Michael Schumacher közeledik riválisához

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.07.17. 00:27
Címkék
Michael Schumacher nyolcadszor győzött Franciaországban, de mivel Fernando Alonso eggyel kevesebb boxkiállásával megakadályozta a Ferrari kettős győzelmét, a német csak két pontot tudott faragni összetettbeli hátrányából.
Michael Schumacher 2002-ben világbajnoki címet ünnepelt Magny-Cours-ban, ezúttal azzal is elégedett volt, hogy legyôzte Fernando Alonsót
Michael Schumacher 2002-ben világbajnoki címet ünnepelt Magny-Cours-ban, ezúttal azzal is elégedett volt, hogy legyôzte Fernando Alonsót
Michael Schumacher 2002-ben világbajnoki címet ünnepelt Magny-Cours-ban, ezúttal azzal is elégedett volt, hogy legyôzte Fernando Alonsót
Michael Schumacher 2002-ben világbajnoki címet ünnepelt Magny-Cours-ban, ezúttal azzal is elégedett volt, hogy legyôzte Fernando Alonsót
Michael Schumacher 2002-ben világbajnoki címet ünnepelt Magny-Cours-ban, ezúttal azzal is elégedett volt, hogy legyôzte Fernando Alonsót
Michael Schumacher 2002-ben világbajnoki címet ünnepelt Magny-Cours-ban, ezúttal azzal is elégedett volt, hogy legyôzte Fernando Alonsót


A versenyre is át tudta menteni indianapolisi formáját Michael Schumacher Magny-Cours-ban, és megszerezte idei negyedik győzelmét, amellyel 17 pontra csökkentette összetettbeli hátrányát Fernando Alonsóval szemben. A hazai pályán szereplő Renault spanyol pilótája nem tudott mit kezdeni kirobbanó formában versenyző riválisával, már annak is örült, hogy egyáltalán a kettős Ferrari-sikert képes volt megakadályozni, azaz nem négy, hanem csak kettő ponttal csökkent az előnye.

A viadal tulajdonképpen már a szombati hivatalos időmérő edzésen eldőlt, Schumi és társa, Felipe Massa ugyanis Indianapolisban megmutatta, hogy tökéletesen ki tudja sakkozni a többieket, ha megszerzi az első rajtsort. Massa azzal, hogy maga mögött tartotta Alonsót, esélyt adott Schuminak a szökésre. A hétszeres világbajnok pedig zseniális versenyzést bemutatva viszsza sem nézett már, könnyedén lett első a viadalon. Ez volt a nyolcadik győzelme Franciaországban, s ezzel ő az első, aki ugyanazt a Grand Prix-t ennyiszer is meg tudta nyerni.

A Ferrari gyors és megbízható

Schumachernek még az is belefért, hogy egy boxkiállással többet iktasson be, mint spanyol ellenfele, akinek a nyara kezd hasonlítani a tavalyihoz, vagyis a futamgyőzelmek helyett inkább arra törekszik, hogy minél közelebb kerüljön ellenfeléhez, és a lehető legkevesebb pontot veszítse. Egy éve Kimi Räikkönen volt a vetélytársa, most pedig Schumacher.

A különbség a 2005-höz képest, hogy amíg egy éve a finn gyorsaságban tudta csak megverni Alonsót, kiegyensúlyozottságban nem, Schumi a Ferrarival megbízhatóan versenyez, és most már gyorsabb is ellenfelénél. A Scuderia még a szombat délelőtt füstölgő Ferrari-motort is úgy helyrehozta, hogy semmi gond nem volt vele a futam során.

„Ismét tökéletesen működött az autó, a szombat délelőtti gondnak szerencsére nyoma sem maradt – mondta a verseny után Schumi. – Azt nagyon sajnálom, hogy Felipe elveszítette a második helyét, de a lényeg, hogy mindketten a dobogón állhattunk. A következő két versenyre is meg akarjuk őrizni a formánkat, mostantól a fejlesztés sebessége döntheti el a vébét.”

