Benik Balázs ült a földön, az ar cát a tenyerébe temette, és nemigen akarta elhinni, hogy ez vele történik. Megnyerte az első három gyorsaságit, a negyediken azonban elpártolt mellőle Fortuna: bal hátsó defektet kapott a szakasz ötödik kilométerénél. Két lehetősége volt: kicseréli a lyukas gumit, és veszít mintegy három percet, vagy végigmegy, lesz, ami lesz alapon. Utóbbi mellett döntött, és bár csak egy perccel autózott rosszabbul, mint legfőbb riválisa, Turi Tamás, ezzel egy időben mindent elveszített. A felni csonkjain, szikrázó kerékkel érkezett meg a célba, és amikor az angol mérnök elkezdte ingatni a fejét, már tudta, itt a vég. A futómű olyan mértékben sérült, hogy lehetetlen lett volna folytatni a versenyt.
Turi Tamás vette át a vezetést, és vigyázott is rá nagyon: ami abban nyilvánult meg, hogy a következő körben a nagy ugratóról még messzebb repült, mint előtte bármikor. No igen, van, aki egyszerűen nem tud lassan menni… A pilóta azt mondta, ezúttal szerencséjük volt (egy defekt azért becsúszott), és összetehetik a kezüket, hogy a Fabia WRCnek nem lett semmi baja. A pályák ugyanis eléggé gyilkolják a versenygépeket, a rendezők csak az első napon harminc kiesőt regisztráltak (köztük volt a topkategória pilótái közül Spitzmüller Csaba és Tagai Tamás, az A8-as pontversenyben élen álló Hideg Krisztián – mindhármójuk autójának a kereke tört ki – és az N-csoportos címvédő Matics Mihály is).
De visszatérve az élen állókra: Turi mögött a második helyet Herczig Norbert foglalja el (igazuk volt azoknak, akik azt mondták, hogy a Subarunak fekszenek majd ezek a pályák), aki a legutóbbi versenyhez hasonlóan váltógondokkal küszködik. Az időeredmények alapján Herczig a harmadik helyet foglalta volna el, ám mivel megállt ellenőrizni, hogy a lángoló autójukat éppen oltó Spitzmülleréknek nincs-e nagyobb bajuk (szerencsére nem volt), az ott elvesztegetett 25 másodpercet jóváírta számára a felügyelőtestület, a nap végén elfoglalta az őt megillető pozíciót Turán Frigyes előtt.
Turán valószínűleg így sem elégedetlen, egyrészt a hátránya (17.1 másodperc) egyáltalán nem behozhatatlan, másrészt nyert egy gyorsasági szakaszt (a napi utolsót), és a defekt miatt összeszedett egyperces hátránya ellenére dobogós pozícióban van.
Botka Dávid remek teljesítménnyel „kakukktojásként” (az A8-as kategória képviselőjeként abszolút negyedik helyen) befurakodott a WRC-sek közé, akik közül mögötte a rendkívül rutinosan versenyző és a napot defekt nélkül megúszó Vizin László, majd pedig ifjabb Érdi Tibor (egy defekt) és az egész nap szervó nélkül közlekedő Borsi Gergő következik.
A „hogyan ússzuk meg a szakaszokat defekt nélkül” elnevezésű népi társasjáték vasárnap négy gyorsaságival ér véget.