Másfél év után ismét dominál a Ferrari

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.07.02. 00:19
Címkék
Michael Schumacher és Felipe Massa szombaton magasan az ellenfelei fölé nőtt, a Ferrari rég nem látott magabiztossággal sajátította ki az első sort Indianapolisban. A legutóbbi négy viadalt az első helyről kezdő Fernando Alonso csak a harmadik sorból indulhat.
Schumacher és Massa az idômérô után egy járm?re szállt, természetesen nem ezzel harcolták ki az elsô rajtsorból való indulás jogát
Schumacher és Massa az idômérô után egy járm?re szállt, természetesen nem ezzel harcolták ki az elsô rajtsorból való indulás jogát
Schumacher és Massa az idômérô után egy járm?re szállt, természetesen nem ezzel harcolták ki az elsô rajtsorból való indulás jogát
Schumacher és Massa az idômérô után egy járm?re szállt, természetesen nem ezzel harcolták ki az elsô rajtsorból való indulás jogát
Schumacher és Massa az idômérô után egy járm?re szállt, természetesen nem ezzel harcolták ki az elsô rajtsorból való indulás jogát
Schumacher és Massa az idômérô után egy járm?re szállt, természetesen nem ezzel harcolták ki az elsô rajtsorból való indulás jogát
„Nyertek a németek, nyertek az olaszok, ez a hétvége már nem lehet rossz” – ezekkel a szavakkal köszöntötte az újságírókat szombat reggel Michael Schumacher Indianapolisban. A német a labdarúgó-vb-re gondolt, de már tudott valamit csapata indianapolisi felkészültségéről is. Szombaton ugyanis megszerezte idei harmadik pole pozícióját, ráadásul mellőle csapattársa, Felipe Massa rajtolhat el a 73 körös, magyar idő szerint 19 órakor kezdődő futamon.

A hőség ellenére a Bridgestone gumijai a Michelinek fölé nőttek, amiben szerepe lehet a tavalyi Amerikai GP-nek is, amelyet csak a hat bridgestone-os autó teljesített. A Ferrari mellett ugyanis a Midland remekelt, ez az a csapat, amely tavaly és az idén egyaránt a japán abroncsokat használta.

A délelőtti szabadedzést a többiek előtt egy másodperces előnnyel megnyerték a Ferrarik, amelyek nyugodtan készülhettek a hivatalos időmérőre. Nem úgy Mark Webber, a Williams ausztrál pilótája, aki azután, hogy Monte-Carlóban az első sorból indulhatott, a legutóbbi két verseny kvalifikációja során már az első negyedórában kiesett. Az újabb blamázs elkerülése végett már az első másodpercekben a pályára hajtott, nem akarta a véletlenre bízni, melyik rajtpozícióból induljon.

A Midland-Toyotát kormányzó Christijan Albers és Tiago Monteiro szenzációs köre már jelezte, hogy ezúttal is lesz váratlan áldozata az első körnek. A legváratlanabb a Ferrarik búcsúja lett volna, de Massa és Schumi a délelőtti bemelegítéshez hasonlóan remekelt, utcahosszal verte a többieket. Webber ezúttal megúszta, de a Williams megint csalódott, ezúttal Nico Rosberg miatt, a német ugyanis csak a 19. lett, méghozzá a Super Aguri-Hondát kormányzó Szato Takuma mögött! Pórul járt még a Kanadai Nagydíjat a negyedik rajtkockából kezdő Jarno Trulli – társa, Ralf Schumacher harmadikként jutott tovább – és a Montrealban szintén pontot szerző David Coulthard is.

A Midland két sofőrje és Scott Speed, a hazai kedvenc (akinek csapattársa, Vitantonio Liuzzi az utolsó előtti lett) nekilódulhatott a második körnek, amelyben már nem voltak valami jó esélyei. Ki is estek, viszont mindhárman meg tudták előzni Christian Klient. Ezt a kört már Webber sem élte túl, Juan Pablo Montoya sem, ő a negyedóra utolsó másodperceiben azért hajtott, hogy kiszorítsa a tízből Kimi Räikkönent. A részidői jók voltak, de négy másodperccel a „dudaszó” után szelte át a célvonalat, ráadásul 27 ezreddel ki is kapott finn csapattársától. Ez az eredmény már nem számított, lehet, hogy le is vette a lábát a gázról a célvonal előtt.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

A legjobb tíz hely sorrendjéről döntő, végső csata előtt Alonsónak is meleg percei voltak, a vb-címvédő kevesebb mint két perccel a szakasz vége előtt tudta beverekedni magát a legjobbak közé. Ráadásul csak a kilencedik legjobb idővel jutott tovább, ami alátámasztotta pénteki félelmeit, azaz a gumik gyenge tapadását igazolta.

