A hétvégén útjára indul a rali-világbajnokság 2007-es szezonja, amely 16 futamból áll, de mivel csak három gyári istálló indul el, első pillantásra nem tartogat sok izgalmat.
AFP
Sebastien Loeb az idén is esélyese a sorozatnak, kérdés, hogy az új Citroën C4-es partnere lesz-e a klasszisnak
AFP
Sebastien Loeb az idén is esélyese a sorozatnak, kérdés, hogy az új Citroën C4-es partnere lesz-e a klasszisnak
A francia Sebastien Loeb tavaly az idény első 12 versenyéből nyolcat megnyert, négyen harmadik lett, még úgy is megszerezte a világbajnoki címet, hogy az utolsó négy futamon kartörés miatt el sem indult.
Pedig tavaly nem is gyári Citroënnel versenyzett: a Kronos-istálló által kezelésbe vett Xsarával hódított. A gyár a C4-es tesztelésével volt elfoglalva, a franciák új WRC-je Monte-Carlóban mutatkozik be versenykörülmények között.
Loeb fő ellenfele ezúttal is Marcus Grönholm lesz, az idény végén nagy hajrájával a franciát egy pontra megközelítő finn végül egyetlen győzelemmel aratott kevesebbet legfőbb vetélytársánál, és a konstruktőrök között vb-címhez segítette a Fordot. A finn számára az jelentheti a fő esélyt, hogy Loebnek talán nem megy az új konstrukcióval, Grönholm pedig a jól megszokott Fordjával támadásra készül.
A harmadik gyári gárda, a Subaru továbbra is bízik a tavaly hatalmasat csalódó Petter Solbergben, aki tiszta lappal indul, a Pirelliről BFGoodrich gumikra való váltástól pedig azt reméli, hogy ismét a győzelmekért csatázhat.
A dobogós helyekért a félgyári csapatok pilótái is harcba szállnak majd, de ugyanezt nem lehet elvárni a 2008-as programjára az idén néhány beugrással készülő Mitsubishi vagy Suzuki csapatától.