Az Olasz Nagydíj hivatalos időmérő edzése után úgy tűnik, a valóságot tükrözték a múlt heti monzai teszteredmények, azaz a McLaren-istálló tényleg talált valamit, amivel legyőzheti a Ferrarit a maranellóiak hazai futamán. Az előzetes jóslatok szerint a gyors pálya a Scuderia F2007eseinek fekszik igazán, de Felipe Massa és Kimi Räikkönen szombaton képtelen volt tartani a lépést Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal.
Főleg a spanyol volt elemében, a címvédő a péntek délutáni szabadedzés óta megállíthatatlan. Szombaton megnyerte a délelőtti szabadedzést, és az időmérő mindhárom szakaszában megverte ellenfeleit. Idei második pole pozícióját szerezte meg, a Monacói Nagydíj után indulhat ismét az első rajtkockából.
Akárcsak a hercegségben, itt is Hamilton startol majd mellőle, miközben a ferrarisok a fejüket vakarják, miért nem tudták tartani a tempót az „ezüstnyilakkal”. Räikkönent ráadásul a BMW-s Nick Heidfeld is megverte, így csak az ötödik rajtkockából várja a zöld jelzést.
A finn gyengébb teljesítményére magyarázat lehet a délelőtti szabadedzésen történt balesete. Az Ascari-kombináció előtt féktávon megcsúszott a kocsija, kivágódott jobb oldalra a pályát szegélyező betonfalnak, amelynek orral nekiütközve több mint száz méteren át csúszott, mígnem a bukóteret lezáró gumifalba csapódott. Räikkönen karcolás nélkül megúszta, de az autó orra annyira megrongálódott, hogy használhatatlanná vált.
„Leblokkoltak a hátsó kerekek, és sajnos nem balra, hanem jobbra indult el a kocsi – mondta Räikkönen a balesetről. – Amikor az autó megcsúszott, már semmit sem tehettem, csak vártam, hogy végre megálljon. Ezeket a versenygépeket a füvön már hiába kormányozza az ember.”
Räikkönen a fékerő rossz elosztására fogta balesetét, és a szabadedzés közvetítése során percekkel korábban látható volt, hogy éppen a fékeket szabályozó műszert tekergeti a pilótafülkében.
A Ferrari-istálló szerelőinek a szabadedzés után nem volt más választásuk, a tartalékautót kellett felkészíteniük az időmérőre. A motort és a váltót azonban meg kellett menteni a másik autóból, az új erőforrásra váltás ugyanis tíz rajthelyes büntetéssel járt volna. Az F1-ben a motor áthelyezése egy órán belül megoldható (a Magyar Nagydíjon megtudtuk, hogy a Toyotánál 25, a Renault-nál 40 percig tart a V8-as kicserélése), és Räikkönen maga mondta el, hogy a szerelők tökéletesen megoldották feladatukat, az ötödik rajthely nem fogható a délelőtti balesetre.
A Ferrari egy körön biztosan nem olyan gyors, mint a McLaren, de a Scuderia pilótái bíznak benne, hogy a verseny távján fordul majd a kocka, és nem okoznak csalódást szurkolóiknak, akik Michael Schumacher távozása után is mellettük maradtak. A hétszeres világbajnok egyébként annak ellenére feltűnt a Ferrari garázsában, hogy a Magyar GP előtt kijelentette, nem megy el több vb-futamra az idén.
A hétszeres világbajnok és Luca Di Montezemolo elnök is jobb futamot vár, de a nagyfőnök nem éppen derűlátó.
„Nem nagy eredmény a harmadik és az ötödik rajtkocka, de mérnökeink nem is titkolták, hogy lesznek itt problémáink – mondta Di Montezemolo. – Az idény során azonban mindig jobbak voltunk a versenyen, mint az időmérőn, reméljük, megint így lesz.”