„Felért egy győzelemmel ez a ne gyedik hely” – sóhajtott Talmácsi Gábor a Francia Nagydíj végén, és nem véletlenül mondta, amit mondott. A magyar vb-bronzérmesnek az idén még nem volt annyi gondja a motorjával, mint ezen a hétvégén, és ez még akkor is igaz, ha a versenyre sokat javult az Aprilia az időméréshez képest.
Talán fölösleges ecsetelni, mennyire elégedetlen volt Talmácsi szombati nyolcadik helye után. A motor beállítása rosszul sikerült, és a gép egyszerűen nem volt hajlandó normálisan befordulni a kanyarokba. Egész délután dolgoztak, de hiába, a jármű még a reggeli bemelegítésen is rakoncátlankodott: majdnem kiesett a pilóta alól a kanyarokban.
Kockáztatni kellett.
Változtattak a beállításokon, kevesebb súlyt helyeztek a gép elejére, mindez azonban azért volt rizikós, mert a felvezető körben lehetett csak kipróbálni. Szerencsére a motor jobban kezelhetővé, Talma pedig motiváltabbá vált. (Némi háttérinformáció: az első két viadalon a magyart segítette egy spanyol mérnök, aki az utóbbi két futamon már két csapattársa körül tevékenykedett. Nos, ez a szakember most újra akcióba lendült, és a következő versenytől visszatér Talmácsihoz, aki mellett így tovább nő a hozzáértő szakemberek száma.)
De térjünk vissza a versenyhez! Következett a start: a magyar a nyolcadik helyről várta a szabad jelzést, ám a megfelelő pillanatban hiába engedte fel a kuplungot, az csúszott tovább, úgyhogy a jó rajtjairól ismert pilóta visszacsúszott a 12. pozícióba. Tudatosan, fokozatosan zárkózott egyre feljebb, és bár csapattársa, Hector Faubel feltartotta, nem jelentett számára leküzdhetetlen akadályt. Talmácsi látta maga előtt a négytagú élbolyt, és megindult, mintha dróton húznák.
A lelkesedés azonban nem volt elég – sőt mögötte támadásba lendült egy nyolctagú csapat. Előtte egy lekörözött, aki alig akarta elengedni, mögötte a fiatal trónkövetelők. Talmácsi tudta, hogy egyetlen esélye van, ha valahogy meglép tőlük, és nem bocsátkozik különcsatákba. Pablo Nieto megelőzte, Talma visszajött, és attól kezdve mindig tartotta a biztonságos távolságot.
Ezt az ütközetet ő nyerte meg, miközben az élen ötből immár negyedszer esett ki az idény egyik leggyorsabb pilótája, Mattia Pasini. A futamgyőzelem Sergio Gadeáé lett (pályafutása során először pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán), ami egyben azt is jelenti, hogy az eddigi öt futamon öt különböző győztest avattak – vagyis a mezőny rendkívül sűrű.
Rossz hír viszont Talmácsi szempontjából, hogy a vb-éllovas Lukas Pesek száguldott át másodikként a célvonalon (így kilencpontosra növelte előnyét), a harmadik Bradley Smith viszont a pontversenyben nem zavar sok vizet: neki ez volt pályafutása első dobogós pozíciója. Igaz, mindössze 16 éves…