Carlos Ghosn, a Renault igazga tója szerint 2005 és 2006 világbajnok istállójának akkor is vis sza kell jutnia a legjobbak közé 2008ban, ha esetleg nem sikerül viszszaszereznie a McLarentől Fernando Alonsót. A francia gyár első embere azután mondta el véleményét, hogy az istálló vezetőségéből Flavio Briatore csapatfőnök és Pat Symonds műszaki vezető egyaránt úgy nyilatkozott, a Renault-nak szük sége van a spanyolra, és amint lehet, újra szerződtetni akarják a kétszeres vb-elsőt.
„A Formula–1-ben a siker mindig a csapatmunkán múlik –mondta Ghosn, akinek szavai kísértetiesen hasonlítanak Briatore téli mondataira, amelyeket a csapat ünnepélyes évadnyitóján mondott. – Tökéletes autó szükséges, remek kasztni, motor, gumik, hathatós együttműködés és persze a pilóta. Ám hiába van nálunk a legjobb versenyző, ha nem tudjuk megteremteni számára a legjobb feltételeket. Elvárom a csapattól, hogy a legmagasabb szinten versenyezzen, ha nem is vagyunk elsők, másodiknak kell lennünk, de az idén már ez sem valósulhat meg. A csapat ügyeit Alain Dassas és Flavio Briatore intézi, pontosan tudják, mi kell a győzelemhez, amelynek nem szabad egyetlen emberen múlnia.”
A Renault szurkolói a jövő héten Monzában sem számíthatnak arra, hogy Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen a győzelemért csatázik, az élen továbbra is a Ferrari és a McLaren pilótáinak küzdelme várható. A McLaren a negyedik, utolsó tesztnapon is megszerezte a legjobb köridőért járó elismerést, ami ez esetben valóban tiszteletre méltó. Monza vonalvezetése ugyanis papíron a Ferrarinak kedvez, de a Scuderia úgy sem tudta megverni a McLarent pénteken, hogy a vb-pontverseny harmadik helyén álló Felipe Massát „eresztette ös sze” az idei „egyautós” szabály miatt ritkán autóba ülő Pedro de la Rosával (a MotoGP hétvégi futamának otthont adó Misanóval ellentétben Monzában egész nap hét ágra sütött a nap, az időjárás pénteken nem zavarta a tesztelőket). Persze mint mindig, ezúttal is a csapatok titka volt, hogy milyen programot végeztek, és kön nyen lehet, hogy egy hét múlva totális lesz a Ferrarifölény.
A legvalószínűbb azonban az, hogy a többi nagydíjhoz hasonlóan nüansznyi lesz a különbség a két autó és a négy pilóta között. Azt ezúttal is lehetetlen megtippelni, kinek a javára…