Benik Balázs kezdheti lélektani fölényben az országos bajnokság harmadik viadalát, hiszen ő volt a leggyorsabb a Dunaújváros utcáin megtartott prológon. Az összesítésben vele holtversenyben az élen álló ifjabb Tóth János a 34. pozícióban ért célba.
Benik Balázst semmi sem zavarta, zavartalanul robogott az utcákon
Benik Balázst semmi sem zavarta, zavartalanul robogott az utcákon
Ezek a fiúk aztán nemcsak a pályán, hanem a városi utcákon is rendkívül gyorsak! Hát még ha a kettő egybe is esik. Európában, sőt az egész világon sem túl gyakori, hogy egy várost jó néhány órára lezárjanak „csak” azért, mert autóversenyt rendeznek az utcáin. Dunaújvárosban azonban immár negyedszer fordult elő (igaz, öt év alatt négyszer, mert tavaly nem rendeztek ob-futamot errefelé). Volt itt minden: mazsorettek, modern táncosok, motoros akrobaták, veterán autók, de a legnagyobb érdeklődés természetesen a raliautók száguldását övezte.
Nagyváradi Zsolt látványos borulással alapozta meg az amúgy is parázs hangulatot, de nemcsak ő volt gyors, hanem a nézők is: pillanatok alatt visszaborították a Suzukit (még jó, hogy a raliban nem lehet kamionnal indulni, mert azzal biztos nehezebb dolguk lett volna), és a pilóta már folytathatta is a száguldást a járdaszigetek, házak és árkok rengetegében.
Voltak persze óvatos duhajok is. Közéjük tartozott például ifjabb Angyalfi Károly, aki a csütörtöki teszten a Mitsubishi beállítását próbálta tökéletesíteni a teszten, ám az egyik tempós részen valamiben megakadt a Lancer jobb hátulja, és utána már nem volt mit tenni. Az autó annyira összetört, hogy alkalmatlanná vált a versenyzésre, úgyhogy gyorsan kellett dönteni. Visszalépés vagy támadás. Angyalfi az utóbbi mellett határozott. Szerencse, hogy a csapatnak van egy másik Mitsubishije is, igaz, hogy nem A8-as, hanem N-csoportos (vagyis közelebb van a szériához, mint az előbbi), de az is valami.
Nemcsak Angyalfi, ifjabb Tóth János is a visszafogottabbak közé tartozott ezen a napon. Ő nem esés miatt, hanem azért, mert a szombat-vasárnapi sziklás, poros pályákra felkészített Peugeot 307 WRC murvafutóműve miatt a kocsira nem lehetett feltenni az aszfaltra való gumikat. Ennek következtében a terepabroncsokkal a címvédő az összes kanyarba keresztbe érkezett, ami nagyon látványos volt, viszont nem eléggé gyors – a tőle szokatlan 34. hely is ezt mutatja.
Benik Balázst viszont egyáltalán semmilyen zavaró körülmény nem hátráltatta: a Ford-pilóta 3:06.7 perc alatt végigszáguldott a majd’ hat kilométeres szakaszon, és a maga részéről köszönte szépen, nyugodtan megvacsorázott, és aludni tért. Érdekesség vele kapcsolatban, hogy a szakemberek szerint egyrészt nagyon sokat gyorsult az utóbbi időben (ez nyilván a 2003-as fejlesztésű Focus WRC-nek is köszönhető), másrészt újabban a szurkolók nagy-nagy örömére hihetetlenül könynyed stílusban terelgeti az autóját.
Szóval Benik kezdett a legjobban, megelőzve a tavalyelőtti bajnok Turi Tamást, aki számára ennél pechesebben nem is kezdődhetett volna a szezon: kettőből két nullás viadalt produkált (mindkétszer technikai hiba miatt kellett feladnia), úgyhogy több lehetősége már nincs a hibázásra. Legalábbis akkor nincs, ha bajnok akar lenni – és mi más lehetne a célja?
Turi a többiekhez hasonlóan tesztelte a Fabiát, hiszen korábban még nem próbálta murván, és elégedetten nyilatkozott róla: kezes, jól vezethető. Ha az is marad, bizony a győzelemre is esélyes. Csakúgy, mint Spitzmüller Csaba, akinek új motort szereltek a Focus WRC-jébe, úgyhogy bizakodó… – legalábbis az lenne, ha két nappal ezelőtt nem csípődött volna be a gerincében egy ideg, amitől még a járás sem esik túl jól neki, belegondolni is rossz, mi lesz akkor a szombati pályákon várható ugratókon. Bár a pilóta azt mondja, ha az autójában ül, a versenyzésen kívül mindent elfelejt, még a fájdalmat is.
No igen, a ralinak többféle hatása van: van, akit ámulatba ejt, van, akit meggyógyít.
Az igazi verseny – az idei ob-sorozat első murvás viadala – szombaton öt gyorsasági szakaszszal veszi kezdetét.
Duna-rali, az ob 3. futama Prológ. Abszolút sorrend: 1. Benik Balázs, Varga István (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 3:06.7, 2. Turi, Tóth I. (Skoda Rally Team, Skoda Fabia WRC) 3:07.0, 3. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 3:09.4