A záró húsz perc első háromnegyede a szokásos benzinégetéssel telt el, de némi izgalom azért akadt, Nick Heidfeld villámgyors Sauber-BMW-je ugyanis leállt a pályán, a németnek le kellett parkolnia a füvön a kék-fehér autót. Bánhatja, mert ha tovább bírja a Sauber-BMW, még a második sorba is bekerülhetett volna (így viszont a motorcsere és a büntetés sem zárható ki). Jacques Villeneuve hatodik helye mindenesetre azt sugallja, hogy kiváló a hinwili csapat négykerekűje.
A Ferrarit persze azzal sem lehet megközelíteni, Indianapolisban valamit nagyon eltalált a Scuderia, amely kisajátította az első rajtsort. Michael Schumacher pályafutása 67. pole pozícióját szerezte meg, Massa az idénynyitó Bahreini Nagydíj után ismét második lett, akárcsak Szahírban, ismét a vörösök hátát nézi a mezőny. Csakhogy itt nincs akkora esélye Alonsónak, hogy hátulról feljöjjön, és legyőzze a maranellóiakat.

A címvédő az ötödik helyről rajtol, és bár Malajziában a hetedik helyről is képes volt feljönni a második pozícióba, ezúttal a Ferrari dominanciája miatt könynyen előfordulhat, hogy az idén először nem végez az első két hely valamelyikén. ---- A Ferrari szombaton minden edzésen magasan a többiek fölé nőtt, nehéz elképzelni, hogy a Scuderiát valaki megverje a versenyen. Michael Schumacher győzelmét legalábbis borítékolni lehet, és az eddig látottak alapján Massa is könnyedén odaérhet a dobogóra. A maranellóiak tehát várhatóan megismétlik tavalyi kettős győzelmüket, azzal a különbséggel, hogy ezúttal az ellenfelek is a pályán lesznek. Massa második helye a rajtnál dőlhet el, ha a brazil jól indul, nehéz lesz megverniük a renault-soknak. Alonso csak az ötödik helyről indul, de az elmúlt négy futamon aratott győzelme és a tavalyi vb-címe egyaránt azt sugallja, hogy nem lesz gondja Barrichellóval, sőt Fisichellát is megverheti. Ahhoz, hogy ne veszítsen sokat a Schumacherrel szembeni vb-előnyéből, Massa vezetői hibája vagy a Ferrari technikai gondja szükséges. Räikkönent nehéz számításba venni, mert bár gyenge körideje az autójában lévő sok üzemanyagra is utalhat, a finn az időmérő korábbi szakaszaiban sem volt meggyőző. Bravúr lenne tőle a dobogós helyezés. ----
  • Az autógyárak még egy utolsó kísérletet tettek az F1-es motorok fejlesztésének letiltása ellen, ennek érdekében képviselőjük, a BMW-s Burkhard Goeschl a jövő héten találkozik Max Mosleyval, az FIA elnökével, aki ragaszkodik ahhoz, hogy 2008-tól 2011-ig ne lehessen módosítani az erőforrásokon.
  • Joie Chitwood, az indianapolisi pálya elnöke után Tony George tulajdonos is jelezte, hogy a korábbi ellenséges hangvétel ellenére szeretné meghosszabbítani a ring idén lejáró versenyrendezési szerződését, és ennek érdekében a közeljövőben leül Bernie Ecclestone-nal, az F1 gazdasági vezetőjével.
  • Lewis Hamilton, a GP2-sorozat éllovasa a jövő héten kipróbálhat egy McLaren-Mercedest, de továbbra sincs szó arról, hogy jövőre a wokingiaknál versenyezne, csupán reklámot forgatnak vele.
  • Indianapolisban a csapatvezetők összeültek, hogy a jövő esztendei versenynaptárról tárgyaljanak – a legfontosabb kérdés, hogy viszszakapja-e Ausztrália az idénynyitó futamot, vagy ehhez az évhez hasonlóan Bahreinben kezdődik az évad?
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik