Michael Schumacher szerint a Renault-nak hiányozni fog a speciális lengéscsillapító, Fernando Alonso szerint viszont nem. Az igazság talán sohasem derül ki, és a címvédő teljesítményétől függ, beszélnek-e róla a jövőben.
EPA
Fernando Alonso és Michael Schumacher közül elôbbi örült jobban a nyári szünetnek, a német azt szerette volna a legjobban, ha a Magyar GP-t azonnal követi az isztambuli futam
EPA
Fernando Alonso és Michael Schumacher közül elôbbi örült jobban a nyári szünetnek, a német azt szerette volna a legjobban, ha a Magyar GP-t azonnal követi az isztambuli futam
A Renault ellensúlyos lengéscsillapítójáról folyton azt találgatják a szakemberek és a szurkolók, vajon mekkora szerepe lehetett a Renault sikereiben. A szerdán végleg betiltott eszközt a Német és a Magyar GP-n is nélkülözte a csapat, és amíg Hockenheimben szenvedett az autójával Fernando Alonso, Mogyoródon az esőben nem hiányzott neki a megoldás.
A hátralévő öt futamon a vb-t jelenleg tízpontos előnnyel vezető Alonso el is veszítheti vb-címét, és ha ez megtörténik, sokan az eszköz betiltását is kulcsmomentumként fogják emlegetni a Michael Schumacherrel vívott párharcban. Alonso a jelek szerint nem izgatja magát a szerdai döntés miatt, továbbra is állítja, az eszköz nélkül is erős marad.
„Hockenheimben a guminkkal volt baj, az összes teszten, amelyen a speciális lengéscsillapító nélkül mentünk, jó eredményeket értünk el – mondta Alonso. – Nem érzem a különbséget, a csapat keményen dolgozik, hogy egyéb fejlesztésekkel még gyorsabbá tegye az autót. Ami a magyarországi kiesésemet illeti, nem estem kétségbe, kétévente egy műszaki hiba a legjobbaknál is belefér. Úgy érzem, az idény legnehezebb szakaszán már túljutottunk, és jobbak leszünk a Ferrarinál.” Michael Schumacher szerint a Renault-t nagy csapás érte az ellensúlyos lengéscsillapító betiltásával, és ha nem lesz balszerencséje, megszerzi nyolcadik világbajnoki címét. Elkiabálni azonban semmit sem akart.
Szavazás
„A legutóbbi versenyeken egyértelművé vált, hogy gyorsabbá váltunk a Renault-nál, persze csak száraz pályán – mondta Schumi. – A lengéscsillapítójuk hatásáról igazából semmit sem tudok, de biztosan sokat számít nekik, ha annyira erőltették Németországban és a Magyar Nagydíj előtt. Indianapolisban szinte egy csapásra megváltoztak az erőviszonyok, bármikor visszaállhat az előző helyzet. Remélem, azért nem fog.”
Schumacher azt is elárulta, hogy a Ferrari elmúlt versenyeken mutatott formája miatt jobb lett volna, ha nem iktatják be a nyári szünetet, ami esetleg megtörheti az istálló lendületét.