Ferjáncz Attila tizenkétszer nyerte meg a Pécs környéki viadalt – ezzel csúcstartó a verseny történetében –, úgyhogy ha valaki, hát ő biztosan tudja, mi kell itt a győzelemhez. Legutóbb 1995-ben diadalmaskodott az itteni pályákon (egy Ford Escorttal), és az útvonal azóta is szinte változatlan. Az örökös bajnok elmondta, a hét végi versenyen a szerencsésebbek közé tartoznak azok, akik az első körben elöl mennek, hiszen ők még majdnem teljesen tiszta pályán autóznak. Ahogy halad előre az idő (és a mezőny), egyre jobban koszolódik az aszfalt, egyre több lesz rajta a felhordott kavics, emiatt egyre nehezebb lesz kanyarodni.
„A mezőny nagy része már több tucatszor autózott ezeken a pályákon, úgyhogy sok újdonságot nem jelentenek majd számukra, de az időjárás még így is megtréfálhatja őket – mondta
Ferjáncz. – Az esélyekről annyit:
nem hiszem, hogy Benik Balázson és Turi Tamáson kívül valaki is beleszólhatna a győzelemért folyó küzdelembe, és az is biztos, aki itt nyer, egérutat nyer…”
Tehát a fent említett két pilóta verseng a címért, és bár a jelenlegi állás szerint Turi Tamás van lépéselőnyben (kilenc ponttal vezet Benik Balázs előtt), ha figyelembe vesszük a mínuszolást (az idény végén a két legrosszabb eredményüket kiejthetik a versenyzők), máris Benik felé billen a mérleg nyelve. Ő egyelőre nem foglalkozik ezzel, de a csapat természetesen számolgat...
Ami az esélyeket illeti, nehéz lenne megmondani, melyikük nyeri meg a mecseki viadalt, ugyanis mindketten nagyon gyorsak aszfalton, és mind a ketten nyertek már Pécsett. Benik tavaly, Turi az azt megelőző két évben.
Ahhoz nem kell jóstehetség, hogy kijelentsük, ha mindketten megússzák technikai gondok nélkül, akkor valószínűleg tizedmásodpercek döntenek majd közöttük a gyorsasági szakaszokon. A közönség persze ezt csöppet sem bánná.
A verseny pénteken 17 órakor a prológgal rajtol, az igazi küzdelem azonban csak szombat reggel kezdődik Pécs környékén.