyerek versenyeket. Az idén is fontos a vébé, de már jobban foglalkoztat, hogy győzzek egy-két fontos futamon, amelyek egyike a Spanyol GP.”
A diadalhoz persze jó autó is kell, és bár a Renault minden egyes pályán versenyben van a győzelemért – Alonso idei legrosszabbja a második hely –, a Ferrari nagyon meggyőző volt a Nürburgringen. A Renault mérnökei és Alonso szerint a Bridgestone-gumiknak jobban feküdt az a pálya, mint a Michelinnek, de ez Barcelonában megváltozhat, és fordulhat a kocka.
A németnek jól megy Katalóniában
Schumacher azonban éppen az ellenkezőjét reméli, a Ferrari otthonában, Imolában és a Nürburgringen aratott diadalok a hétszeres világbajnok szerint kellőképpen feldobják a csapatot, és folytatható a sikersorozat. Schumi ráadásul hatszor nyert már Spanyol Nagydíjat, élete legnagyobb sikerei között van az 1996-os, amelyet szakadó esőben ért el, és élete első ferraris diadala volt. A német pilóta egyébként elárulta, hogy sikerei nem befolyásolják a visszavonulásáról szóló döntését, amelyet vélhetően csak az idény végén hoz meg.
Fangio hatból négyszer nyerni tudott Argentínában
Michael Schumacher – nem meglepő módon – ebben a kategóriában is csúcstartó az F1-ben. Igaz, neki évente két lehetősége van, hiszen a Német mellett az Európai Nagydíjat (1996-ban és 1997-ben a luxemburgit) is hazájában rendezik meg. Alain Prost a Francia Nagydíjon 13 rajtból hat győzelmet aratott, azaz jobb százalékkal (46 százalék Schumi 35-jéhez képest) ért el sikereket. Náluk is jobban muzsikált Jim Clark (62.5) és az ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio, aki 66.7 százalékkal a leghatékonyabb volt.
8x Michael Schumacher (német, 23 futamon indult hazájában)
5x Jim Clark (brit, 8) Nigel Mansell (brit, 14+1-szer nem kvalifikálta magát)
4x Juan Manuel Fangio (argentin, 6)
2x Alberto Ascari (olasz, 5) Stirling Moss (brit, 8) Emerson Fittipaldi (brazil, 8) Jackie Stewart (brit, 9) Ayrton Senna (brazil, 11) David Coulthard (brit, 12) Nelson Piquet (brazil, 13) Ralf Schumacher (német, 18)
Szavazás
Mario Andretti (amerikai, 19+1)
1x Ludovico Scarfiotti (olasz, 3) Jean Pierre Jabouille (francia, 4) Giuseppe Farina (olasz, 5) Carlos Pace (brazil, 5) Gilles Villeneuve (kanadai, 5) James Hunt (brit, 6) Peter Collins (brit, 7) Jody Scheckter (dél-afrikai, 8) Damon Hill (brit, 9) Johnny Herbert (brit, 11) René Arnoux (francia, 10+1) Niki Lauda (osztrák, 12) John Watson (brit, 13+1) Riccardo Patrese (olasz, 29)
Hiába van két versenyük az olaszoknak, nem tudnak nyerni
Az olaszok az Olasz GP-nek és a szintén olasz földön, Imolában megrendezett San Marinó-i Nagydíjnak köszönhetően évente két lehetőséget kapnak hazájukban. Mégis, 1981 óta csak Riccardo Patresének sikerült győznie otthon, de neki is csak egyszer a 29 viadalából. A többiek hiába próbálkoztak több mint tucatnyi alkalommal, nem tudtak nyerni, igaz, az esetek döntő többségében nem is ültek megfelelő színvonalú autóban. A legkirívóbb eset ezen a listán a kétszeres világbajnok Graham Hill, aki 17-szer indult el a Brit Nagydíjon, de egyszer sem nyert.
Michele Alboreto (olasz) 23+5 GP Olaszországban, legjobb eredmény: 2x 2. Andrea De Cesaris (olasz) 27 GP, 3x 6. Giancarlo Fisichella (olasz) 20 GP, 1x 3. Jarno Trulli (olasz) 19 GP, 1x 4. Graham Hill (brit) 17 GP, 2x 2. Heinz-Harald Frentzen (német) 16 GP, 1x 3. Pierluigi Martini (olasz) 14+2, 1x 4. Rubens Barrichello (brazil) 13 GP, 1x 3.
Világbajnokok, akik el sem indulhattak hazájuk nagydíján: Jack Brabham (ausztrál), Mika Häkkinen (finn), Denny Hulme (új-zélandi), Keke Rosberg (finn)