A 25 pontos hátrányából az előző két versenyen nyolcat lefaragó Michael Schumacher Hockenheimben tovább csökkentené Fernando Alonso előnyét, de a spanyol pilóta nyilván nem adja könnyen a bőrét a Magyar Nagydíj előtti utolsó vb-állomáson.
DPPI
Jelenleg Michael Schumacher van a helyes nyomvonalon, Fernando Alonso célja, hogy visszaszerezze a lélektani elônyt
DPPI
Jelenleg Michael Schumacher van a helyes nyomvonalon, Fernando Alonso célja, hogy visszaszerezze a lélektani elônyt
A Magyar Nagydíj előtti utolsó versenyt rendezik meg a hét végén Hockenheimben. A Német GP eredményétől függően kulcsfontosságúvá is válhat a hungaroringi viadal, hiszen Michael Schumacher nálunk akár át is veheti a vezetést a vb-pontversenyben. Ehhez a győzelmi sorozata folytatása mellett az kellene a hétszeres világbajnoknak, hogy a spanyol kiessen Németországban, majd ugyanúgy leszerepeljen nálunk, mint tavaly, amikor csak a 11. lett.
Persze mindez fordítva is elsülhet, ha Alonso győz Hockenheinben, és Schumi kiesésével tízet hozzátesz jelenlegi, 17 pontos előnyéhez, 27 pontos fórral jön hozzánk. Itt pedig akár újabb tízzel megfejelheti a különbséget, és ezzel gyakorlatilag el is döntheti a világbajnokságot.
Vélhetően egyik véglet sem fog megvalósulni, és Alonso előnye vagy marad ekkora, vagy csak kismértékben csökken tovább. Ez pedig jót tenne a Magyar Nagydíj iránt mutatott érdeklődésnek. Természetesen mindkét pilóta fejében megvan a számára aktuális forgatóköny, és ahogy annak ilyenkor lennie kell, bombabiztosak a dolgukban.
„Nagyon jól indult az idényünk, felépítettük az előnyünket, már csak be kell fejezni, amit elkezdtünk – mondta Alonso. – A Ferrari most belelendült, és a mi feladatunk, hogy megingassuk. Nagyon fontos lenne győzni Hockenheimben, Michael hazájában. Itt nemcsak az előnyünk növelését jelentené a diadal, hanem lélektani fölénybe is kerülnénk.”
Szavazás
A spanyol hisz benne, hogy az elmúlt versenyeken a Bridgestone gumik révén technikai fölénybe kerülő Ferrari nem sokáig élvezi teljesítménybeli előnyét. A franciaországi kánikulában a Ferrari lágy keverékű Bridgestone-t használt, a Renault viszont a kemény Michelinben bízott. Emiatt Alonso gumijai tovább bírták, eggyel kevesebb boxkiállásból megoldotta a versenyt, és meg is előzte Felipe Massát. Michael Schumacherrel szemben viszont esélye sem volt, azt pedig már nem tudjuk meg, hogy mi lett volna abban az esetben, ha Alonso a rajt után nem ragad be Massa mögött. A Renault gumijainak lágy keveréke szóba sem jöhetett, mert csak akkor használható tökéletesen, ha már sok gumi lerakódott az aszfaltra, de az éjszakai vihar reggelre lemosta a korábban felhordott réteget.
„A gumik fontosak, de nem csak ezeken múlik a verseny, az egész autónak jól kell működnie, szerintem nem csak az abroncsaink miatt tudtuk megverni a Renault-t az előző két versenyen – mondta Schumacher, aki Mannheimben szerepelt a pilóták fociválogatottjával gálameccsen, és bombagólt szerezve vette ki részét a győzelemből. – Mindenesetre gyorsan változnak az erőviszonyok, amíg lehet, tartanunk kell teljesítménybeli előnyünket, hogy faraghassunk ponthátrányunkból. Ha úgy folytatódik a hét, mint ahogy a focipályán elkezdődött, akkor már nem leszünk szomorúak.”
