Anthony Davidson nyerte meg az Egyesült Államok Nagydíjának szabadedzéseit, amelyeken a német pilóták a labdarúgó-vb miatt nem igazán tudtak odafigyelni, Michael Schumacher például délelőtt a kavicságyban kötött ki.
Reuters
Michael Schumacher ment egy gyors kört, majd kicsúszott, mégis elégedetten zárta a napot, hiszen elôdöntôbe jutott a német futballválogatott
Reuters
Michael Schumacher ment egy gyors kört, majd kicsúszott, mégis elégedetten zárta a napot, hiszen elôdöntôbe jutott a német futballválogatott
Ralf Schumacher a Németország–Argentína mérkőzést nézte a Toyota garázsának plazmatévéjén, Michael Schumacher az autója elé leengedett monitoron ugyancsak a német válogatott negyeddöntőjének első félidejét figyelte a többiek időeredménye helyett – nem úgy tűnt Indianapolisban, mintha az Egyesült Államok Nagydíjának első szabadedzését tartanák. A csapatok úgy érkeztek meg a híres pályára, hogy feledtetni fogják a szurkolókkal a tavalyi fiaskót, mégsem estek hasra az igyekezettől, hogy kiengeszteljék az amerikai közönséget.
Nem is szokás az első szabadedzésen sokat körözni, a gumikkal és az üzemanyaggal is spórolni kell. A főszerep a tesztpilótáké, a közép- és kiscsapatok harmadik embereit figyelte az a több tízezer ember, aki kiült a lelátóra. Aztán az utolsó percekben, amikor lefújták a Berlinben zajló futballmeccs első félidejét, a hétszeres világbajnok Schumacher is megjelent a pályán, de miután elsőre szenzációs időt teljesített, a második gyors körében kicsúszott, és Ferrariját a kavicságyban hagyta.
Talán nem tudott kellőképpen odafigyelni, míg az öccse nem is teljesített mért kört, az elmúlt két évben a pálya ovális szakaszán őt ért balesetek után inkább nem kísérletezett autójával. Scott Speed, a helyiek kedvence, akinek személyében 1989 óta először indul amerikai pilóta az Egyesült Államok Nagydíján, rémesen kezdett: alig indult el autójával a boxutcából, a Toro Rosso-Cosworth lefulladt.
Szavazás
A főszerep délután is a tesztpilótáké volt, a legjobb ezúttal Anthony Davidson volt, a Honda harmadik sofőrje mindkét szabadedzést megnyerte, délelőtt két társa, Jenson Button és Rubens Barrichello is kiváló eredményt ért el. A legnagyobb meglepetés Giorgio Mondini nevéhez fűződik, a Midland svájci tesztelője délután az ötödik lett. A versenyzők közül a második edzésen Giancarlo Fisichella bizonyult a legjobbnak, megelőzve Felipe Massát. A Renault és a Ferrari második számú sofőrei mögött ott voltak az élmenők is, az összetettbeli második Michael Schumacher és Fernando Alonso.
Joie Chitwood, az Indianapolis Motor Speedway elnöke nem lepődött meg azon, hogy nagy számú közönség jelent meg a pályán. A pénteki és szombati belépés ingyenes, vasárnap pedig visszavárják a 120 ezer embert, aki tavaly élőben látta a hatautós viadalt. A Michelin húszezer jegyet osztott szét az egy évvel ezelőtt csalódók között azután, hogy megtérítette a tavalyi belépők árát. David Coulthard, a Red Bull pilótája szerint már túlzásba viszik az amerikai szurkolók sajnálatát, a skót arra buzdítja az F1 szereplőit, felejtsék el a tavalyi botrányt.
„Már bocsánatot kértünk, ennyi elég volt – mondta a skót versenyző. – Nem értem, miért kell esedezni az amerikaiak előtt, ugyanezt megtehetnénk ama szurkolókkal is, akik más pályán dög unalmas versenyre látogattak ki.”
A hét közepén megjelenő, ellenséges hangvételű cikkek után már a futam jövőjét illetően is barátságosabb a hozzáállás, Chitwood legalábbis mindent megtesz azért, hogy még jó néhány évig visszatérjen a Speedwayre a száguldó cirkusz. Tony George, a pálya tulajdonosa és Bernie Ecclestone, az F1 vezetője is azt nyilatkozta, hogy nincs szükség több versenyre Indianapolisban, de az elnök szerint ezt nem kell komolyan venni.
„Le kell ülnünk, és hideg fejjel meg kell tárgyalnunk, hogyan tovább – mondta Chitwood. – Indianapolisnak szüksége van az F1-re, rengeteg pénzbe került a pálya átalakítása. A Formula–1-nek is szüksége van az Egyesült Államokra, elképzelhetetlen a sorozat a világ gazdasági hatalmának futama nélkül.”
A pályának és Indiana államnak 727 millió dolláros bevételt jelent az Indy 500, a NASCAR-os Brickyard 400 és az F1-es futam, a háromból az utóbbi egyedül 170 milliót (többet, mint a NASCAR) hoz a régió konyhájára. ---- A ---- &