A címvédő most időt kérne

A következő két futam pedig a Német és a Magyar Nagydíj lesz, előbbi két hét múlva következik, majd egy hétre rá rendezik meg hazánk viadalát. Addig nincs sok idejük a csapatoknak a változtatásra, a nagyobb módosításokat a mogyoródi futamot követő háromhetes szünetben hajthatják végre. Alonso minden bizonnyal jobban örülne, ha már most beiktatnának három hét szünetet, a Ferrari ugyanis nagyon elkapta a fonalat.

„Az autóval semmi gond nem adódott, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak – mondta a címvédő. – A második hely ilyen körülmények között szenzációsnak mondható, hiszen a gumik sem voltak tökéletesek. Azt gondoltam, hogy a rajtnál fontos lenne megelőzni Felipét, de mögötte sem veszítettem több időt Michaelhez képest, mintha szabadon autóztam volna. A feladat ezután már Felipe megelőzése volt, a verseny első két szakaszában azt próbálgattuk, kibír-e a gumi egy hosszú harmadik menetet.”

A futam alakulása alapján az abroncsok nem hagyták cserben a spanyolt, de a Ferrari mellett a Toyota is remekelt, ami azt mutatja, hogy a Bridgestone legalább olyan jó már, mint a Michelin. Ráadásul a rekkenő hőséget is elviseli, ami nem volt rá jellemző az elmúlt években.

A Ferrari újabb öt pontot faragott a hátrányából a konstruktőr-vb-n, miután Giancarlo Fisichella a dobogósokon kívül még az egyik Toyotától és McLaren-Mercedestől is kikapott, így csak három pontot szerzett csapatának. Ralf Schumacher az ausztráliai harmadik helye után idei második legjobb eredményét érte el, és ha nem megy tönkre Jarno Trulli fékje, a Toyota még jobb versenyt zárhatott volna.

Franck Montagny otthon búcsúzott el

A kölni székhelyű csapat a konstruktőrök között így is lehagyta a Saubert, amely az elrontott időmérése után Nick Heidfeld révén csak egy pontot gyűjtött. Többek között a Juan Pablo Montoya helyén induló Pedro de la Rosa is megelőzte McLaren-Mercedesével a németet; a spanyol jobb eredményt is el tudott volna képzelni, és bosszús is volt Mark Webber miatt, akit hiába támadott a verseny első szakaszában, az ausztrál – szerinte – nem szabályosan tartotta maga mögött.

A McLaren gyenge szereplése állítólag megijesztette Fernando Alonsót, akinek már aláírt szerződése van a 2007-es szezonra. A szóbeszéd szerint a spanyol jogászai már kiskaput keresnek, hogyan is lehetne semmmisnek tekinteni a megállapodást.

Amíg De la Rosa ezzel a futammal kezdte el idei szereplését, Franck Montagny hazai pályán, Magny-Cours-ban búcsúzott. A Super Aguri francia pilótája helyett a Német GP-n már a japán Jamamoto Szakon indul.

---- Tovább javította a rekordjait

Tovább javítgatta egyéni, valamint összesített Formula–1-es csúcsait a hétszeres világbajnok. A nyolcadik franciaországi diadala ugyebár egyedülálló, mint ahogy 150. dobogós helyezése is. Ehhez 241 GP-rajtra volt szüksége – 136 futamon állt az élen legalább egy körön át, és 88-on diadalmaskodott. A pole pozícióból 68-szor indult, az első sorból 111-szer. Emellett ez volt a 73. leggyorsabb köre, és 22-edszer ért el mesterhármast, azaz nyert az első rajtkockából úgy, hogy a versenyen is az övé lett a legjobb köridő. A legfontosabb szám azonban nála most a 17-es, ennyivel vezet még előtte Alonso a pontversenyben. ---- Pontok úsztak el a hibás fék miatt

Tovább javítgatta egyéni, valamint összesített Formula–1-es csúcsait a hétszeres világbajnok. A nyolcadik franciaországi diadala ugyebár egyedülálló, mint ahogy 150. dobogós helyezése is. Ehhez 241 GP-rajtra volt szüksége – 136 futamon állt az élen legalább egy körön át, és 88-on diadalmaskodott. A pole pozícióból 68-szor indult, az első sorból 111-szer. Emellett ez volt a 73. leggyorsabb köre, és 22-edszer ért el mesterhármast, azaz nyert az első rajtkockából úgy, hogy a versenyen is az övé lett a legjobb köridő. A legfontosabb szám azonban nála most a 17-es, ennyivel vezet még előtte Alonso a pontversenyben. ---- Előkészületek. Rosberg szombati motorcseréje után Liuzzi is hasonlóképpen járt, a Toro Rosso olasz sofőrje a 16. rajthelyről az utolsó kockába került emiatt.