A Ferrarinak előnyt jelenthet ama speciális lengéscsillapító használatának a betiltása, amelyet ugyan mindkét istálló használt, de a Renault produkcióját nagyobb mértékben meghatározta. Giancarlo Fisichella, a Renault olasz pilótája már ki is fejezte aggodalmát, szerinte csapata teljesítményét vissza fogja vetni az eszköz betiltása. ---- Szerda éjszaka Kölnben aláírta hároméves motorszállítási szerződését a Williams és a Toyota, így 2007-től 2009-ig a japán gyár erőforrásait használja a grove-i alakulat. A megállapodást már júniusban megkötötte a két fél, de papíron csak ezen a héten vált hivatalossá az üzlet. Ezzel a Williamsnek az idei, Cosworthtal közösen teljesített, átmeneti idény után újra hosszú távú szerződése lesz, és a csapatvezetés azt reméli, hogy ismét képes lesz a világbajnoki címekért csatázni. A Toyota, amely az idén a saját gyári csapata mellett a Midlandet is ellátja erőforrásaival, ugyanazokat a hajtóműveket szállítja majd Sir Frank Williams gárdájának, mint saját istállójának. A hároméves szerződés azt jelenti, hogy a Toyota korábbi fenyegetéseivel ellentétben nem hagyja el teljesen az F1-et a 2007-es idény után (erről akkor volt szó, amikor az FIA felvázolta a motorfejlesztések teljes befagyasztását).
„Ez a megállapodás a Williams következő fénykorának alapköve – mondta Sir Frank. – Büszkék és hálásak vagyunk amiatt, hogy ekkora gyár áll mellénk. Ezzel minden adott ahhoz, hogy visszajussunk a csúcsra.”
A Williams kilenc konstruktőr-világbajnoki címet nyert fennállása során, a nyolcvanas években kettőt a másik nagy japán gyár, a Honda támogatásával. A Toyota vezetői örülnek, hogy a Midland után nagy csapattal tudtak megállapodni, így könnyebben le tudják mérni saját teljesítményüket, és a szoros együttműködés a saját fejlődésüket is felgyorsíthatja.
A Midland így motorszállító nélkül maradt, de jó esélye van a Cosworthtal való megállapodásra, esetleg egy évre a Mercedes vagy a Renault is felajánlhatja erőforrását, ha cserébe a csapat alkalmazza Lewis Hamiltont vagy Heikki Kovalainent.
A Williams eddigi motorszállítói
Gyártó
Időszak
Győzelmek
Legjobb vb-helyezés
Ford
1973–1983
17
1. (2x)
Honda
1983–1987
23
1. (2x)
Judd
1988
0
7.
Renault
1989–1997
63
1. (5x)
Mecachrome
1998
0
3.
Supertec
1999
0
5.
BMW
2000–2005
10
2. (2x)
Cosworth
2006
0
?
Toyota
2007–2009
?
?
---- Kimi Räikkönen meglátogatta a stuttgarti Mercedes-múzeumot, ahol sajtótájékoztatón elmondta, még nem írt alá egyik csapathoz sem. A finnért a Ferrari, a Renault és a McLaren is versenyt fut, és bár hónapokkal ezelőtt elterjedt a hír, hogy megállapodott a Ferrarival, most kiszámíthatatlan, mi lesz a végső döntés.
„Sokat nevetek magamban, amikor arról olvasok, hogy megállapodtam ezzel vagy azzal, egyesek nálam is jobban tudják, mit fogok csinálni – mondta Räikkönen. – Majd amikor aláírok, mindenki tudni fogja, hol folytatom. Addig nincs igazán miről beszélni. Sokan azt gondolják, hogy a pénz dönti el, hova megyek, de az ajánlatok között minimális a különbség. Valójában előre el kell döntenem, melyik csapatnál látom a legtöbb esélyt arra, hogy világbajnok legyek. Ez óriási dilemma, hiszen az erőviszonyok csak jövőre alakulnak ki, akkor derül ki, hogy jól döntöttem-e.”
Egyes információk szerint Räikkönen már a Magyar Nagydíjon bejelenti, hogyan tovább, de a finn erre kis esélyt lát. A három csapat egyaránt ráér a döntéssel, így a pilóta a lehető legkényelmesebb helyzetben van. Az is előfordulhat, hogy szeptember közepén dönt csak, azután, hogy Michael Schumacher is elhatározásra jut a visszavonulását illetően.