Fernando Alonso teljesítette monzai küldetését, pazar pénteki és szombati teljesítménye után vasárnap sem hibázott, és mesterhármassal (pole, leggyorsabb kör, győzelem) megnyerte az Olasz Nagydíjat. A vb-pontversenyben két ponttal közelebb került csapattársához, a második helyen célba érő Lewis Hamiltonhoz, aki teljessé tette a McLaren dicsőségét a Ferrari hazájában.
Pedig a Scuderia mindent megtett, hogy folytatni tudja Törökországban indított diadalmenetét. Miután látták a maranellóiak, hogy sebességben nincsenek versenyben a wokingiakkal, megpróbálkoztak az egy boxkiállásos taktikával. Felipe Massa ráadásul korán kiesett, az F2007-es hátulsó részének idegessége miatt alig tudta a pályán tartani autóját, tíz kör után be is parkolt a garázsba.
Räikkönen feladatává vált az „ezüstnyilak” megszorongatása, és amikor a McLaren pilótáinak második pit-stopja után kialakulni látszott a valós kép, be is fért Alonso és Hamilton közé. Csakhogy az angol azonnal támadni kezdte, és két körön belül meg is előzte a célegyenes végén.
A vb-éllovasnak igyekeznie kellett, mert a lágyabb keverékű gumi volt az autóján, amely éppen két körön át használható ki legjobb állapotában, azaz akkor lehet vele végrehajtani a leghajmeresztőbb manővereket. Hamilton pedig épp ebbe a kategóriába sorolható előzést mutatott be a finn ellenében, féktávon jelentős hátrányból verte meg Räikkönent.
A ferraris nem tanúsított ellenállást, és mint a verseny végén kiderült, nem is tehette, hiszen hatalmas fájdalmat kellett elviselnie a nyakában minden egyes fékezéskor. Räikkönen nyaka még szombati kicsúszásakor húzódott meg, egy éjszaka nem volt elég a regenerálódásra.
A Ferrarinak így csupán egy harmadik hely jutott, a McLaren ismét elhúzott a konstruktőrök vb-pontversenyében. Hamilton és a rá felzárkózó Alonso pedig az egyéniben lépett meg ismét, a Ferrari pilótái egyre reménytelenebb helyzetbe kerülnek.
A Magyar GP után azt mondták a Scuderia vezetői, hogy az összes hátralévő futamon kettős győzelmet kell aratniuk a vb-diadal érdekében. Isztambulban ez sikerült, de a legfontosabb versenyen, Monzában botlottak, és nem biztos, hogy az újabb műszaki hiba megbocsátható lesz a végelszámolásnál.
Persze még az sem biztos, hogy kizárólag a pályán elért eredmények döntik el a vb-t, a McLaren pontlevonásra is számíthat csütörtökön, amikor a Nemzetközi Automobil-szövetség motorsport-világtanácsa újratárgyalja a kémügyet. A McLaren a verseny előtt az olasz hatóságokkal is szembekerült, szombaton ugyanis a modenai ügyész hivatalosan is jelezte, hogy vizsgálatot indítottak néhány vezető (köztük Ron Dennis) ellen, perbe foghatják őket. A McLaren erre vasárnap délelőtt így reagált: „Ezzel a szükségtelen és rosszul időzített lépéssel meg akarják ingatni az istállót, amely rendkívül fontos verseny és az FIAmeghallgatás előtt áll.”
A Sunday Times szerint az olasz hatóságok és az FIA már a McLaren fő szponzorát, a Vodafone-t is bevonták a nyomozásba, mert számos, Nigel Stepney és Mike Coughlan közötti SMS-váltásra és telefonbeszélgetésre derült fény. Az FIA cáfolta a Vodafone-kapcsolatot.
Volt egy verseny Monzában, de a következő napok a kémbotrányról szólnak majd, és nem arról, hogyan előzte meg Hamilton Räikkönent.