A taktika: nyomni a gázt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.06.22. 03:04
Címkék
Jan Kopecky tanulni és tesztelni szeretne az itteni murvás pályákon
Jan Kopecky tanulni és tesztelni szeretne az itteni murvás pályákon
Jan Kopecky tanulni és tesztelni szeretne az itteni murvás pályákon
Jan Kopecky tanulni és tesztelni szeretne az itteni murvás pályákon
Jan Kopecky tanulni és tesztelni szeretne az itteni murvás pályákon
Jan Kopecky tanulni és tesztelni szeretne az itteni murvás pályákon

Tesztekkel és össznépi kerti partival kezdődik csütörtökön, és várhatóan kőkemény párharcokkal folytatódik pénteken és szombaton a rali országos bajnokság idei negyedik viadala Szombathely környékén. A hazai párosok csatározásain kívül (ez a viadal már nagyban befolyásolhatja a sorozat végeredményét is) a szurkolók a leginkább arra kíváncsiak, mire lesz képes a magyar mezőnyben a világbajnokságon már többször pontot szerző Jan Kopecky.
– Miért választották éppen a Szombathely-ralit?
– Régóta gondolkodtunk azon, hogy elindulunk egy murvás versenyen Magyarországon – mondta Jan Kopecky. – Szombathely több szempontból is érdekes számunkra: egyrészt tapasztalatot szeretnénk gyűjteni a murvás pályákról – nálunk csak aszfaltos viadalok vannak –, másrészt ez a verseny éppen akkor van, amikor a világbajnokságon szünetet tartanak.
– Mit kell tudni az autóról?
– A Fabia WRC-vel semmi extrát nem műveltünk a szardíniai és a görög verseny után, a beállítások azok maradtak, amelyeket az említett viadalokon használtunk. Magyarországon remek pilóták és nagyon jó autók vannak, és bár mi tesztelni és tanulni érkezünk, mindent megteszünk a siker érdekében.
– Mi a véleménye a pályákról?
– A murva nem olyan, mint a világbajnokságon: egyik része puha, a másik meg nagyon kemény, úgyhogy a féktávokat például nagyon nehéz eltalálni. A magas átlagsebesség miatt a pályák egy kicsit a finn gyorsaságikra hasonlítanak, csak az ugratók hiányoznak, no és jóval keskenyebbek az utak.
– Mennyire ismeri a magyar mezőnyt?
– A Szombathely-rali a második versenyünk lesz Magyarországon; az első a tavalyi Mikulás-rali volt. Bár az nem országos bajnoki viadal volt, az kiderült számomra, hogy nagyon jó a magyar bajnokság. Egyrészt a sok World Rally Car miatt, másrészt a rengeteg Ladának köszönhetően, amelyek kiegyensúlyozott csatát vívnak egymással. Ez mind-mind kell a közönségnek. A pilótáik közül Tóth Jánost, Benik Balázst és Turi Tamást ismerjük.
– Van valami különleges taktikája a hét végére?
– Nagyon egyszerű: az elejétől tövig nyomni a gázpedált, lehetőleg nem hibázni egyszer sem, és nem várni az ellenfelek időeredményeire. Minimális különbségek lesznek az autók között, erre kell felkészülnünk. Annak a párosnak, amelyik itt nyerni akar, jól felkészített autóra, jó gumiválasztásra és hibamentes autózásra van szüksége. Ezeken a rövid szakaszokon ugyanis egy apró hiba is döntő lehet.

Kilométerről kilométerre

Időell. Helyszín Táv (km) Első autó

2006. június 23. (péntek)
IE 1.Szombathely8.40
RajtSzombathely9.00
Gy. 1.Csörötnek11.8010.03
Gy. 2.Kondorfa15.1510.36
Gy. 3.Dozmat9.0011.49
SzervizSzombathely (20 perc)12.09
Gy. 4.Csörötnek11.8014.02
Gy. 5.Kondorfa15.1514.25
Gy. 6.Dozmat9.0015.38
CélSzombathely17.03
2006. június 24. (szombat)
RajtSzombathely6.00
Gy. 7.Söptei út (laktanya)6.906.50
Gy. 8.Szeleste8.807.38
Gy. 9.Csepreg10.608.06
SzervizSzombathely (20 perc)8.56
Gy. 10.Söptei út (laktanya)6.909.54
Gy. 11.Szeleste8.8010.42
Gy. 12.Csepreg10.6011.10
Gy. 13.Söptei út (laktanya)6.9011.58
CélSzombathely12.48
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik