Pluszszakaszt kellett beiktatni uk a programba az Argentin rali szervezőinek, miután pénteken csak a késő esti szuperspeciálist tudták megtartani. Amint arról már hírt adtunk, a Buenos Airesben megtartott prológ után a versenyzőpárosok és gépeik nem érkeztek vissza idejében Córdobába, a verseny központjába, mert a viharok miatt hét órát késtek a repülőgépek. Először úgy tűnt, „csak” öt szakaszt törölnek, végül azonban hetet kellett, úgyhogy csak az esti szuperspeciális zajlott le a tervek szerint.
A két sprintszakasz (vagyis az első nap) után a duplázó Mikko Hirvonen állt az élen – igaz, előnye nem volt éppen meggyőző –, a rendezők pedig kénytelenek voltak plusz egy szakaszt beiktatni a programba (a 20-as gyorsasági pályáját kétszer teljesíti a mezőny), mert különben nem lett volna elég hosszú a verseny ahhoz, hogy teljes pontszámot kapjanak a pilóták. Márpedig aki eddig eljött, nemigen akar felezett pontokkal hazatérni.
Az ugratóiról és vízátkeléseiről híres viadal első, „valódi” napján (szombaton) lapzártánkig öt gyorsasági szakaszt rendeztek meg, és ezek a világbajnoki címvédő Sebastien Loeb egyértelmű fölényét hozták. A francia mind az ötöt megnyerte, és 15.4 másodperces előnyt kovácsolt az őt lelkesen üldöző Marcus Grönholmmal szemben.
A fent említett két pilótán kívül a mezőny harmadik aktív világbajnoka, a századik subarus vb-futamát ünneplő Petter Solberg állhat fel a dobogóra, és esetleg Mikko Hirvonen, akinek van némi esélye arra, hogy beérje az előtte lévőket. Mögötte „néma csend”. Az ötödik helyen száguldó Dani Sordo hátránya már majdnem 40 másodperc, úgyhogy ha az előtte állókkal nem történik valami nagy baj, már aligha érheti be őket.