Rajt. M. Schumacher könnyedén elhúzott a többiektől, mögötte Massa és Alonso óriási csatát vívott a második helyért. Az Estoril-kanyarban a Renault-pilóta visszavett, így a brazil a csapattársa mögött maradt.

1. kör. A pontszerző helyeken M. Schumacher, Massa, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Räikkönen, Fisichella, Webber sorrend alakult ki.

15. kör. M. Schumacher hét másodperces előnyt szerzett Massával szemben, az utóbbit olykor támadta Alonso.

Első boxkiállások. Massa 16., Alonso és Räikkönen 17-17., M. Schumacher, Fisichella, De la Rosa 18-18., Webber 19., Trulli 20., R. Schumacher 22., Heidfeld 25., Coulthard 29. kör. Ralf Schumit Räikkönen és Fisichella is megelőzte, De la Rosa Webber elé került.

26. kör. Räikkönen megelőzte Trullit, és a negyedik helyre lépett előre.

Második boxkiállások. A háromkiállásos taktikával versenyzők közül Räikkönen 32., Massa 34., De la Rosa 35., M. Schumacher és Trulli 38-38. kör, a két kiállással számolók közül Alonso 42., Fisichella 45., R. Schumacher és Heidfeld 46-46., Coulthard 53. kör.

40. kör. Trulli a boxutcában feladta a versenyt.

50. kör. M. Schumacher, Massa, Alonso, Räikkönen, R. Schumacher, Fisichella, De la Rosa, Coulthard, Heidfeld volt a sorrend.

Harmadik boxkiállások. De la Rosa 51., Massa és Räikkönen 53-53., M. Schumacher 55. kör. Massát Alonso, Räikkönent Ralf Schumacher, a második boxkiállásán áteső Coulthardot Heidfeld előzte meg, M. Schumacher megőrizte első helyét. ---- l A Renault vasárnap bejelentette, hogy végképp kiszáll a GPMA-szövetségből, amelynek megmaradt tagjai (Mercedes, Honda, Toyota, BMW) a jövőbeli motorszabályok miatt vitáznak a Nemzetközi Automobil-szövetséggel.

l Bernie Ecclestone szerint jövőre várhatóan csak egy-egy futam lesz Németországban és Olaszországban, a két másikat a Belga, illetve a Szuzukában rendezendő Csendes-óceáni GP helyettesíti majd (a Japán Nagydíjnak a hetvenes évek után visszatérő Fudzsi ad otthont). ---- Megszerezte első GP2-győzelmét Giancarlo Fisichella istállója – a Renault pilótájának neve alatt futó gárda Giorgio Pantanónak köszönhetően diadalmaskodott vasárnap délelőtt Magny-Cours-ban. Azaz akárcsak szombaton Timo Glock sikere révén, a legutóbbi futamon is egykori F1-es Jordan-pilótáé lett a dicsőség. Pantano fél másodperccel előzte meg Nelson Piquet Juniort, aki a második helyének köszönhetően feljebb jött a pontversenyben vezető Lewis Hamiltonra (a McLaren által kiszemelt angol az utolsó sorból rajtolva az ötödik helyig kapaszkodott fel). A Formula–1-es Fernando Alonso–Michael Schumacher küzdelemhez hasonló alakult ki közöttük is, csak ebben az esetben nem 17 pont a különbség, hanem csak 14 – tehát augusztus elején a Hungaroringen a GP2-ben is óriási csata várható.

GP2
7. állomás, Magny-Cours
2. verseny (28 kör, 123.324 km):
1. Giorgio Pantano (olasz, Fisichella) 40:55.180 (átlag: 180.782 km/óra), 2. Piquet Jr. (brazil, Piquet) 0.500 mp h., 3. Prémat (francia, ART) 9.667 mp h. A pontverseny élcsoportja: 1. Lewis Hamilton (brit, ART) 70 pont, 2. Piquet Jr. 56, 3. Prémat 48
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik