Az idegek harca. Röviden így lehetne összefoglalni, ami a hét végén az ifjabb Tóth János, Bahor Bea, valamint a Benik Balázs, Varga István kettősre vár. A két páros közül az egyiket a 39. Allianz Hungária-rali végén abszolút bajnokká koronázzák. Ifjú Tóth nyolc ponttal vezet, Benik viszont nem adja fel. Sőt matematikailag még Spitzmüller Csabának is van esélye a győzelemre, de ehhez mindkét riválisának ki kellene esnie. Márpedig ők nem erre készülnek. Hanem arra, hogy nyernek Pécsett.
Mirkó István
Ifjabb Tóth János szerint sem üldözöttnek, sem üldözônek lenni nem könny? feladat
Mirkó István
Ifjabb Tóth János szerint sem üldözöttnek, sem üldözônek lenni nem könny? feladat
– Már a legutóbbi, budapesti viadalon megnyerhette volna a bajnokságot. Mekkora csalódást okozott önnek, hogy nem sikerült? – Őszintén mondom, nem gondolkodtam rajta túl sokat, hogy Budapesten bajnok lehetek – mondta ifjabb Tóth János. – Talán megéreztem, hogy lesz valami probléma, nem tudom. Lelkileg persze megviselt, de hála Istennek még van esélyünk arra, hogy megnyerjük a bajnokságot.
– Üldözöttnek jobb lenni vagy üldözőnek? Mindkettőt próbálta már. – Az üldöző feladata egyértelműbb: rápattanni a gázra, és a maximum maximumát nyújtani. Ám ha nyolc pont előnyöd van, lehetőség adódik gondolkodni. De így is el kell kapni a ritmust. Szóval a végső konklúzió az: sem üldözőnek, sem üldözöttnek lenni nem könnyű feladat.
– Voltak futamok az idén, amelyeken tizedek, másodpercek döntöttek. Menet közben lehet számolgatni? Egyáltalán ilyen kis különbségeket megérez az ember az autóban ülve? – Dehogyis! Azt érzed, hogy jól vagy rosszul mész-e, de azt nem, hogy ez a második, vagy a nyolcvanhatodik helyhez elég.
– Legutóbb ugyanígy a záró verseny döntött a bajnoki címről. Hozzá lehet szokni ezekhez az éles helyzetekhez?
Ifj. Tóth János
Született: 1968. augusztus 22., Siófok Magassága/súlya: 170 cm/70 kg Navigátora: Bahor Bea Egyesülete: Janika Rally Team Autója: Peugeot 307 WRC Első raliversenye: 1990, első osztály Legjobb eredményei: 7x abszolút magyar ralibajnok (1995, 1996, 1997, 2000, 2001, 2002, 2005) ralikrosszbajnok (1989)
– Igen, hiszen egész évben ezt gyakoroljuk. Nemcsak az idényzáró szoros – bár azon kétségtelenül több múlik –, az összes futam az. A pályák évek óta ugyanazok, az autók majdnem egyformák – az egyik ebben, a másik abban jobb – úgyhogy igazi különbségek a gumiválasztásból adódnak, és abból, mennyire tudod a saját stílusodnak megfelelően beállítani az autót.
– Tavaly az eső is közbeszólt. Pécsett veszített vizes pályán, pedig nagy előnnyel kezdte a második napot. Megismétlődhet ez? Tart az esőtől? – Minden megismétlődhet, bár az idén esőben is voltak jó pillanataink. Hiszem, hogy vizes pályán is tudunk gyorsan menni.
– Mi dönthet az ön javára? – Ha higgadtan tudok versenyezni, de megérzem a pillanatot, mikor kell rálépni a gázpedálra, és ezt meg is tudom tenni.
Az idény eddigi futamain Lássuk, miként alakult az idény eddig – pusztán számszerűen. A két fő esélyes ob-futamokon elért helyezéseit és az ezekért járó pontokat (zárójelben) gyűjtöttük össze.