A pilótapiac mellett a csapatvezetők jövőjének sorsa is lázban tartja a szurkolókat, Jean Todt és Flavio Briatore maradása ugyanis hatással lehet a versenyzők döntésére is.
IMAGO
Flavio Briatore (balra) és Jean Todt a boxutca két karizmatikus alakja, szüksége van rájuk a csapatuknak
IMAGO
Flavio Briatore (balra) és Jean Todt a boxutca két karizmatikus alakja, szüksége van rájuk a csapatuknak
A következő hetekben, hónapokban nemcsak a világbajnokság alakulása tartja lázban a Formula–1-es rajongókat, hanem az is, hogyan alakulnak át a csapatfelállások a 2007-es idényben. Főleg Michael Schumacher és Kimi Räikkönen jövője foglalkoztatja a közvéleményt, a német a visszavonuláson gondolkozik, döntése pedig többek között a finn jövőjét is befolyásolhatja.
Schumi a szeptember 10-i Olasz Nagydíj hétvégéjére ígérte a végső döntését, ekkor valószínűleg kiderül a Ferrari 2007-es felállása is. F1-es bennfentesek véleménye szerint akkor sem marad csúcspilóta nélkül a Ferrari, ha a német visszavonul, hiszen erre az esetre van meg B-tervként a Räikkönennel aláírt megállapodás. A finn állítólag olyan opciós szerződést kötött a Ferrarival, amely szerint ha Schumi távozik, számára azonnal szabaddá válik a hely. A Renault pedig éppen ezt akarja kihasználni, és addig alkalmazná Räikkönent, amíg Schumacher a Ferrarinál marad.
Ám a Scuderia jövője nem csak a pilóták kérdése miatt átláthatatlan, Jean Todt csapatvezető sem döntötte még el, hogy marad-e még egy évig, vagy nyugdíjba vonul. Pedig a jelenléte hasonlóan fontos a Ferrarinál, mint Schumacheré, sőt a francia szakember döntése várhatóan befolyásolja a hétszeres világbajnokét is. Ha ugyanis Todt a maradás mellett dönt, vélhetően Schumi is kevesebbet hezitál, és szívesen igent mond, főleg az idei remeklés után. Ha viszont Todt úgy dönt, hogy távozik, Schumacher alaposabban átgondolhatja, megéri-e maradnia. Ekkor ugyanis vezetőségi válság alakulhat ki, az istálló pedig ugyanúgy visszaeshet mint tavaly, és nem biztos, hogy a német vállalja, hogy egy-két gyengébb idénnyel zárja le pályafutását.
Flavio Briatore, a csapatvezető-piac másik kérdéses alakja szerint Schumacher biztosan folytatja 2007-ben. „A versenyszellem mindig átjárja, az idén is ő az egyik legjobb – mondta Briatore. – Ha viszszavonul, megbánja, mert nem lesz képes úgy felkelni reggelente, hogy nincs mit csinálnia.”
Briatore maga sem döntötte még el, hogy a Renault kötelékeiben marad-e. A Räikkönennel folytatott tárgyalásokat nem is bízza rá Alain Dassas, a csapat elnöke, maga intézi az ügyet addig, amíg Briatore el nem kötelezi magát hosszú távra. Az olasz csapatfőnök a Francia GP hétvégéjére ígérte a válaszát, de akkor semmit sem jelentettek be. A Német GP-re már hivatalos eredményt ígértek, és amint arra Briatore és Dassas is utalt, az olasz várhatóan az istálló élén marad.
Extra hírek
A Hockehneimring és a Nürburgring vezetői megegyeztek arról, hogy felváltva rendezik meg a Német Nagydíjat, így ha Bernie Ecclestone áldását adja az üzletre, 2007-ben és 2009-ben a Nürburgring, 2008-ban és 2010-ben Hockenheim ad otthont az egyetlen németországi F1-es futamnak.
Az FIA betiltotta a Sauber-BMW-ken a Francia Nagydíjon látott légterelő „tornyokat”, amelyek a hátsó szárny hatásosabbá tételére szolgáltak – az indoklás szerint zavarják a pilótát a kilátásban.
A szóbeszéd szerint az idény végén elhagyja az F1-et a Toyota tesztpilótája, Olivier Panis, és a német túraautó-bajnokságban szereplő Mercedes-istállónál folytatja pályafutását.
Fernando Alonso azt tervezi, hogy a télen Oxfordból a svájci Vaud kantonba, Michael Schumacher szomszédságába költözik – ezzel kedvezőbb adózási feltételekhez jut.