Marcus Grönholm igazi hideg vérű finn. Ritkán jut eszébe ilyesmi annak, aki az esetlen mozgású, langaléta férfira pillant, pedig Grönholmnak akkor is maximum harmincat ver a szíve percenként, amikor nagyon felidegesíti magát, vasárnap pedig végképp bizonyította, hogy kötélből vannak az idegei. A napot 1.7 másodperces hátránnyal kezdte a címvédő Loebbel szemben (aki a világbajnoki trófeáért folytatott küzdelemben is a legfőbb riválisa), és sokkal nagyobb különbség később sem volt köztük. Sőt az utolsó néhány szakaszon már csak tizedek – a verseny végére, vagyis 353.56 gyorsasági kilométer megtétele után három tizedmásodperc (!) maradt a különbség, Grönholm javára.
Tudják, mennyi az?
Körülbelül 7.5 méter, vagy ha úgy jobban tetszik, két autóhossz… Lássuk be, ez nem valami sok, már-már kiszámíthatatlan. A két világbajnok nem is számolgatott az új-zélandi viadal záró napján. Mindketten mindent beleadtak – ez abból is látszik, hogy mögöttük a többiek fényévnyi távolságra maradtak le –, és maguk is izgatottan várták, mi sül ki ebből.
Grönholm végül négy részsikert aratott, míg Loeb hármat, köztük az utolsót is (négy tizeddel). Ám ez nem változtatott a tényen, a végén meg kellett elégednie a második pozícióval. És még csak nem is hibáztathatja ezért senki, hiszen mindent megtett a siker érdekében.
Grönholm pedig önfeledten ünnepelt. A 39 éves finn sorozatban ötödször nyerte meg az új-zélandi viadalt (ezzel immár egyedüli rekorder, mert eddig Carlos Sainzcal holtversenyben állt), és tíz pontra növelte az előnyét az összetettben.
„Elképesztő küzdelem volt, és ez a győzelem növelte a világbajnoki esélyeimet – mondta Marcus Grönholm a célban. – Ez volt a legszorosabb csata életemben, jó érzés volt megnyerni. Ezen a napon egyetlen apró hiba sem fért bele, még egy melléváltás sem… A csapat ott állt a szakasz céljában, mindenki izgatottan várta, mi lesz a küzdelem vége. Jó, hogy megoszthattam velük az örömömet.”
A mostani volt Grönholm pályafutásának harmincadik vb-futamgyőzelme, és mindennél nagyobb szüksége volt rá, ha meg akarja nyerni a világbajnokságot. Ugyanis négy aszfaltverseny következik a versenynaptárban, amelyek – nem titok – Loebnek fekszenek jobban.