Másfél héttel a Statoil OTP Garancia-rali előtt a hazai autósport-szövetség engedélyezte, hogy az előzetesen kiadott versenykiírással ellentétben töröljék a szombathelyi viadal második napját. A rendezőknek ugyanakkor lehetőséget adtak arra, hogy átalakítsák az első napi (szombati) programot, hogy a verseny teljes pontszámmal értékelhető legyen az országos bajnoki sorozatban. Az ok: az előzetesen kiadott temészetvédelmi hatósági engedély ellen a nemzeti park fellebbezett, mert utóbb már nem akarta, hogy versenyautók száguldjanak a területén, az illetékes minisztérium pedig helyt adott a fellebbezésnek. Hogy egy kicsit világosabb legyen az ügy: a szombathelyi viadal mezőnye az elmúlt két évben áthaladt az Őrségi Nemzeti Park területén, és ebből soha semmiféle gond sem volt. Sőt a szervezők együttműködtek a park vezetőivel: fizettek a pályák (az erdei utak) használatáért, és ebből az összegből a park rendet tartott az erdőben. Az idén ez az együttműködés megszakad: a ralisok a hét végén már az új program szerint járják be a pályákat, a nézők pedig szegényebbek lettek néhány látványos gyorsasági szakasszal